ads

Isnin, 12 September 2011

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Kelab Dangdut <b>di Durian Tunggal</b>?

Posted: 06 May 2011 09:47 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Siapa kata Durian Tunggal takde tempat hiburan? Ini dia aku sertakan bukti sekali, ahaks. Kedai ini terletak di persimpangan dari Jasin ke Auyin Hill dan Durian Tunggal. Ini merupakan kali kedua aku berkunjung ke kedai ni (untuk minum ...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Politik Kotor BN <b>di Machap</b> « Fuziah Salleh

Posted: 11 Apr 2007 12:48 AM PDT

Di Macap semalam terdapat satu usaha BN untuk menjatuhkan kredibiliti Sdr Anwar Ibrahim dan pakatan pembangkang
dengan cara mereka mengedarkan satu VCD yang bertajuk VCD PANAS -18SX.
VCD tersebut yang dibalut dengan kertas yang ada logo DAP dan juga gambar calon DAP telah diedar di dalam masjid-masjid.
Di antara kandungan VCD tersebut ialah affidavit Sukma dan gambar-gambar Sdr Anwar yang kononnya bertopengkan agama.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

VCD tersebut nampaknya bertujuan membuat orang Melayu membenci Anwar dengan cara menjatuhkan kredibiliti beliau di mana beliau dituduh munafik.
Kemudian VCD itu juga bertujuan membuat orang Melayu membenci DAP di atas persepsi DAP menikam KeADILan dari belakang.

Saya kira ini propoganda BN yang cukup korup dan tandus dari segi idea dan di masa yang sama terdesak (desperate) untuk mendapatkan sokongan pengundi MACHAP. Seperti biasa BN tidak teragak-agak untuk menggunakan tektik kotor dan keji.

Di antara taktik kotor BN yang lain ialah menggugut para pengundi yang sedia menjadi hos ceramah kelompok dan program anjuran KeADILan .
Di daerah mengundi Melaka Pindah terdapat dua kes di mana tuan rumah menarik balik izinnya untuk mengadakan ceramah di rumahnya (selepas bersetuju dan merendam meehoon satu besen).

Hmmm…. BN pasti tidak akan berubah tapi……bila lah agaknya pengundi Melayu akan sedar?

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Advertisement

April 11, 2007 - Posted by | Politics

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


Hotel 906 chain reaction | tourism ramblings...

Posted: 12 Sep 2011 03:00 PM PDT

This hotel got 4 branch, all within the Melaka town area. Instead of building a bigger hotel in one place, the owner cut it into pieces and scattered it around town. As a result more visibility and more choices for the guest. The 906 hotel location are:

1.Melaka Raya (HQ)
Address: No.22, Jalan Melaka Raya 15, Taman Melaka Raya, 75000 Melaka.
Telephone: 06 – 288 1906 Fax: 06 – 288 3906

2.Taman Mutiara
Address: No.11A, Jalan Mutiara Melaka 4, Taman Mutiara, 75250 Batu Berendam.
Telephone: 06 – 317 6906 Fax: 06 – 317 7906

3.Batu Berendam
Address: No.1, Jalan ASB 1, Taman Arked Sutera Belia, 75350 Batu Berendam.
Telephone: 06 – 319 2906 Fax: 06 – 319 2323

4.Melaka Airport
Address: No.28, Jalan Murni 1, Taman Mas Merah, 75350 Batu Berendam.
Telephone: 06 – 319 1906 Fax: 06 – 319 1096

Check out Hotel 906 rates and reservation for all the location at one and only website here.

— asmaliana

Kelab Basikal Tua <b>Batu Berendam</b>, Melaka: Program Salam <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2011 07:27 PM PDT

Bulat air kerana pembetong, bulat manusia kerana muafakat. Program Salam Ramadhan yang diperkenalkan sejak 2009, kini terus dikekal dan dilaksanakan sehingga 2011 buat 3 tahun berturut-turut, ini membuktikan semangat bersatu hati dan kerjasama yang kental serta kukuh dikalangan ahli-ahli KBTBB. Pada hari Ahad 14hb Ogos 2011 bersamaan 14 Ramadhan 1432 yang lalu, KBTBB sekali lagi membuktikan bahawa kelab basikal tua yang berpengkalan di Batu Berendam ini masih konsisten menjalankan kerja-kerja amal untuk masyarakat setempat.

Acara memasak yang bermula jam 10:30 pagi ini berjaya mengumpulkan sejumlah 30 orang ahli-ahli KBTBB bergotong-royong untuk melaksanakan tugas-tugas memasak, membungkus dan mengedarkan sejumlah 300 bungkusan bubur lambuk pada tahun ini. Berbanding 2 tahun sebelum ini peningkatan jumlah bubur lambuk melebihi 50 bungkus menjadi 300 bungkus berbanding 250 bungkus pada tahun lepas 2010 dan 180 bungkus pada tahun 2009. Alhamdulillah dari tahun ke tahun KBTBB diberi rezeki dan sumber kewangan yang mencukupi untuk terus aktif dan progresif.

Menurut Sdr. Jebat kesemua bubur lambuk yang telah dimasak ini telah diedarkan ke seluruh penduduk kampung berhampiran termasuk ke rumah Ketua Menteri Melaka, Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka, dan Balai Polis Batu Berendam. "Objektif utama untuk memupuk semangat kerjasama dan bersatu hati ternyata sudah tertanam sejak penubuhan kelab ini pada tahun 2008, itulah kunci dan rahsia KBTBB kekal sebagai kelab basikal tua yang sentiasa aktif dan dapat memenuhi kehendak ahli-ahlinya" tambah Sdr. Jebat lagi.

Manakala bagi Pengerusi KBTBB iaitu Abg. Alias Omar "Program seumpama ini seharusnya kita teruskan setiap tahun. Kelab ini wujud bukan sekadar suka-suka, kita telah buktikan kita juga mampu mengada dan menganjurkan banyak aktiviti sepanjang tahun selain hanya hadir memenuhi undangan berkayuh...Insyaallah dengan limpahan rezeki dan rahmat dari Allah s.w.t. kita akan teruskan usaha menjadikan KBTBB kelab yang berjaya bukan sahaja dalam hal-hal keduniaan tetapi juga akhirat". Program Salam Ramadhan 1432H berakhir dengan semua ahli-ahli yang hadir bergotong-royong membersihkan periuk dan tempat memasak. - Admin KBTBB

Sdr. Hafiz membantu mengisi bubur lambuk di dalam bekas untuk diedarkan kepada penduduk di sekitar kampung Batu Berendam.

Ini dia "pengerak-utama" Program Salam Ramadhan KBTBB tak lain tak bukan Sdr. Jebat yang sentiasa memastikan KBTBB sentiasa seimbang menjalankan aktiviti selari dengan tuntutan dunia dan akhirat.
Menyampaikan sumbangan ikhlas khas buat penduduk di sekitar Batu Berendam terutamanya Warga Emas...Sdr. Jebat (NAib Pengerusi KBTBB) membuktikan keprihatinan KBTBB melalui program ini.

KBTBB melalui Pengerusinya iaitu Abg Alias Omar sempat menyampaikan sumbangan bubur kepada Abg Rahman yang sanggup turun dari Senawang, Negeri Sembilan.
...

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Sugar, Spice and Everything Nice: Dah sampai <b>Merlimau</b>

Posted: 06 Aug 2011 10:59 PM PDT

Pada suatu Ahad yang permai, saya dan Ros bersiap-siap untuk keluar dari hostel  untuk keluar menuju ke destinasi yang asing bagi kami: Merlimau. Merlimau ialah sebuah nama tempat di Melaka. Mengapa nama tempat itu Merlimau, saya tidak tahu. Tapi rasanya macam ada orang bagitahu, di situ dulu ada kelas belajar silat. Silat tu nak kena mandi limau dulu sebelum belajar, agaknyalah. Mungkin kelas silat itu terkenal, maka tempat tu pun dinamakan Merlimau. Betul atau tidak cerita itu, tanyalah orang Merlimau. nyehehe. Kawan saya yang tinggal di Merlimau tu, namamya Liza. Pergilah serbu rumah dia dan tanya ok. (habislah kalau Liza tau ni mesti kena marah)

Jadi nak pergi ke rumah Liza tu, kami naik bas dari Bukit Beruang ke Melaka Sentral. Kemudian dari Melaka Sentral ke Merlimau. Kami naik bas Merlimau/Muar. Sekali harung. Dengar kata Muar dekat dengan Merlimau. Betul la tu. Siap boleh kongsi bas. Tambang pergi balik dalam RM10. OKlah. ^.^

Perjalanan ke Merlimau agak menarik. Ada satu tempat tu, sebelah kanan ada sawah padi. Sebelah kiri tak pasti ada sawah padi ke tak, sebab saya duduk belah kanan, jadi pandang kanan je haha! Memang lawa. Lepas tu, pakcik bas pulak pergi pasang radio Klasik Nasional. Segalanya di sini, menggamit kenangan~. Lagu semua old school. Lagu macam style lagu raya dulu2 tu. Feeling memang macam balik kampung. Best gila!

Matlamat nak ambil gambar sawah, tapi gambar apa ntah yang ditangkap
Di situ jugak, banyak betul papan tanda promosi Gerai Ikan Bakar. Berderet. Ros kata nak pergi Umbai lalu sinilah. Oh. Baru saya tahu. Jauh jugak nak pergi Umbai tu sebenarnya.
yeah. Nampak tu? Bilalah nak dapat makan  kat Umbai T.T lalu je dah
Selain Umbai, saya telah terkejut jumpa suatu papan tanda yang tak disangka-sangka ada di situ. Nak tangkap gambar, tak sempat sebab terkejut haha. Papan tanda apa?
Ya. Di situ ada Sekolah Henry Gurney, sekolah untuk budak-budak bermasalah disiplin dan pernah melakukan jenayah (kalau tak silap)
Dengar nama sekolah tu je dah takut. fuhh
Satu jam 30 minit kemudian, kami pun tiba di Merlimau. Pakcik bas turunkan kami depan deretan kedai. Liza datang jemput kami lepas sejam menunggu. hehe. Tak delah. 10 minit macam tu Liza datang jalan kaki nak jemput kami pergi rumah dia. Bestnya rumah dekat dengan kedai. Bila nak apa2 boleh jalan kaki je pergi. Tak payah susah2 start enjin kereta, reverse kereta, tukar gear 1, gear 2, gear tiga, huhu.
Sesampainya di rumah Liza, kami disambut dengan tangan terbuka oleh Mak Liza. Liza tinggal dengan mak ayah dia je. Tiga orang. Liza anak tunggal. Saya rasa mesti mereka suka menerima tetamu datang rumah supaya rumah meriah sikit. hehe.
Yang bestnya sampai2 je, Mak liza dah bagi arahan suruh relaks relaks. Siap suruh baring2 lagi. hehehe. Best!
Kami sampai tepat2 jam 12. Lunch time! Lauk mewah. *air mata bahagia* Bagi saya yang dah tiga minggu tak balik dan tak makan makanan home-cooked, ini ialah heaven. Bagi ros yang dah satu semester tak balik, ini mestilah paradise. hahahaha. 
Lauk-lauk yang dihidangkan adalah ikan goreng (seorang seekor), sambal udang (sangat banyak sambal dia. waaaa best!), sayur campur dan kari ayam (sangat sedap). Terliur pulak tulis ni time puasa. haha.
Lepas makan tambah dua kali, kami relaks2 depan TV. Rasa macam kat rumah sendiri. Dahlah angin banyak masuk. Mata syahdu je. Saya siap tidur kat situ mwahahha. Oh dan mak liza siap suruh kitorang tidur atas bantal sorang satu. terima kasih mak cik =')
Pukul 6, kami nak gerak balik dah. Sebelum tu, wajib ambil gambar depan rumah warisan Liza ni dulu. Rumah ni memang klasik tau! Rumah kayu! Siap ada tangga batu. Memang typical rumah Melaka.
Terima kasih sebab sudi ajak kami pergi rumah ko Liza!

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


Freedback Submission (Panahan cinta Bangladesh: Wanita <b>di</b> cekup <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2011 05:49 PM PDT

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Jasindaily Online: KEMBARA KEBAJIKAN DUN <b>SUNGAI RAMBAI</b> 29 OGOS 2011

Posted: 01 Sep 2011 04:28 PM PDT

Assalamualaikum .. Salam Aidil fitri











 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved