ads

Rabu, 29 Februari 2012

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Lagi ceramah diganggu, Nurul nyaris jadi mangsa « ""Renunglah <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 10:29 PM PST

Dari Malaysiakini

Satu lagi usaha mengganggu ceramah Pakatan Rakyat dilaporkan malam semalam dan kali ini kejadian berlaku di Felda Lepar Hilir I, Gambang, Pahang.

Kali ini, yang nyaris menjadi mangsa kali ini adalah Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad (bawah, kiri) dan Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar.

NONECeramah itu didakwa diganggu oleh ahli Umno yang dengan senagja memasang pembesar suara di sebuah kedai kopi di mana Nurul Izzah dan Nik Nazmi dijadual berucap mulai jam 9 malam hingga tengah malam.

"Pemimpin PKR tempatan telah mendapat kelulusan polis untuk kita berucap … tetapi sebelum majlis bermula mereka menerima ugutan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mahu mereka membatalkan ceramah itu.

"Sepanjang ucapan saya kira-kira 20 hingga 30 minit, mereka memainkan lagu dan muzik dengan kuat bagi mengalihkan perhatian orang ramai.

"Pada mulanya, kami sangka bunyi itu datangnya dari konsert, kemudian, kami dapati bahawa mereka sebenarnya menganjurkan satu sesi karaoke," katanya.

Keadaan semakin tidak terkawal apabila tiba giliran Nurul Izzah untuk berucap, kata Nik Nazmi, dengan kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil mencaci dan melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan ketua umum PKR itu.

NONE"Budak-budak muda cuba pukul Nurul Izzah di ceramah kami di Felda Lepar Hilir. Saya dan Nurul Izzah diiringi polis keluar untuk elak samseng Umno," kata Nik Nazmi.

Nurul Izzah (kanan) pula dalam raeksi awalnya berkata beliau bersyukur kerana selamat tetapi memberi jaminan tidak akan gentar dengan gelagat liar berkenaan.

"Bersyukur pulang dgn selamat. Moga teman-teman di Felda Lepar Hilir juga bertahan dan bersemangat walaupun samseng-samseng Umno berlagak liar, ugut fizikal.

"Tangan (penumbuk) hanya beberapa inci dari (wajah) saya," katanya di Twitter pada jam 1 pagi ini.

Skim penempatan Felda itu terletak di kawasan parlimen Paya Besar dan kini dipegang oleh Abdul Manan Ismail dari Umno.

Sehubungan itu, Nik Nazmi dan Nurul Izzah akan membuat laporan di balai polis Merchant Square berdekatan ibu pejabat PKR pada jam 3 petang hari ini.

adam chew kwong wah jit poh journalist fracas in penang himpunan hijau rallyKejadian itu hanya salah satu daripada siri gangguan dalam beberapa bulan kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Semalam, perhimpunan solidariti Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade yang dihadiri Ketua Menteri Lim Guan Eng turut diganggu oleh kumpulan yang dianggotai oleh pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

20 Februari lalu, kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah ketika berceramah di Jalan Mersing, Sembrong.

NONE13 Februari pula kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap,  Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Awal bulan ini pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Main layang-layang <b>di</b> Dataran 1 Malaysia, <b>Klebang</b> | ~Blog Yus <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 05:22 PM PST

Ini aktiviti anak-anak aku petang Isnin yang lalu.
Mereka ke Dataran 1 Malaysia di Klebang Melaka.
Atok ayahnya yang sibuk mengajak, apa lagi sukalah budak-budak tu.
Aku tak turut serta sebab malas...hihi.

SRD bawa anak-anaknya pergi bersama Tok Ayah dan juga Pakngah mereka.
Sampai sana sibuk nak main layang-layang.
Dapatlah sorang satu layang-layang pelbagi bentuk dan warna.
Alia dengan layang-layang barbie nya, Abid pula angry birds, Aqil macam bentuk helang aje.

Macam biasa layan gambar lah ya.



Hari ini sudah kembali ke BP.
Layang-layang semua tinggal di rumah atok ayah.
Abahnya kata tak perlu bawa balik.
Balik Melaka aje, baru pergi main layang-layang.
Muka Alia paling muncung....huhu.

Takpe ya anak-anak.
Lain kali balik rumah atok ayah dan maktok kita main lagi kan.
Nanti ibu pun nak turut serta....

p/s: Rasa sunyi sepi pulak blog ya?Semua orang masih bercuti ke?Jumlah new update tak meriah macam selalu pun?

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


HOMESTAY BANGLO <b>DI UMBAI</b> - 5 BILIK: KOMPLEKS HOMESTAY <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 06:56 AM PST

Kami mempunyai sebuah banglo 5 bilik, 2 buah rumah sebuah 3 bilik dan 2 unit chalet yang dijadikan sebagai homestay & chalet yang dikenali sebagai KOMPLEKS HOMESTAY & CHALET UMBAI. Sedikit keterangan boleh dibaca di ruang sebelah kanan, dan untuk maklumat lebih lanjut, hubungilah saya...nombor telefon saya ada di sebelah kiri...terima kasih

HOMESTAY 1 : Homestay Umbai 5 bilik. 4 bilik air. Tepi jalan besar Melaka-Muar.

HOMESTAY 2 :  Homestay Umbai 3 bilik. 4 bilik air

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Gempar : Jom Tengok Video Anwar Mengamuk <b>Di Merlimau</b> <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2011 05:08 PM PST

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


10 rumah <b>di Sungai Rambai</b> dinaiki air | Berita Harian net

Posted: 26 Feb 2012 03:52 AM PST

BUKIT MERTAJAM: Lebih 10 rumah dekat Sungai Rambai, Permatang Rawa, di sini dilanda banjir kilat hari ini, kali ketiga dalam tempoh seminggu.

Banjir kilat itu berlaku sejak jam empat pagi tadi selepas hujan lebat

kira-kira 30 minit dan air memasuki rumah penduduk sehingga ke paras paha.

Seorang penduduk, Yusri Yusoff, 43, berkata banjir sejak awal pagi ini

paling teruk dalam minggu ini ekoran aliran air hujan tersekat.

"Bila hujan lebat, kami penduduk di sini sudah mula bimbang kerana rumah

akan dinaiki air dan ia berlaku sejak bermulanya projek pembinaan Landasan

Berkembar Keretapi Elektrik Ipoh-Padang Besar dua tahun lepas," katanya di sini, hari ini.

Sementara itu, Aiton Mohd Ariff, 47, berkata banjir hari ini menyebabkan

kebanyakan perabot di rumahnya rosak akibat ditenggelami air.

"Sebelum ini banjir hanya melanda sekali atau dua kali dalam tempoh setahun,

tetapi kini setiap kali hujan lebat pasti kami akan berhadapan dengan banjir,"

katanya.

Siti Mariam Hashim, 42, pula berkata pembinaan parit berhampiran rumahnya

membuatkan kediamannya itu kerap mengalami banjir kilat apabila hujan.

Beliau berkata, sebelum ini parit sedia ada terletak kira-kira 200 meter

daripada rumahnya, tetapi kini ia dibina hanya tiga meter dari halaman rumah.

"Parit yang kecil dan sempit itu antara punca banjir besar di kampung kami,

jadi saya minta kerjasama pihak berkenaan untuk mendalam dan melebarkannya,

sekurang-kurangnya ia dapat meringankan penderitaan penduduk di sini," katanya. – BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


Mohamad Taufek Abd Ghani: 235 Projek Perumahan Sakit <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2012 08:06 PM PST

Laporan dari laman web Kementerian Perumahan dan Kerajaan tempatan menyatakan terdapat 235 Projek Perumahan Sakit sehingga 31 Disember 2011. Satu daripada projek tersebut ialah Taman Desa Indah terletak di Lubok China, dalam DUN Kota dan kawasan Parlimen Rembau. Projek ini bermula sejak tahun 2003. Pembeli 95 unit rumah teres kos sederhana rendah dan 60 unit rumah teres kos rendah di Desa Indah ini terdiri dari mereka yang berpendapatan rendah, ada yang kerja kilang ada yang kerja kampung.

Ada yang sudah bayar deposit beribu ringgit, ada yang dah keluarkan simpanan KWSP. Kini setelah 9 tahun, rumah hanya siap 10 peratus. Dalam pada masa yang sama, walaupun rumah hanya 10 peratus siap, mereka perlu membayar cukai tanah dan sewa rumah sementara menunggu rumah tersebut siap entah bila.

Alangkah baik kalau mereka yang terlibat dengan projek perumahan terbengkalai ini dilayan seperti Tan Sri Tajudin Ramli.

SIAPA YANG AKAN BAYAR HUTANG RM580 JUTA TAJUDIN RAMLI?
KUALA LUMPUR, 25 FEB 2012 : Adakah penyelesaian di luar mahkamah berhubung hutang tokoh korporat Tan Sri Tajudin Ramli bernilai RM580 juta yang tidak perlu dibayarnya bererti semua rakyat Malaysia harus menanggung hutang itu?

UNTUNG MAYBANK RM3.56 BILION
24 Feb 2012
KUALA LUMPUR – Maybank mengumumkan pertumbuhan keuntungan selepas cukai dan kepentingan minoriti (PATAMI) sebanyak 20 peratus kepada RM2.58 bilion bagi tempoh enam bulan perniagaan berakhir 31 Disember 2011. Dalam tempoh yang sama, kumpulan perbankan tersebut turut mencatatkan pertumbuhan keuntungan sebelum cukai sebanyak 20.1 peratus kepada RM3.56 bilion sehubungan peralihan tahun kewangan berakhir Maybank dari 30 Jun kepada 31 Disember.

BANK LELONG RUMAH PEMINJAM TANPA NOTIS
2012/01/06
KUALA LUMPUR: Beberapa bank tempatan didakwa bersikap kejam terhadap pelanggan apabila melelong rumah milik peminjam tanpa sebarang notis selepas mangsa gagal melunaskan bayaran bulanan seperti dikehendaki.

PEMBELI TERANIAYA MINTA SPRM SEGERA SIASAT PEMAJU
PUTRAJAYA 25 Jan. 2012 - Tidak mampu lagi menahan sabar dengan sikap lepas tangan pemaju dan 'tekanan' pihak bank, kira-kira 100 pembeli unit kediaman di lima projek pangsapuri di Pulau Indah, Klang hari ini membuat laporan kes projek rumah terbengkalai itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini.

SPNB TAK LAGI PULIH PROJEK PERUMAHAN TERBENGKALAI
Feb 5, 2012
Syarikat Perumahan Negara Bhd (SPNB), tidak lagi bertanggungjawab memulihkan projek-projek perumahan terbengkalai sejak 2010, kata pengarah urusannya, Datuk Kamarul Rashdan Salleh.

http://www.kpkt.gov.my/kpkt/fileupload/lewat_sakit11/dis11/SAKIT_WEB_DIS_2011.pdf
http://roketkini.com/2012/02/25/siapa-yang-akan-bayar-hutang-rm580-juta-tajudin-ramli/
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0224&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm
http://www.bharian.com.my/articles/Banklelongrumahpeminjamtanpanotis/Article/
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0126&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_04.htm
http://www.malaysiakini.com/news/188333

BLOG - BLOG WAKIL RAKYAT: Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 29 Feb 2012 01:07 AM PST

Statistik yang menunjukkan 12 peratus rakyat Malaysia berhadapan pelbagai jenis penyakit mental adalah merupakan satu angka yang amat membimbangkan. Ini bermakna hampir 3.5 juta rakyat kita menghadapi masalah mental. Pelajar seawal usia 12 tahun telah dikesan menghadapi masalah mental. Ujian kesihatan mental di sekolah seharusnya dilakukan terhadap Guru Besar terlebih dahulu sebelum diperluaskan ke pelajar sekolah.

12% RAKYAT MALAYSIA SAKIT MENTAL
3 Feb. 2012
SUNGAI PETANI - Tinjauan Kesihatan Mobiditi dan Kesihatan 2011 menunjukkan 12 peratus rakyat Malaysia berusia antara 18 dan 60 tahun berhadapan pelbagai jenis penyakit mental. Katanya, tinjauan Kajian Mobiditi dan Kesihatan itu juga mendapati wanita dua kali ganda lebih ramai mengalami sakit mental berbanding lelaki.

GURU BESAR CEDERA DISERANG GURU LELAKI
Selasa Februari 28, 2012
GEORGE TOWN: Seorang guru besar sekolah rendah di Air Itam cedera selepas diserang seorang guru lelaki sekolah yang sama dalam satu pergaduhan di sini, Selasa. Timbalan Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintenden Ahmad Bakhtiar Kassim berkata, guru besar lelaki berusia 48 tahun itu diserang ketika membuat rondaan dari kelas ke kelas pada 8.30 pagi.

GURU DIPAKSA DERMA UNTUK SEKOLAH
Jumaat Februari 24, 2012
KUALA LUMPUR: Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) pada Jumaat melaporkan sebuah sekolah di Johor telah memaksa guru-guru gred 44 di sekolah itu menyumbang RM50 setahun sebagai dana kewangan sekolah berkenaan.

KERJA HARI SABTU PUNCA GURU MARAH - NUTP
Kosmo 1 Mei 2011 (Hari Pekerja)
KUALA LUMPUR - Sikap segelintir guru besar yang suka mengarahkan guru sekolah datang bekerja pada setiap hari Sabtu antara aduan yang banyak diterima Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP).

RAMAI GURU SAKIT JIWA
22 Mac 2009
BEBANAN kerja sebagai guru semakin kompleks kerana selain mengajar, mereka juga terpaksa menyediakan soalan-soalan peperiksaan dari semasa ke semasa, mengisi buku kedatangan, buku disiplin dan ringkasan mengajar, borang kesihatan dan rekod kemajuan murid, kelab dan persatuan, serta mengendalikan persiapan hari sukan.

KADAR STRES PELAJAR SEKOLAH, TINGGI
October 6, 2011
PUTRAJAYA: Satu projek mengesan kesihatan mental pelajar sekolah menunjuk-kan tahap keresahan, kemurungan dan stres mereka berada pada tahap yang disifatkan oleh Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai 'tinggi'. Daripada 6,540 murid yang telah disaring dalam projek perintis dikenali 'Program Minda Sihat Menangani Stres Dalam Kalangan Murid Sekolah' itu, 17.1 peratus daripadanya mengalami tanda-tanda keresahan yang teruk, 5.2 peratus mengalami tanda kemurungan teruk dan 4.8 peratus mengalami stres teruk.

HEALTHY MIND SCREENING FOR ALL SCHOOLS
Saturday February 25, 2012
KUALA LUMPUR: Health Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai says the Healthy Mind Screening Programme will be extended to all schools this year. "We are concerned about this issue (mental health). A survey was conducted in all schools in collaboration with Ministry of Education to identify early problems and help those in need," he told reporters after opening Taman Medan Health Clinic here, Saturday.

UJIAN KESIHATAN MENTAL DI SEKOLAH
2011/02/03
PAKAR kesihatan dan pendidikan serta kesatuan guru menyambut baik cadangan Kementerian Kesihatan mengadakan ujian kesihatan mental terhadap pelajar sekolah menengah tahun ini sebagai kaedah menangani tekanan perasaan atau isu disiplin.

GURU MENGAMUK, 14 RAKAN BERSEMBUNYI DALAM PAYA
Berita Harian 20 Jan 2011
KOTA KINABALU: Empat belas guru, termasuk dua wanita bertarung dengan nyamuk dan pacat kira-kira 11 jam dalam hutan paya bakau di Kampung Sabur, Pulau Banggi, kira-kira 300 kilometer (km) dari sini, kerana bersembunyi daripada seorang guru lelaki yang mengamuk menggunakan pedang samurai, tengah malam kelmarin. Mereka terpaksa melompat keluar dari rumah dan kuarters guru setinggi dua meter di Sekolah Kebangsaan (SK) Sabur selepas dikejutkan dengan hentakan pedang di kediaman masing-masing sebelum melarikan diri ke hutan paya bakau bagi mengelak dicederakan dalam kejadian jam 12.30 tengah malam itu.

BAPA NYARIS CEDERA DILIBAS PARANG GURU
Utusan Malaysia 2 Mac 2011
KUALA KRAI 1 Mac - Akibat membuat aduan kepada sekolah tentang tindakan seorang guru mendenda anak lelakinya makan dalam tong sampah, seorang bapa nyaris cedera dilibas dengan sebilah parang oleh guru berkenaan.

PENSYARAH PERGURUAN MENGADU PENAT, LETIH KERJA
Utusan Malaysia 26 April 2010
PADA Sabtu, 10 April 2010, saya ada membaca sebuah artikel bertajuk Seksa jadi guru dan dalam laporan yang sama juga turut menyatakan sebuah jawatankuasa khas akan ditubuhkan untuk mengkaji bebanan tugas guru. Kemuncak kepada beban itu kami terpaksa tanggung dengan bekerja lebih masa setelah Maktab Perguruan di seluruh negara dinaikkan taraf kepada Institut Pendidikan Guru pada tahun 2008.

Sumber :

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved