ads

Isnin, 18 Julai 2011

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di durian tunggal</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 12:00 AM PDT

Assalam bloggers / readers,

Just a quick update untuk hari ni.

Hari ni adalah hari memenuhi undangan majlis perkahwinan kengkawan.

Lokasi yang di tuju adalah durian tunggal.

Cik Izah ade 2 jemputan dan nasib baik dua-dua nye kat durian tunggal. So takyah lah berpusing jauh-jauh. (padahal sesat jugak mulanye...huhuhu).

Oh ya sempat la amik gambau dengan pengantin tapi tak banyak. Rumah yang kedua tak sempat amik gambau dengan camera sendiri sebab mase tu pengantin sibuk bergambau gek.

 Bersama puan katy yang gojes. (ni umah pertama yang gi..)


Bersama cik Nurul a.k.a adik cik Izah. (on the way nak gi umah yang kedua)

Cam dibagitau tadi, tak sempat posing sakan dengan pengantin kat umah kedua sebab mereka sangat bizi bergambau. tapi tengok la kalau pengatin ade upload gambau kat fb ke nanti cik Izah cilok...hehehehe

Sekian update hari ni.

p/s: naseb baik tak salah umah tadi. mane taknye ade 2 lagi kenduri kawen kat tempat yang same. adehhh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 09:11 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 09:28 PM PDT

Album Kenangan: Majlis Perkahwinan <b>di Ramuan China</b> Besar 17 <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2010 05:12 PM PST


Look around yourselves
Can't you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let's start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you're feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
When a baby's born
So helpless and weak
And you're watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we'll see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 09:31 PM PDT

lokan melaka: Majlis Maulidur Rasul Kariah <b>Ramuan China</b> Besar

Posted: 15 Mar 2011 10:47 PM PDT

Pada 12 Mac yang lalu,  perarakan Maulidurrasul telah diadakan di Masjid Ramuan China Besar sempena menyambut hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.   

Majlis tersebut turut sama dimeriahkan oleh Datuk Wira Abu Seman Bin Yusuf, YB Amiruddin Bin Yusuf, Datuk Penghulu Dun Ayer Limau, Pengerusi JKK Ramuan China Besar Hj Mansur Bin Rahim, warga IKBN, dan warga Kg. Ramuan China Besar dan Paya Lebar.

Setibanya di masjid, peserta perarakan dapat mendengar ceramah oleh imam besar masjid Negara.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 09:30 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di klebang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2011 09:15 PM PDT

Pantai <b>Klebang</b> Melaka Makin Teruk? | Blog Melaka Daily

Posted: 27 Jun 2011 03:29 AM PDT

[+] Kongsi Artikel di Facebook Anda

pantai klebang Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

LAMBANG SATU MALAYSIA YANG TERDAPAT DI PANTAI KLEBANG, MELAKA

Sejak kebelakangan ini, Melaka telah membuat banyak perubahan yang ketara..Menaik taraf kehidupan rakyat mahupun menaik taraf kawasan yang berpotensi untuk dijadikan aset pelancongan di negeri Hang Tuah ini…Pantai Klebang, Melaka contohnya yang dulu adalah satu pantai yang boleh dikatakan menarik dengan pelbagai aktiviti boleh dijalankan disepanjang pantai itu..

Kalau di sepanjang Pantai Klebang sebelum ini lebih sumber pendapatan bagi penduduk di situ..Di pesisiran pantai mereka boleh menangkap udang geragau untuk membuat cencalok,belacan dan sebagai nya..Bagi yang mempunya bot mereka mungkin tidak mengalami masalah yang besar kerana mereka boleh pergi ke tempat lain dan kawasan untuk penangkapan ikan tidak diganggu..

Bagi saya, memang nampak kesan negatif dari pembangunan tersebut tetapi kesan positif  juga perlu di ambil kira kerana jika pembangunan itu lebih banyak positif dari negatifnya tidak salah kiranya kita menerima pembangunan itu sebagai yang positif..Apa yang dapat dilihat sekarang ini, Pantai Klebang memang banyak perubahan dari struktur muka bumi dengan penambakkan pantai sehinggalah penduduk setempat.. Bagi penduduk setempat mereka mempunyai banyak peluang perniagaan boleh dibuat tetapi mereka perlu bijak mengambil peluang tersebut ini kerana banyak pihak dan orang luar sedang mengintai peluang perniagan yang berpotensi untuk diusahakan disitu..

Penduduk Pantai Klebang haruslah berbangga dengan pembaharuan yang terdapat di situ kerana kawasan mereka diangkat atau di iktiraf sebagai  tempat beriadah yang cantik dan menjadi salah satu tempat perlancongan di Melaka..Bak kata pepatah hujan emas dinegeri  orang,lebih bik hujan batu di negeri sendiri..

pantai klebang2 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

SEBAHAGIAN GERAI DI SEKITAR PANTAI KLEBANG, MELAKA

pantai klebang3 Pantai Klebang. Pembangunan Atau Kemusnahan. Mana Yang Lebih Tepat?

AKTIVITI PENAMBAKAN PANTAI

Aktiviti yang boleh dan ada di Pantai Klebang

  • bersantai dan beriadah
  • taman permainan
  • tandas awam
  • tempat pejalan kaki
  • gerai-gerai makanan
  • Terdapat juga makam Hang Tuah
  • Uptown 1Malaysia
  • Bersukan menggunakan kuda
  • Permainan layang-layang
  • Memancing
  • DLL

P/S : Ada yang di sini yang tinggal atau pernah datang di sekitar Pantai Klebang? Apa pandangan anda dengan penambaikan yang ada sekarang ini di sana?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 07:30 PM PDT

Saya paling tak suka "melawat" MBMB Batu Berendam tu.

Macam ada aura-aura negatif kat situ.

1. Setiap kali saya datang, staf yang jaga kaunter ada duduk kat kaunter tapi selalu cakap "sana, sana"
(tunjuk arah ke kaunter sebelah.)

2. Bila orang lain datang, terus je dia suruh orang yang baru datang ke kaunter dia.
(hello, saya ni apa?)

3. Tiap kali datang mesti tunjuk muka emo.
(xbest langsung. nasib baik tagline dia bukan senyum seindah suria.)

4. Tak suka cakap terima kasih.
(hanya sorang staf je tahu macam mana nak cakap terima kasih.)

Tiap-tiap bulan tau saya datang. Dah la susah. Ada ke patut bayar saman kat Melaka Mall. Beli kupon kat Batu Berendam. Tak pasang kupon, kena saman. Adoi. Menyusahkan. Maaflah cakap.

p/s : entri akhir-akhir ni agak menjeruk rasa.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 12:00 AM PDT

abi2201: MENGAPA ADA <b>SUNGAI DI</b> SYURGA?

Posted: 25 Jun 2011 05:13 AM PDT


Zaman budak2 dulu kat sekolah ustaz selalu cerita tentang syurga yang mengalir sungai di bawahnya.
Waktu itu aku tertanya-tanya kenapa setiap kali ustaz cerita tentang syurga mesti ada sebut sungai.... hari ini aku lebih faham mengapa syurga itu dijadikan sungai di dalamnya.... kerana SUNGAI ADALAH TANDA-TANDA KEDAMAIAN. Cuma.... sungai di syurga itu tidaklah seperti sungai di dunia ini...

Contoh ayat yang menjelaskan sungai di dalam syurga ;

Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal Yang tetap), Yang mengalir di bawahnya beberapa sungai ; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya ; Allah redha akan mereka dan Mereka pun redha (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya
Tetapi (sebaliknya) orang-orang yang bertaqwa kepada Tuhan mereka (dengan mengerjakan suruhanNya dan menjauhi laranganNya), dibina untuk mereka (di dalam syurga) mahligai-mahligai yang tinggi bertingkat-tingkat, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai. Demikianlah janji yang ditetapkan Allah; Allah tidak sekali-kali akan mengubah janji-janjiNya.
Sifat syurga Yang telah dijanjikan kepada orang-orang Yang bertaqwa (ialah seperti berikut): ada padanya beberapa sungai dari air yang tidak berubah (rasa dan baunya), dan beberapa sungai dari susu yang tidak berubah rasanya, serta beberapa sungai dari arak yang lazat bagi orang-orang yang meminumnya, dan juga beberapa sungai dari madu yang suci bersih. dan ada pula untuk mereka di sana Segala jenis buah-buahan, serta keredaan dari Tuhan mereka.

Ketika Israk dan Mikraj Rasulullah s.a.w., baginda telah melihat sungai yang dinamakan Al-Kausar. Sungai ini dilingkari oleh bukit-bukit yang terdiri dari permata-permata dan tanahnya dari wangi-wangian yang paling wangi. Tepian sungai ini terdiri dari emas sedangkan anak-anak batunya dari mutiara.

--------
Sumber post ini adalah dari sumber sekunder, mohon maaf jika terdapat khilaf dan kritikan dari para pembaca adalah diharapkan.

http://www.quranflash.com/en/quranflash.html
http://www.ahmadhasyimi.com/?p=487
http://halaqah.net/v10/index.php?topic=8404.0

Setelah berpeluang menyusuri sungai... maka aku dapat memahami damai yang terdapat di sungai... ayuh ke Sungai Rambai Melaka untuk merasai kedamaian Sungai Kesang...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


SEDAKA SEJAHTERA: <b>Negeri Melaka</b> Lebih Maju Daripada <b>Negeri</b> Kedah <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 09:03 PM PDT


Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

rustam ali silat group bersih 4Malaysiakini difahamkan, tindakan itu seiring dengan kepesatan pembangunan sektor pelancongan Melaka di samping mendapat permintaan daripada pengusaha pusat hiburan terbabit.

Bagaimanapun Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketika ditanya berkata, lanjutan masa hanya boleh dilaksanakan pada hari Jumaat sehingga Ahad.

Manakala, bermula Isnin sehingga Khamis, pusat berkenaan hanya dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 atau 2 pagi sahaja.

"Ini adalah atas permintaan pengusaha pusat hiburan dan pelaksanaan ini hanya dibenarkan untuk 15 premis sahaja di Melaka Raya.

"Bagaimanapun, sekiranya mereka ingkar melanjutkan waktu operasi dalam tempoh diberikan, kebenaran itu akan ditarik balik," katanya.

Ditentang pelbagai pihak

Mohd Ali juga menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklumbalas daripada pihak polis bahawa keputusan itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

NONESementara itu, keputusan yang dibuat kerajaan negeri Melaka itu ditentang banyak pihak termasuk dari kalangan ahli Umno sendiri.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tangga Batu, Muhammad Ahyad Abdullah yang merasakan keputusan itu mengambarkan keseronokan sesetengah pihak yang berkepentingan.

"Mereka lupa keadaan ini akan membiarkan lebih banyak perkara tidak senonoh berlaku di negeri Melaka. Sudahlah pusat hiburan muncul bagaikan cendawan tumbuh ditambahkan pula tempohnya dilanjutkan hingga ke jam 3 pagi.

dances @ screwball penang namewee concert"Cukuplah, keruntuhan akhlak yang berlaku kini di kalangan warga muda dan peningkatan kadar jenayah disebabkan pusat hiburan dan keseronokan yang tidak ada batasnya," katanya.

Ketua Pembangkang dari DAP, Goh Leong San berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapat maklum balas dari semua pihak dan bukannya semata-mata meminta pandangan daripada pengusaha pusat hiburan sahaja.

"Tindakan ini menampakkan kerajaan negeri mengenepikan kepentingan rakyat hanya semata-mata mahu mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan daripada tindakan itu," katanya.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 01:30 AM PDT

homestay baru <b>di serkam</b> pantai melaka dibuka untuk… « Manakedai&#39;s Blog

Posted: 17 Jun 2011 10:59 AM PDT

homestay baru di serkam pantai melaka dibuka untuk di sewa! banyak lokasi menarik di sini, makam tun teja, perigi portugis, rumah tradisional penghulu mad natar dll, medan ikan bakar banyak, kelong pancing ikan pon banyak di sini.. rasai kedamaian jiwa di sini http://ping.fm/CLqrl

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 01:35 AM PDT

Hujung minggu lepas, kami menghadiri majlis perkahwinan sepupu Orang Rumah Bapak, Hajar di Lubok China, Melaka.

Malam Sabtu selepas solat Isyak, kami bergerak ke sana dari rumah mertua untuk menghadiri majlis Berinai Besar pasangan tersebut.

Teringat majlis Berinai Besar Bapak dan Orang Rumah Bapak tiga tahun lepas, kami pun pakai busana yang dinamakan baju Melaka dan diarak dengan iringan dentuman bunga api dan mercun.

Bezanya Hajar dan suami kena melalui adat menjulang; mereka diangkat oleh lebih kurang enam lelaki setelah duduk di kerusi seperti lanca yang diperbuat daripada besi dan rotan. Pada zaman itu, ia diperbuat daripada buluh.

Mak mertua beritahu kami tak 'dijulang' kerana bukan adat keluarganya yang digelar Melaka Pantai. Mak cakap keluarga Mak Chow (kakak sulung Mak Mertua) duduk di sempadan Melaka dan Negeri Sembilan yang banyak dipengaruhi adat Perpatih.

Bapak perhatikan ada seorang lelaki pertengahan usia pekat loghat Nogorinya yang digelar Buapak ligat memberi arahan tentang adat-istiadat pada malam itu.

Orang Rumah Bapak juga tidak bersanggul lintang seperti Hajar pada majlis Berinai Besar tersebut.

Tak dapat dibayangkan berapa orang diperlukan jika kami (terutamanya Bapak..hehe) perlu 'dijulang' dan berpeluhnya Orang Rumah memakai sanggul lintang seberat 3 kg di atas tudung kepala..hehhe...

Pada malam sama, Abang Ngah dan Kak Ngah (abang Hajar) turut mengadakan majlis akikah dan cukur jambul anak sulung mereka, Iman yang sebaya dengan Ilhan.

Esoknya, selepas menghadiri majlis persandingan Hajar, kami pulang semula ke Ipoh.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved