ads

Khamis, 23 Jun 2011

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


PEJABAT OPERASI ZON SELATAN: Pasar ESP <b>di</b> Johor Bahru & <b>Ayer Keroh</b>

Posted: 21 Jun 2011 10:39 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kilang <b>di ayer keroh</b> mencari pengedar seluruh negara <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2011 08:12 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kilang di ayer keroh mencari pengedar seluruh negara… Kilang di ayer keroh mencari pengedar seluruh negara! pemasangan ke rumah2, pejabat2, masjid, surau2 dll.. http://ping.fm/y0uZz ...

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


ghoangzhu212: berbagai <b>ramuan china</b>

Posted: 18 Jun 2011 05:47 AM PDT

Arsip Artikel ramuan cina untuk ibu melahirkan

Obat tradisonal yang diramu para ibu ternyata bisa menjadi obat mujarab menyembuhkan banyak penyakit. Tak hanya di Indonesia, ternyata resep obat rumahan ini juga banyak diwariskan secara turun temurun ibu-ibu di seluruh dunia . Salah satunya, ibu di Amerika punya ramuan penyembuh flu yang efektif, yaitu semangkuk sup ayam. Sedangkan orang Jepang mempercayakan teh jahe [...]

Batuk sebenarnya refleks fisiologis yang membersihkan saluran pernapasan dari benda-benda asing. Batuk dapat disebabkan gangguan cuaca seperti udara dingin atau perubahan suhu udara, alergi asap atau debu, dahak atau karena radang saluran pernapasan. sebelum Anda memutuskan untuk meminum sirup obat batuk untuk, coba salah satu ramuan di bawah ini yang bisa meredakan batuk secara alami: [...]

Beruntunglah bagi anda yang suka dengan makanan pedas, karena menurut hasil riset yang di lakukan oleh Universitas Medis Militer Cina menyatakan bahwa kandungan capsaicin dalam cabai mampu untuk mengurangi tekanan darah. pemimpin penelitian tersebut, yaitu Profesor Zhiming Zhu telah mencatat lebih dari 20% waga China utara dan timur terpengaruh hipertensi. Di jelaskan bahwa kandungan capcaisin [...]

Asam jawa merupakan salah satu bumbu dapur dan banyak digunakan sebagai bahan minuman yang banyak dijual tukang jamu tradisional. Asam jawa mudah diperoleh di pasar-pasar. Harganya pun tidak mahal. Tapi khasiatnya, mulai dari masalah perut sampai sariawan bisa diselesaikan. Buah yang bernama latin Tamarindus indica ini dikenal sebagai salah satu buah yang dipakai untuk bahan [...]

Selama ini berlaku mitos sekali caesar selamanya tetap caesar. Padahal, setelah menjalani operasi caesar pada kelahiran pertama, seorang ibu bisa saja melahirkan normal pada kelahiran berikutnya. Oleh sebab itu American College of Obstetricians and Gynecologist kemarin (21/7) mengeluarkan rekomendasi terbarunya agar setiap ibu yang telah melahirkan secara bedah caesar, bahkan dua kali di operasi, masih [...]

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


~ HiKaYaT NahDatuLiZaH ~: Ke <b>Durian tunggal</b> - ke majlis majlis kahwin

Posted: 04 Jun 2011 05:42 AM PDT

Assalam bloggers / readers,

Just a quick update untuk hari ni.

Hari ni adalah hari memenuhi undangan majlis perkahwinan kengkawan.

Lokasi yang di tuju adalah durian tunggal.

Cik Izah ade 2 jemputan dan nasib baik dua-dua nye kat durian tunggal. So takyah lah berpusing jauh-jauh. (padahal sesat jugak mulanye...huhuhu).

Oh ya sempat la amik gambau dengan pengantin tapi tak banyak. Rumah yang kedua tak sempat amik gambau dengan camera sendiri sebab mase tu pengantin sibuk bergambau gek.

 Bersama puan katy yang gojes. (ni umah pertama yang gi..)


Bersama cik Nurul a.k.a adik cik Izah. (on the way nak gi umah yang kedua)

Cam dibagitau tadi, tak sempat posing sakan dengan pengantin kat umah kedua sebab mereka sangat bizi bergambau. tapi tengok la kalau pengatin ade upload gambau kat fb ke nanti cik Izah cilok...hehehehe

Sekian update hari ni.

p/s: naseb baik tak salah umah tadi. mane taknye ade 2 lagi kenduri kawen kat tempat yang same. adehhh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: Tugu 1Malaysia <b>Di</b> Pantai <b>Klebang</b> Melaka Berharga <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2011 11:00 PM PDT

Tugu: Pemuda PAS Melaka tuntut penjelasan

MELAKA, 22 Jun: Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka menggesa kerajaan negeri memberikan penjelasan tentang pembaziran yang berlaku di dalam pembinaan tugu 1Malaysia yang ditempatkan di Pantai Klebang.

Ketua penerangannya, Muhamad Aizat Bahrudin berkata, kos pembinaan tugu 1Malaysia tersebut bernilai RM352,000 iaitu semasa dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 4 Februari lalu.

Katanya, os tersebut meningkat tiga kali ganda berbanding harga pasaran iaitu RM100,000.

Tugu 1Malaysia tersebut dibina daripada tetulang besi dengan ketinggian 17.7 meter dan lebar 9.1 meter yang dibaluti dengan kanvas pada bahagian depan dan belakangnya dengan asasnya diperbuat daripada konkrit.

Manakala pada bahagian kiri kanannya ditutup dengan menggunakan aluminium nipis dan lantai pentas kecil di hadapannya ditutup dengan kayu lapis nipis beserta 15 unit tiang bendera di tepi tugu tersebut.

Pada waktu malam tugu tersebut diterangkan dengan cahaya lampu kalimantang yang jika dinilai secara kasar harganya tidak sampai RM5,000.

"Ini suatu yang pelik bagaimana kos tugu tersebut boleh mencecah RM352,000," ujarnya.

Beliau difahamkan pembaziran juga berlaku semasa majlis makan malam pelancaran tugu 1Malaysia tersebut di mana kos berjumlah RM600,000 telah digunakan semata-mata untuk menampung kos makan malam bersama Najib.

Katanya, hasil tinjauan setelah 16 bulan tugu tersebut dilancarkan, ia berada dalam keadaan yang menyedihkan yang mana terdapat kesan koyak pada kanvas tugu tersebut, pada bahagian lantai pentas tugu tersebut yang diperbuat daripada kayu telah patah dan terdapat kesan-kesan karat pada kerangka besi tugu tersebut (gambar kiri).

Ini, katanya suatu pembaziran yang ketara dilakukan oleh kerajaan negeri di saat rakyat negeri Melaka terbeban dengan pelbagai kenaikan harga barang.

"Bayangkan kos pembinaan dan kos makan malam tersebut sahaja sudah berjumlah RM952,000 iaitu satu jumlah yang mampu menampung orang-orang miskin di Melaka," katanya.

Baru-baru ini rakyat Melaka juga telah dibebani dengan kenaikan 20 % harga air yang meningkat bermula 1 April lalu.

Ia, ujarnya suatu lagi bebanan yang terpaksa ditanggung di saat kerajaan negeri sendiri mampu berbelanja besar untuk membina sebuah tugu yang tidak memberikan manfaat besar pada rakyat.

Katanya, kerajaan negeri Melaka di bawah pimpinan Datuk Seri Ali Rustam seharusnya memikirkan tentang nasib rakyat yang terkesan dengan kenaikan pelbagai barang.

Sebelum ini, ujarnya pembinaan tugu 1Malaysia ini menjadi isu agama di mana pembinaan tugu tersebut dikhuatiri mengandungi unsur-unsur pemujaan.

"Sebelum ini juga dewan pemuda PAS Negeri Johor telah membangkitkan isu ini dengan menggesa kerajaan persekutuan menyatakan pendirian berkenaan tugu tersebut," katanya.

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya juga berpendapat agar pembinaan tugu 1 Malaysia tidak di lakukan jika ia mengandungi unsur-unsur pemujaan yang membawa kepada syirik.

Beliau berkata, adalah malang bagi rakyat Melaka dengan pembinaan tugu 1Malaysia tersebut kerana rakyat bukan sahaja terpaksa menanggung bebanan hidup yang tinggi atas pembaziran ketara kerajaan negeri malah terpaksa menanggung risiko kemungkinan tergelincirnya aqidah umat Islam disebabkan pembinaan tugu tersebut andainya mengundang unsur-unsur pemujaan. -HD

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

ZAKRI ALI RANGKUTI: Tugu 1Malaysia <b>Di</b> Pantai <b>Klebang</b> Melaka <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2011 03:30 AM PDT

Tugu: Pemuda PAS Melaka tuntut penjelasan

MELAKA, 22 Jun: Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka menggesa kerajaan negeri memberikan penjelasan tentang pembaziran yang berlaku di dalam pembinaan tugu 1Malaysia yang ditempatkan di Pantai Klebang.

Ketua penerangannya, Muhamad Aizat Bahrudin berkata, kos pembinaan tugu 1Malaysia tersebut bernilai RM352,000 iaitu semasa dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 4 Februari lalu.
Katanya, os tersebut meningkat tiga kali ganda berbanding harga pasaran iaitu RM100,000.

Tugu 1Malaysia tersebut dibina daripada tetulang besi dengan ketinggian 17.7 meter dan lebar 9.1 meter yang dibaluti dengan kanvas pada bahagian depan dan belakangnya dengan asasnya diperbuat daripada konkrit.

Manakala pada bahagian kiri kanannya ditutup dengan menggunakan aluminium nipis dan lantai pentas kecil di hadapannya ditutup dengan kayu lapis nipis beserta 15 unit tiang bendera di tepi tugu tersebut.

Pada waktu malam tugu tersebut diterangkan dengan cahaya lampu kalimantang yang jika dinilai secara kasar harganya tidak sampai RM5,000.

"Ini suatu yang pelik bagaimana kos tugu tersebut boleh mencecah RM352,000," ujarnya.

Beliau difahamkan pembaziran juga berlaku semasa majlis makan malam pelancaran tugu 1Malaysia tersebut di mana kos berjumlah RM600,000 telah digunakan semata-mata untuk menampung kos makan malam bersama Najib.

Katanya, hasil tinjauan setelah 16 bulan tugu tersebut dilancarkan, ia berada dalam keadaan yang menyedihkan yang mana terdapat kesan koyak pada kanvas tugu tersebut, pada bahagian lantai pentas tugu tersebut yang diperbuat daripada kayu telah patah dan terdapat kesan-kesan karat pada kerangka besi tugu tersebut (gambar kiri).

Ini, katanya suatu pembaziran yang ketara dilakukan oleh kerajaan negeri di saat rakyat negeri Melaka terbeban dengan pelbagai kenaikan harga barang.

"Bayangkan kos pembinaan dan kos makan malam tersebut sahaja sudah berjumlah RM952,000 iaitu satu jumlah yang mampu menampung orang-orang miskin di Melaka," katanya.

Baru-baru ini rakyat Melaka juga telah dibebani dengan kenaikan 20 % harga air yang meningkat bermula 1 April lalu.

Ia, ujarnya suatu lagi bebanan yang terpaksa ditanggung di saat kerajaan negeri sendiri mampu berbelanja besar untuk membina sebuah tugu yang tidak memberikan manfaat besar pada rakyat.

Katanya, kerajaan negeri Melaka di bawah pimpinan Datuk Seri Ali Rustam seharusnya memikirkan tentang nasib rakyat yang terkesan dengan kenaikan pelbagai barang.

Sebelum ini, ujarnya pembinaan tugu 1Malaysia ini menjadi isu agama di mana pembinaan tugu tersebut dikhuatiri mengandungi unsur-unsur pemujaan.

"Sebelum ini juga dewan pemuda PAS Negeri Johor telah membangkitkan isu ini dengan menggesa kerajaan persekutuan menyatakan pendirian berkenaan tugu tersebut," katanya.

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya juga berpendapat agar pembinaan tugu 1 Malaysia tidak di lakukan jika ia mengandungi unsur-unsur pemujaan yang membawa kepada syirik.

Beliau berkata, adalah malang bagi rakyat Melaka dengan pembinaan tugu 1Malaysia tersebut kerana rakyat bukan sahaja terpaksa menanggung bebanan hidup yang tinggi atas pembaziran ketara kerajaan negeri malah terpaksa menanggung risiko kemungkinan tergelincirnya aqidah umat Islam disebabkan pembinaan tugu tersebut andainya mengundang unsur-unsur pemujaan. -HD

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Komuniti <b>Sungai Udang</b> River Ranger: MATHEMATICS CAMP <b>DI</b> TAMAN <b>...</b>

Posted: 02 Jun 2011 05:33 PM PDT






Pada 17 Mac 2011 yang lalu PKA Masjid Darul Muttaqin dengan kerjasama JKKK Sungai Udang dan River Ranger Sungai Udang telah mengadakan program Mathematics Camp di Taman Pertanian Malaysia Shah Alam. Seramai 83 orang pelajar berusia diantara 13 hingga 17 tahun telah menyertai program tersebut. Program sehari itu diadakan bertujuan untuk memberikan pendedahan betapa seronoknya mempelajari subjek matematik disamping berinteraksi dengan alam sekitar. Pelbagai aktiviti telah dijalankan seperti permainan paintball, berkayak, maths quest dan penjagaan alam sekitar walaupun hujan turun dengan agak lebat pada waktu tengahari. Program tersebut berakhir sekitar jam 6.00 petang. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Maksiat <b>di Negeri Sembilan</b> mengundang bala

Posted: 22 Jun 2011 04:00 AM PDT

Oleh: amkns

"

SEJARAH membuktikan umat terdahulu dibinasakan Allah SWT akibat maksiat yang dilakukan. Iblis diusir oleh Allah daripada syurga kerana maksiat yang dilakukan. Begitu juga kisah umat Nabi Nuh yang tenggelam dilanda banjir juga kerana maksiat.

 

Firman Allah yang bermaksud: Maka Kami bukakan pintu-pintu langit, dengan menurunkan hujan yang mencurah-curah dan Kami jadikan bumi memancarkan mata air-mata air (di sana sini), lalu bertemulah air (langit dan bumi) itu untuk (melakukan) satu perkara yang telah ditetapkan. (al-Qamar: 11 dan 12)

 

Allah menenggelamkan Firaun dan tentera-tenteranya juga kerana maksiat dan dosa-dosa yang dilakukan (rujuk ayat 40 surah al-Qasas).

Begitu juga yang berlaku terhadap kaum Lut yang mengingkari hukum dan ketetapan Allah. Orang lelaki dari kaum Lut mengamalkan seks songsang sesama lelaki iaitu liwat atau homoseksual. Perbuatan ini amat dilaknat oleh Allah.  

Allah menghantar malaikat Jibrail kepada kaum Lut dan malaikat Jibrail menggunakan hujung sayapnya mengangkat perkampungan mereka dan menghempaskan kembali ke bumi (rujuk ayat 74 surah al-Hijr).  

Selain itu, Allah juga telah melenyapkan Kaum Ad dan kota mereka yang hebat itu (rujuk ayat sembilan surah al-Ahzaab).

Selanjutnya adakah kita tidak mengambil iktibar terhadap musibah akibat maksiat yang dilakukan oleh kaum Bani Israel. Allah memberikan gambaran tentang hukuman yang dikenakan terhadap Bani Israel. 

Allah berfirman yang bermaksud: Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di Segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (Sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku. (al-Israk: 5). 

Berdasarkan kisah-kisah umat yang telah dihukum oleh Allah, tentu sekali kita dapat menganalisis atau muhasabah diri tentang dosa-dosa atau maksiat yang telah dilakukan sama semalam, kelmarin atau dosa-dosa 100 tahun yang lalu. Semuanya menjadi sebab musabab malapetaka yang perlu kita hadapi selagi kita keseluruhannya tidak memohon taubat kepada Allah.  

Ini berdasarkan sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Bila terjadi maksiat di kalangan umatku, maka Allah akan memberikan azabnya untuk semua (riwayat Ahmad)." 

Oleh yang demikian, sewajarnya kita merenung pengertian yang tersurat dan yang tersirat daripada hadis tersebut. Ini kerana secara realitinya memang berlaku terhadap umat yang terdahulu, kerana akibat dosa yang telah mereka lakukan mengakibatkan umat telah binasa dan dihukum oleh Allah.

 

Dalam satu kisah peperangan, setelah tentera Muslim menewaskan pasukan musuh dan menawan Qubrus dengan mengalahkan tentera Rumawi, keseluruhan tentera Islam bergembira merayakan kemenangan. Tetapi Abu Dardak seorang sahabat besar menangis.

 

Apabila ditanya mengapa beliau dalam kesedihan, Abu Dardak menjawab: "Aku menangisi umat yang telah melakukan kemaksiatan dan Allah telah meminggirkan mereka."

 

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0622&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_03.htm

 

PANTAI MAKSIAT

Harian Metro 20 Jun 2011

 

PORT DICKSON: Biarpun berada di tempat tumpuan awam, segelintir pasangan remaja dikesan tidak segan silu melakukan adegan tidak senonoh di pantai berhampiran Batu 3, Bagan Pinang, di sini, sekali gus menimbulkan rasa tidak selesa pengunjung.

 

Malah, aktiviti berkelah di tepi pantai sepatutnya dijadikan medan mengeratkan hubungan kekeluargaan, namun pengunjung disajikan dengan adegan bercumbu pasangan kekasih. Bukan saja duduk berdua-duaan di kawasan terpencil dan gelap, namun pasangan terbabit berpelukan dan bercumbu.

 

Tinjauan Metroplus mendapati kebanyakan mereka bukan saja berkunjung dan melakukan aktiviti tidak bermoral terbabit pada waktu siang, sekali gus membawa pada waktu tengah malam sehingga awal pagi di persisiran pantai mahupun di dalam kereta.

 

Penduduk tempatan mendakwa, kebanyakan pasangan berusia 20-an termasuk pelajar kolej swasta dari daerah ini mahupun negeri lain selalu berkunjung ke situ antara jam 5 petang hingga ke awal pagi.

 

Pengunjung, Nourzita Hamidon, 34, berkata dia tidak selesa berkelah dengan keluarga apabila melihatkan aksi melampau segelintir pasangan yang dipertontonkan kepada kanak-kanak.

 

"Mereka bukan saja beraksi dengan liuk badan yang memalukan, malah turut berpakaian tidak sopan hingga memperlihatkan alur dada dan punggung ketika duduk bersama pasangan.

 

"Malah, anak-anak pernah bertanya mengenai cara pemakaian mereka yang terdedah dan kelakuan sumbang pasangan terbabit," katanya.

 

Katanya, sejak kawasan jalan pantai itu dinaik taraf dengan kemudahan letak kereta, ia sering dipenuhi kenderaan yang berhenti khususnya malam minggu, sekali gus pengunjung lain merakamkan adegan manja pasangan kekasih di dalam kenderaan.

 

Seorang lagi pengunjung dikenali sebagai Harun, 42, berkata kawasan berkenaan kadangkala tidak sesuai dijadikan lokasi kunjungan mereka yang sudah berkeluarga kerana khuatir adegan tidak senonoh itu dilihat kanak-kanak.

 

Katanya, pihak bertanggungjawab perlu melakukan pemantauan dan rondaan berterusan bagi membendung gejala itu yang semakin berleluasa dan mengundang rasa tidak senang di kalangan pengunjung.

 

http://www.hmetro.com.my/articles/Pantaimaksiat/Article/

"Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved