ads

Sabtu, 7 September 2013

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b> - UtaraNews <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2013 08:40 AM PDT


Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang Di Jasin | Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini. Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembagaputih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.
JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putihberambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.
Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.
Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambarmenggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.
"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.
Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.
"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Aug 2013 11:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Family Day KWSP <b>di Tanjung Bidara</b> Beach resort - Everything bout <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2013 07:07 PM PDT

assalamualaikum uols... weekend lepas masa semua orang berkurung dalam rumah sebab jerebu kami sekeluarga pulak ke Tanjung Bidara Melaka kerana opis cik suami ada family day kat sana.
gigih aku bangun pepagi sebab nak siapkan order lasagna dari mimy dan beberapa bekas macaroni cheese. pastu siapkan pulak bfast utk suami dan anak2. kalu nak jalan2 aku suka isi perut diorang ketat2 dulu. jadi takde la merengek kelaparan dalam perjalanan nanti. rayyan lagi la kalu berjalan selera makan mesti down. nak makan menda2 merepek je... grrrrr...

 kalu dah namanya family day mesti ada acara sukaneka.. aku sempat snap 2 acara je yang suami aku masuk. makan epal dan tarik tali je, yg lain tak sempat sebab aku dah hangkut anak2 masuk chalet sebab nak siapkan diorang untuk diner pulak. masa ni dah 6.30 petang. nak siapkan sorang bukan sekejap. bertarung berdrama, menari bagai dengan diorang nie... anak2 aku xde masuk acara pun sbb kecik lagi. maunya kena himpit kat budak2 lain yg besar2.

 aku syak mesti suami aku beberapa kali terkentut dalam acara tarik tali nih...

 diner bbq tepi pool. weehhhh penat aku dok monitor yaya sepanjang diner ni. asyik nak jalan tepi kolam jer...pastu nak tepuk2 air kolam tu, seriau aku tau.. kang tak pasal2 jadi drama pulak yaya jatuh kolam. sgt2 aktif tak penat langsung si yaya nih. aku la yg ngekor dia. mesti mak pak lain heran tgk aku.sampai ke celah meja diorang aku dok hendap yaya. adehhh laaa...

 nasib baik bawa safiq, dia bole jadi fotographer dan jugak tolong monitor anak aku... kalu tak susah nak snap gambar famili nih.

 tetiba nama cik suami di announce. yaya menang!!! korang tau yaya menang apa???
yaya menang kategori bayi perempuan comel...  dapat rm100 yeayyyy...
 nasib baik la ada safiq ni layan rayyan mandi pantai masa suami tengah bersukaneka... ayooo tunggang langgang gambar aku. korang tak kisah pun kannn...
 ni masa bfast sblm bertolak balik KL. budak paling comel.... yer ke??? penat ummi tau dok kejar yaya semalam..
 yang ni pulak budak paling cengeng. kejap nak tu ..kejap nak ni.... kejap nak kokokrunch, kejap nak nasi lemak....
 giler teruk jerebu masa ni. tak nampak apa pun kt laut... wpun guna DSLR gambar cam blurr jer...

 dua2 aku sayang sangat2. tengok rambut yaya kena tiup angin...

yaya ni asyik nak berjalan je, nak amik pic pun susah...

rayyan pegang yaya sbb nak bergambar bersama
 giler susah nak ambil gambar 2 beradik ni. yaya nak melarikan diri je. jenuh rayyan tarik adik dia. nasib baik berjaya jugak snap pic diorang ni.

 ni chalet yang kami duduk. serius aku suka dengan design chalet ni.  mula berangan nak buat rumah camni kat kampung nnt, sangat2 comel untuk kami 4 beranak...
ok ni senario biasa. bila bawa 2 beradik ni stay hotel/chalet, diorang ni yg akan buat checking semua bilik, toilet. cek telefon semua.
#malas nak berepisod2, semua taram dalam satu entry jer... walaupon gambar banyak giler...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2013 09:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 09:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 09:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

343 ekar tanah <b>di machap</b> – Land for sale Johore : Spesel.com

Posted: 04 Nov 2012 07:40 AM PST

Area:Simpang Rengam Property Type:Agricultural Price:RM20 580 000 Size:343Acres Title type:Leasehold Other info:Non Bumi Lot
343 EKAR TANAH DI MACHAP UNTUK DI JUAL

~TANAH PERTANIAN
~INTERNATIONAL LOT
~TANAH PAJAKAN 60 TAHUN
~BERDEKATAN EMPANGAN MACHAP DAN 4KM DARI
PLUS HIGHWAY
~BERADA DI TEPI JALAN BESAR
~70 EKAR TANAH ADA POKOK KELAPA SAWIT YANG ADA
HASIL DAN SELEBIHNYA ADA POKOK
KELAPA SAWIT TANAM SEMULA USIA 2 TAHUN LEBIH
~HARGA JUAL RM60k/ekar @ RM20,580,000

BERMINAT,SILA HUBUNGI/SMS;

EN.FAIZAL BIN MUSTAFFA
012-669484

admin

Malam Ini!!-Ceramah Umum PR <b>di Machap</b> Baru & Ayer Keroh

Posted: 11 Apr 2013 10:24 PM PDT


1)Jentera Ubah Melaka Tour
Ceramah Umum Pakatan Rakyat Parlimen ALOR GAJAH

UBAH战车马六甲站-民联政治讲座

Tarikh : 12.04.2013 Jumaat 星期五
Masa : 7.30PM
Tempat : Taman Rekreasi Datuk Wira Poh Ah Tiam (Machap Baru

Penceramah :
Sdr. Goh leong san 吴良山
Sdr. Adly Zahari 阿德里
Sdr. Shamsul Iskandar 三苏伊斯干达
Sdr. Baba Yeo 杨胜利
Sdr. Ginie Lim 林秀凌


2)CERAMAH PAKATAN RAKYAT DUN AYER KEROH
爱极乐选区民联讲座会
 
TARIKH : 12-04-2013 JUMAAT 星期五
MASA : 8.00 MALAM
TEMPAT : TAMAN MERDEKA JAYA, TMN MERDEKA.
(Kedai Makan Enam Enam Lapan,
668茶餐室,大班海鲜酒家对面)
 

Semua Dijemput Hadir!!!!
请大家踊跃出席,谢谢!!!

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 09:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aliran Trafik <b>Di</b> Beberapa Lebuh Raya Bergerak Perlahan Petang Ini <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2013 04:39 AM PST

- Feb 9, 2013 20:39:05.

Aliran trafik lebuhraya Plus di Sungkai arah utara

Aliran trafik lebuhraya Plus di Sungkai arah utara

KUALA LUMPUR  — Aliran trafik di beberapa lebuh raya dilaporkan bergerak perlahan mulai petang ini apabila warga kota mula pulang ke kampung sempena sambutan Tahun Baharu Cina esok.

Menurut jurucakap Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), trafik sesak sebelum plaza tol Gombak ke Terowong Genting Sempah.

"Trafik juga perlahan dari Putra Mahkota ke R&R Seremban, Simpang Renggam ke Machap & Skudai ke Senai Utara," katanya ketika dihubungi Bernama, di sini.

Katanya laluan kontra dibuka di km 66-66.1 (Simpang Renggam-Machap) untuk mengurangkan kesesakan ekoran kemalangan kereta terbabas di km67.6 pada 1.50 tengah hari tadi.

Menurut laman Twitter PLUS pula, trafik lancar dari Tanjung Malim menuju ke Behrang, namun masih lagi perlahan dari Behrang menuju ke Hentian Ladang Bikam.

Orang ramai dinasihatkan mengikut jadual waktu perjalanan yang dikeluarkan PLUS iaitu bagi destinasi lebih jauh dinasihatkan kenderaan keluar lebih awal.

Waktu perjalanan dicadangkan untuk kenderaan dari Lembah Klang menuju ke Tapah, Bidor, Slim River & Tanjung Malim adalah selepas 6 petang.

Manakala waktu perjalanan dicadangkan untuk kenderaan dari Lembah Klang ke Ipoh, Simpang Pulai, Gopeng & Simpang Ampat antara 3 petang hingga 6 petang.

PLUS dan LLM menasihati pengguna lebuh raya supaya memandu dengan berhati-hati dalam cuaca hujan selain mengawasi jarak keselamatan kenderaan mereka.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


Jejak warisan makam Hang Tuah <b>di Tanjung Keling</b> | AkuBiomed

Posted: 01 Jul 2013 10:40 PM PDT

Siapa tidak kenal laksamana Hang Tuah dari Bentan. Tanyalah mana-mana anak kecil , mereka tentu kenal akan perwiraan laksamana Hang Tuah berupa hulubalang negeri Melaka yang digeruni dan disegani nusantara.

makam hang tuah

Saya sudah lama berhajat untuk melawat makan Hang Tuah di Tanjung Keling. Walaupun boleh dikatakan kerap balik ke kampung yang terletak di selatan tanah air. Kedudukan makam Hang Tuah dengan pantai Puteri tidaklah jauh sangat boleh dikatakan berdekatan.

pintu gerbang makampokok kemboja

Makam Hang Tuah dipelihara dengan baik. Kelihatan didinding tembok dan pagar dibina melindungi makam. Terdapat juga beberapa papan menceritakan kehebatan dan perwiraan Hang Tuah pahlawan terbilang ini. Saya sempat sedekahkan Al Fatihah kepada pahlawan Melayu yang mahsyur ini.

batu tanda kisah kepahlawanan hang tuah

pintu pagar makam

makam hang tuah

makam hang tuah

tak melayu hilang di dunia

tak melayu hilang di dunia

tangga batu

tangga batu

Hang Tuah: Tak Melayu, Hilang Di Dunia.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 01:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2013 01:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2013 01:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka - Satu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved