ads

Isnin, 25 Julai 2011

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


kisah dapur kakyong: Kelas kakyong <b>Di Durian Tunggal</b> Melaka.

Posted: 21 Jun 2011 08:13 AM PDT

 Baru nak start mengajar ni... Tgh membebel kat student kakyong ni..
 Student kakyong yg best.. kusyuk mendengar kakyong bercerita.. 
Kena Demo dulu,pastu baru pelajar kakyong buat..
 giliran pelajar memulakan adunan.
 Bergilir2 buat adunan macaroon.



 ni dia peserta paling veteran...mak mertua kak rafiah...best..sekepala..
so cucu2 mak jgn terkejut hari raya ni nenek anda buat macaroon di pagi raya...

 dr kiri..kak khazimah,kakyong,kak seha n iza...yg paling sporting...
 dr kiri kak rafiah,kak seha,iza n dayah...


 iza posing ngan macaroon nye
 macaroon 2 yg tgh dok tunggu kering...warna warni kan?
 posing mengancam...sporting org melaka

 time ni tgh dok bagi2kan bahagian macaroon memasing..cantik warna warni...
n terima kasih kepada munirah yg bg tempat tuk kite menimba ilmu sesama
n terima kasih atas titik peluh munirah yg sanggup masak spagetti...munirah n suami very the best person...jgn 
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di umbai</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Limastiga Homestay <b>di Umbai</b> Melaka | PakJi.com

Posted: 21 Jun 2011 01:47 PM PDT

Limastiga Homestay

Homestay Limastiga terletak di Umbai amat sesuai untuk mereka yang datang bersama keluarga ke Melaka. Homestay memberi maksud penginapan bersama tuan rumah, mempunyai persamaan dengan Bed and Breakfast yang popular di Barat. Terletak hanya 15 minit dari Bandar Hilir Limastiga menawarkan kadar penginapan yang selesa serendah RM80 seorang. Homestay ini terdiri dari 3 buah banglo di atas satu tapak sama berkonsepkan rumah tradisional Palembang yang dikenali sebagai Limas. Kemasan di dalam yang ringkas lagi eksklusif dengan kemudahan yang dijaga rapi seperti bilik air, kolam renang, bilik tidur yang luas, ruang tamu dan dapur menambahkan daya penarik bagi mereka yang inginkan pengalaman homestay di Melaka atau mencari penginapan murah tetapi selesa.

Limastiga Homestay
Address: 2046 Jalan Bukit Tembakau, 77300 Umbai, Melaka
Hubungi Siti untuk tempahan di 012-6237687 / 012-6581381
Fax no: 06-2832082
email: limastiga@gmail.com

Search Terms:

  • Limastiga Umbai Melaka
  • umbai homestay
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

Medan Selera

Taman Rekreasi Sungai Rambai menjadi tumpuan untuk warga DUN Sungai Rambai dan kawasan sekitar untuk berekreasi. Didirikan sejak lebih 10 tahun lalu, Taman Rekreasi Sungai Rambai banyak melalui perubahan dan pembangunan. Taman Rekreasi Sungai Rambai Terletak betul-betul di sempadan Daerah Ledang dan Daerah Jasin. 

Dilengkapi dengan pelbagai kemudahan awam dan fasiliti seperti taman permainan, trek jogging, pentas, tandas awam. medan selera, wakaf, tempat letak kereta dan sebagainya, Taman Rekreasi Sungai Rambai tidak putus-putus dikunjungi oleh penduduk di sini untuk beriadah dan menjamu selera.

Selain terkenal dengan budaya dan cara hidup masyarakat Jawa Melaka, Sungai Rambai juga terkenal dengan kelazatan makanan seperti Roti John, Mee Hailam, Mee Bandung dan lain-lain. Keenakan makanan di medan selera Sungai Rambai turut menarik pengunjung-pengunjung dari sekitar Melaka, Johor dan lain-loain yang melalui jalan lama Muar - Melaka.

Pentas

Taman Rekreasi Sungai Rambai turut menjadi pusat kegiatan setempat seperti rekreasi, pertandingan kayak, marhaban, nasyid, koir dan lain-lain. Dengan terbinanya pentas di tebing Sungai Kesang dan gelanggang futsal di kawasan berdekatan, masyarakat tempatan sedikit sebanyak dapat meluangkan masa senggang mereka di sini.

Tugu atau signboard? Terdapat sedikit kekeliruan identiti di sini. Mungkin tugu kot.

Dahulunya Taman Rekreasi Sungai Rambai turut dikenali sebagai Taman Buaya. Riqq pun tidak pasti tentang nama ini. Taman Rekreasi ini dahulunya dikatakan ada menempatkan beberapa ekor buaya sebagai tarikan pengunjung namun tidak lama kemudian telah dipindahkan ke Taman Buaya Ayer Keroh. Kesahihan fakta ini boleh diragui kerana pada waktu itu Riqq belum dilahirkan. 

Keadaan papan tanda yang tidak memuaskan hati jika dipandang...urgh, ade kulat ke apa tu?? Bengkek!

Selain untuk tujuan rekreasi dan sukan, Taman Rekreasi Sungai Rambai juga menjadi tempat keraian untuk sambutan Ambang Merdeka dan Ambang Tahun Baru setiap tahun. Sambutan meriah secara kecil-kecilan disertai persembahan tarian, Dondang Sayang dan sebagainya sedikit sebanyak dapat menjadikan Taman Rekreasi Sungai Rambai satu kawasan ataupun pusat tumpuan bagi masyarakat di disini.

Selamat Datang ke Majlis Perbandaran Jasin? Bila masa ada bangunan MPJ di sini? Jika nak buat ayat sebegini, tulislah Selamat Datang ke Kawasan Tadbiran Majlis Perbandaran Jasin! Ayat yang sepatutnya, Selamat Datang ke DUN Sungai Rambai, Majlis Perbandaran Jasin. 

Hujung minggu lepas Riqq berkesempatan untuk mengunjungi Taman Rekreasi Sungai Rambai untuk melihat keadaan di sana namun berasa sedikit hampa dengan Majlis Daerah Jasin Kerana sudah terlalu lama tidak menukar papan tanda 'Selamat Datang ke Melaka' pada pintu gerbang kereta lembu Sungai Rambai Tersebut.

Landskap yang sama berpuluh-puluh tahun yang lalu tanpa sebarang perubahan, walhal nurseri Zali Garden hanya di seberang jalan

Jika diperhatikan, keadaan papan tanda tersebut sudah tidak memuaskan dengan kekotoran dan tulisan yang tidak cantik dipandang walhal ramai pemimpin dan menteri datang ke sini untuk meninjau. Apa yang berlaku pada Majlis Daerah Jasin? Mengapa tidak menaik taraf pintu gerbang tersebut setelah sekian lama telah digunakan?

Rumputnya dah lebih tinggi dari pokok, buat pasu sebegini memang sukar untuk diselenggarakan.

Selain itu, keadaan landskap disini turut menyedihkan. Pokok-pokok bunga kelihatan tidak berbaja dan dipangkas elok. Rumput-rampai memenuhi pasu dan papan tanda Sungai Kesang juga hampir jatuh. Tambah menyedihakan, keadaan dan fasiliti Taman Rekreasi ini sepatutnya setanding dengan Taman Rempah di Melaka Tengah. Jika MBMB dan MPHTJ mampu membina landskap yang indah dan terjaga mengapa tidak MPJ?

Sempadan Daerah Ledang

Adakah kawasan tadbiran MPJ terlalu besar sehingga tidak dapat menyelenggara DUN-DUN yang berada di pinggiran? Jika keadaan ini terus berlaku, banyaklah DUN-DUN lain yang berpotensi untuk dimajukan akan ketinggalan dan dipandang sepi. Tindakan segera harus diamabil bagi mengatasi masalah ini kerana masyarakat tidak putus-putus merungut.

Riqq bukannya ingin menyalahkan pihak MPJ namun mereka seharusnya memikirkan cara bagaimana untuk memajukan industri pelancongan di Daerah Jasin ini kerana Daerah Jasin adalah yang paling corot dalam hal pelancongan sedangkan jika dilihat banyak tarikan pelancongan seperti homestay, rumah-rumah tradisional, sebuah muzium (sedangkan di daerah lain memiliki berpuluh-puluh muzium dan galeri), hutan rekreasi, taman rekreasi dan sebagainya.

Mungkin sudah tiba masanya MPJ bangkit dan sedar dari lamunan dan mimpi. Kita sudah jauh ketinggalan daripada daerah-daerah lain. Peruntukan yang adil untuk setiap DUN serta pemantauan daripada pihak MPJ amat dihargai. Jika susah-susah, sila lepaskan DUN-DUN di Jasin Pantai ini dariapa tadbiran MPJ. 

Beberapa tahun yang lepas Riqq ada terdengar ura-ura pembentukan Daerah Merlimau yang meliputi kawasan-kawasan Jasin Pantai namun tiba-tiba MPHTJ pula yang terbentuk. MPJ, fikir-fikirkanlah untuk kemajuan Melaka dan daerah-daerah lain. Bukan hanya sekadar melepaskan batuk ditangga sahaja. 

Jadi bagi anda yang melaui jalan lama Muar - Melaka, jom datang berkunjung ke Taman Rekreasi Sungai Rambai. Jangan lupa mencuba keenakan Roti John di sini!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

04 di serkam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di serkam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:46 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 01:30 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di serkam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

SELAMAT DATANG KE UMRI HOMESTAY, SERKAM PANTAI, MELAKA


Kami mengalu-alukan kedatangan tuan puan ke homestay kami. Umri Homestay adalah sebuah homestay yang terletak di Serkam Pantai, Merlimau, Melaka berdekatan dgn Pulau Besar dan Pantai Siring perkampungan nelayan. Terdapat banyak tempat2 bersejarah di sini dan mengambil masa hanya 5 minit untuk ke medan2 ikan bakar popular di Serkam, Umbai, Anjung Batu dan lain-lain..

Sila hubungi Tn Haji Abd Jabar utk tempahan bilik 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786

Lokasi kami berdekatan dengan pulau terkenal di Melaka- Pulau Besar! 

Sejarah & Photo Pulau Besar..

Kawasan Pelancongan Berhampiran Menarik Untuk Dikunjungi Di Merlimau...

Pusat Ikan Bakar Popular Di Umbai, Serkam, Anjung Batu, Pulai..

Ruang Tamu/ Istirehat

Kami menyediakan ruang tamu yang luas dan selesa utk para tetamu, kemudahan asas spt televisyen, sterika, mesin basuh, dapor memasak dan lain2 utk kemudahan pengunjung2 ke homestay kami.

Ruang Dapor/ Memasak

Dapor kami sentiasa bersih dan dilengkapi dengan kemudahan asas memasak, peti ais, mesin basuh, cerek air letrik dan lain-lain. Complimentary Drinks pihak kami sediakan bagi mengalu-alukan kedatangan pengunjung2 ke homestay kami.

LOT SEWAAN BILIK BERLIAN & BILIK DELIMA


Homestay kami mempunyai 2 lot sewaan 1) Bilik Berlian 2) Bilik Delima. Terdapat 6 bilik kesemuanya untuk tempahan.

Di Bilik Berlian terdapat bilik utama, bilik kedua dan juga bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.



Di Bilik Delima juga terdapat 3 bilik iaitu bilik utama, bilik kedua dan bilik bujang yang dilengkapi dengan perabot asas bagi kegunaan pengunjung seperti almari baju, sejadah, meja solekan dan lain-lain. Di sini kami sediakan 2 bilik air/ tandas di bilik utama dan kedua. Dan di ruang dapor juga terdapat tandas kecil.

Kesemua bilik2 kami dilengkapi dengan air-cond dan juga kipas angin bagi keselesaan tetamu.

Perkhidmatan lain: 

1) Urutan Tradisional Refleksologi - kami juga menyediakan pakej urutan tradisional/ refleksologi bagi yang memerlukan. Berpengalaman berbelas tahun dan ramai yang telah berpuashati dan sembuh dari penyakit dengan izin Allah SWT. Kami hanya membantu dan berusaha.

2) Permintaan boleh dibuat bagi yang ingin mengadakan BBQ di homestay kami. Peralatan akan kami sediakan.

3) Keselamatan diri dan harta benda tetamu-tetamu ke homestay adalah keutamaan kami. Semua kenderaan tetamu boleh di letakkan dalam kawasan  rumah/ homestay dengan selamat kerana homestay kami adalah berpagar. Jadi para tetamu boleh lah beristirehat dengan tenang dan senang hati.

Untuk tempahan bilik anda boleh hubungi terus Tn Haji Jabar atau isteri beliau Pn Hajah Safwan, butiran homestay adalah seperti berikut:-

Alamat: Jalan Demang Baba, Off Jalan Serkam Pantai, Km 18, Sekam Tengah, 77300, Merlimau, Melaka.

Tel: 06- 261 0129

Hotline: Tn Hj Abd Jabar 013- 457 8603/ Pn Hjh Safwan 019- 380 1786
Harga Sewa Harian Lot Berlian @ Delima  (3 Bilik): RM 200/ sehari
Harga Sewa Harian Untuk Sebilik Sahaja Atas Permintaan : RM120/ sehari

Email: 

ADD FACEBOOK KAMI!


Bagi yang minat memancing anda boleh ke Kelong Abu, lokasi 5 minit dari Umri Homestay!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved