ads

Sabtu, 29 Disember 2012

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 09:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 09:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 09:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tentang Kami..: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:28 PM PDT


ALOR GAJAH – Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

sumber : kosmo

Dia buat dah: Bantal, selimut tutup mayat

Posted: 04 Apr 2012 05:14 PM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 04:15 PM PST

KOTAK DILETAKKAN DILUAR PAGAR RUMAH MELETUP, GADIS CEDERA TERUK

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :162

ANGGOTA polis menyiasat lokasi kejadian sebuah kotak meletup di Ramuan China Besar, Alor Gajah semalam.

ALOR GAJAH – Tindakan seorang gadis mengangkat sebuah kotak yang diletakkan di luar pagar rumahnya di Ramuan China Besar di sini semalam mengundang padah apabila kotak tersebut meletup dan mengeluarkan api sebaik barang itu disentuh mangsa.

Akibat kejadian pukul 8.45 pagi itu, mangsa Norasyikin Md. Esa, 27, melecur teruk pada kedua-dua belah kaki, tangan dan perut. Kotak berisi bom buatan sendiri itu bukan saja mengeluarkan bunyi letupan kuat malah menyebabkan api menjulang setinggi lima meter.

Sebelum kejadian, Norasyikin menemui kotak kecil warna putih di luar rumahnya ketika mangsa mahu ke tempat kerja di sebuah pasar raya di Masjid Tanah.

Di atas kotak tertera nama abang sulung mangsa, Saiful Eszwan Md. Esa, 35, yang bekerja sebagai kontraktor pembersihan.

Namun, kotak itu meletup sebaik Norasyikin yang merupakan anak keempat daripada enam beradik dan bekerja sebagai juruwang mengangkat kotak tersebut.

Adik bongsu mangsa, Ahmad Mustafa Md. Esa, 20, berkata, dia yang baru keluar dari bilik air terkejut mendengar satu letupan kuat.

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan terkejut melihat badan kakak yang sedang berdiri tiba-tiba berasap sambil kakak menjerit-jerit kesakitan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 09:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

KELAB GREENBOC: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 08:01 PM PDT

Nenek maut muka diserkup selimut, bantal

ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

"Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

"Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

"Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

"Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

Maut ditekup bantal

ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

"Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

"Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

"Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

"Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

"Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

"Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

"Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

"Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

Sungai Rapat Online: Bekas Ketua Wanita Umno Cawangan Solok <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:46 PM PDT


Misteri menyelubungi kematian seorang wanita apabila mayatnya ditemui atas katil dengan bantal dan kain selimut menutupi muka di rumahnya di Batu 24, Ramuan China Kecil di sini semalam. Bagaimanapun, tiada kesan kecederaan ditemui pada tubuhnya.

Mayat Amrah @ Sareah Abd. Rahman (gambar kecil), 78, yang merupakan bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis ditemui pada pukul 8 pagi oleh seorang anak lelakinya yang menghantar sarapan ke rumah warga emas itu.

Menurut anak mangsa, Abdul Ghafar Daud, 55, sebelum menemui mayat ibunya, seperti biasa dia menghantar sarapan untuk dijamah ibunya sebelum pergi ke pejabatnya di Batu 25 di Ramuan China Kecil pada setiap hari kecuali hari Sabtu dan Ahad.

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 09:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ramuan china</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Beraya <b>di</b> Senawang - Masjid Tanah - <b>Ramuan China</b> - Kandang <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2012 06:32 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Beraya di Senawang - Masjid Tanah - Ramuan China - Kandang - Sg Duyung. Posted by GLR - ORCA at Friday, August 31, 2012 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook ...

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

343 ekar tanah <b>di machap</b> – Land for sale Johore : Spesel.com

Posted: 04 Nov 2012 07:40 AM PST

Area:Simpang Rengam Property Type:Agricultural Price:RM20 580 000 Size:343Acres Title type:Leasehold Other info:Non Bumi Lot
343 EKAR TANAH DI MACHAP UNTUK DI JUAL

~TANAH PERTANIAN
~INTERNATIONAL LOT
~TANAH PAJAKAN 60 TAHUN
~BERDEKATAN EMPANGAN MACHAP DAN 4KM DARI
PLUS HIGHWAY
~BERADA DI TEPI JALAN BESAR
~70 EKAR TANAH ADA POKOK KELAPA SAWIT YANG ADA
HASIL DAN SELEBIHNYA ADA POKOK
KELAPA SAWIT TANAM SEMULA USIA 2 TAHUN LEBIH
~HARGA JUAL RM60k/ekar @ RM20,580,000

BERMINAT,SILA HUBUNGI/SMS;

EN.FAIZAL BIN MUSTAFFA
012-669484

admin

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Tempat Makan Wajib <b>di</b> Melaka @Ikan Bakar Parameswara <b>Umbai</b>

Posted: 25 Nov 2012 05:21 AM PST

Memang kalau pi Melaka tak sah kalau tak singgah di Umbai untuk menikmati masakan berasaskan makanan laut, salah satu daripada tempat menarik di Melaka. Kat Umbai ni lebih kurang 13 kilometer dari bandar. Kat sini memang banyak restoran yang menjual ikan bakar tapi yang paling besar dan ramai pengunjung ialah Ikan Bakar Parameswara. Ianya terletak dihujung sekali.
Ni le menu yang ada dan juga harga bagi masakan kat sini. Secara keseluruhan ianya lebih murah dari di Kuala Lumpur ataupun di Bagan Lalang, lebih kurang separuh harga.
Mula-mula pilihlah ikan atau hidupan laut yang berkenan di hati pas tu bagi kat diaorang untuk ditimbang dan juga kena order masakan apa yang kita nak.
By the way, nak masuk untuk makan di Umbai ni, parking dikenakan bayaran sebanyak RM1.
Selepas order makanan pas tu diaorang bagi nombor dengan benda alah besi tu untuk diletak atas meja. Then order le pula minuman.
Nak tahu alamat Parameswara? Ianya terletak di Medan Ikan Bakar, Pengkalan Pernu, Umbai, 75450 Melaka. Boleh call 06-261 6106 ataupun boleh e-mail ikanbakarparameswara@yahoo.com.
Lepas order air dan juga nasi, diaorang ada tanya nak tak buah-buahan. Kalau nak diaorang akan letak atas meja. Untuk buah-buahan ni ianya berharga RM4.00. Memang OK juga, ada tembikai, jambu dan epal.
Kitaorang order tomyam @RM9.00. Rating saya bagi 7.5, tak rasa sangat macam tomyam tapi macam sup aja. Tapi OK gak sebab Afiqah enjoy makan benda alah ni.
Seperti biasa, sotong goreng tepung memang menjadi kegemaran saya. Tengoklah sotong tu memang nampak sedap, tak macam sesetengah tempat yang mana bentuknya macam cekodok. Kitaorang ambil seekor aja, yang medium. Maklumlah makan untuk dua dewasa dan satu kanak-kanak. Danish lebih prefer makan makanan lain. Sotong ni tepungnya tak garing sangat maybe untuk elakkan sotong jadi kenyal. Yang ni saya bagi rating 8.3 out of 10. Percaya tak harga sotong ni hanya RM3.80?
Pas tu kitaorang order ikan siakap masak masam manis. Ikan ni sederhana besar, memang kenyang betul untuk makan dua orang. Maybe next time datang sini kitaorang order, sotong, udang dan juga ketam. Ikan memang garing dan rasanya memang sedap, tak rasa macam tanah. Yalah sesetengah ikan macam rasa tanah aja, tapi yang ni boleh dikatakan sempurna. Rating saya bagi 8.1 out of 10.  Harganya adalah RM23.40, tak sampai sekilo.
Ni sosnya, pilihlah yang mana satu berkenan.
Memang kenyang makan kat sini, nak jalan pun terasa malas aja.
Semua sekali termasuk air, buah-buahan dan naasi adalah RM51. Memang OK. Lain kali datang Melaka, nak singgah lagi di Ikan Bakar Parameswara yang bertempat di Umbai.

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RASEDY CANOPY: RASEDY <b>di Batu Berendam</b>

Posted: 09 Sep 2012 06:48 PM PDT


Ya Allah Ya Tuhan kami. Kami memohon restuMu, berkatilah majlis tersebut, limpahkanlah barakah dan rahmat ke atas pasangan suami isteri tersebut, jadikanlah rumahtangga mereka aman dan bahagia dalam ketaatanMu, kurniakan kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah, serta berilah ketenangan kepada mereka di dunia dan di akhirat. Sempurnakanlah agama mereka dengan ikatan ini.

Alhamdulillah selesai sudah majlis persepsi 2 pasangan pengantin di Batu Berendam pada 2 September yang lalu.

Majlis tersebut meraikan pasangan anak kepada Bapa saudara iaitu Encik Sudin bin Hashim. Kedua mempelai tersebut ialah Nurul Farrahida & Muhammad Lokman Al-Hakim dan Adiknya Muhammad Zaihan & Rabiatul Adawiyah. Majlis tersebut telah dikunjungi lebih dari 2000 hadirin termasuk keluarga yang jauh mahupun yang dekat.

Majlis tersebut bermula dengan Majlis Akad Nikah Lokman dan Farah pada Khamis malam  30 Ogos 2012 diikuti dengan Majlis akad nikah adiknya Zaihan dan pasangannya Adawiyah pada petang 31 Ogos 2012.

Majlis tersebut diserikan lagi dengan majlis Cukur jambul 3 cucu saudara tuan rumah iaitu Arisha, Shahir dan Hafiz pada sabtu malam. Diikuti dengan perarakan kedua-dua pasangan pengantin pada Ahad 2 September 2012.

Di akhir majlis tersebut, tidak "Melaka" sekiranya tidak bermain "arang". Permainan ini merupaka gurau senda dikalangan ahli keluarga setelah penat melayan tetamu yang hadir ke majlis perkahwinan pasangan pengantin. Beberapa acara sukaneka turut diadakan yang menawarkan beberapa hadiah yang menarik. Antara acara yang telah dijalankan ialah rebut kerusi, Chicken dance bagi kanak-kanak, dan mencari harta karun.

04 di bukit katil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


printing services kini dibuka <b>di bukit katil</b> melaka - free-ni (iklan <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2012 12:48 AM PST

Nama: PRINTING FOR U DOT COM
Email: printingforu.com.my@gmail.com
Website: www.printingforu.com.my
Tajuk: PRINTING SERVICES KINI DIBUKA DI BUKIT KATIL MELAKA
Iklan: Kami sedang membuat promosi untuk cetakan / tempahan Business Card, Banting, Banner, Flyer, Kad kahwin dan lain2..

harga promosi:
Business Card : 1000pcs serendah RM28
Banting & Banner : 2x6 RM 13
Flyer 2 side printing: 1000pcs serendah RM188
sila layari website kami
www.printingforu.com.my
@ hubungi kami 06-2321082
@ terus ke pejabat kami di Taman Suria Bukit Katil Melaka.
Ip Pengirim: 124.13.178.63

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Dec 2012 08:01 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Udang</b> galah makin pupus <b>di Sungai</b> Muda | Darulaman &#39;Dot&#39; My

Posted: 12 Dec 2012 08:01 PM PST

Mungkin ramai tidak menyedari sepanjang Sungai Muda bermula di Bumbong Lima hingga muara sungai di Kampung Kuala Muda di sini, merupakan antara lokasi kegemaran kaki pancing udang galah.

Saban malam puluhan pemancing mencuba nasib dan mereka tidak pula pulang dengan tangan kosong sebaliknya berjaya menaikkan hasil sungai itu.

Malah, pada musim tertentu, udang galah boleh didapati dengan banyaknya di sepanjang Kampung Bakau Tua, Pulau Mertajam, Teluk Manan dan Kampung Permatang Bendahari.

Tapi itu semua dulu, sebaliknya sekarang selepas projek tebatan banjir dijalankan sepanjang sungai itu, spesies itu didapati berkurangan.

Kekurangan udang galah jenis sepit berwarna biru di sungai ini turut menjejaskan pendapatan nelayan sungai kecil yang bergantung hidup kepada hasil sungai.

Seorang nelayan, Mohd Appandi Aman, 32, berkata, pendapatan nelayan sepertinya terjejas teruk apabila udang galah semakin berkurangan sejak kebelakangan ini.

"Saya percaya antara punca yang menyebabkan berlakunya fenomena sedemikian ialah kerana habitatnya terganggu disebabkan projek tebatan sungai yang sedang dijalankan sekarang.

"Selain itu, pembiakan udang galah di sini juga didapati terancam apabila pokok nipah dan semak samun yang menjadi tempatnya berlindung selama ini dibersihkan untuk projek itu," katanya.

Mohd Appandi berkata, kegiatan memancing udang galah di sini sekarang dirasakan membuang masa sahaja kerana hasilnya tidak berbaloi dengan masa dihabiskan.

Sementara, Bustaman Mat Dali, 42, yang menetap di Kampung Pulau Mertajam pula berkata, kegiatan projek tebatan dan pembinaan lebih 10 jeti di sepanjang sungai itu menyebabkan laluan sungai mengecil, sekali gus mengurangkan jumlah udang galah di kawasan berkenaan.

"Kita nelayan di sini bukan menghalang pembangunan tetapi, kesannya menjejaskan pendapatan yang selama ini menjadi punca utama nelayan di sini.

"Selain udang galah, turut mengalami kepupusan ialah ikan gelama, duri, semilang dan ketam nyior serta udang sungai membuatkan sebahagian besar nelayan sungai terpaksa mengeluarkan modal besar menyediakan kelengkapan ke laut mencari pendapatan," katanya.

Menurutnya, kini kawasan sepanjang sungai di empat kampung itu bukan lagi menjadi hobi kaki pancing menyebabkan suasananya tidak semeriah dahulu.

Seorang lagi nelayan, Mat Abu Seman, 45, berkata, masalah kekurangan hasil sungai di kawasan itu perlu diberi perhatian segera agar nelayan sungai terus dapat hidup di samping kaki pancing dapat meneruskan hobi mereka.

sinar

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


akmal photography: FIRE X RIDE 2012, <b>Alor Gajah</b>, Melaka

Posted: 21 Dec 2012 11:25 PM PST


Salam kawan2 blogger sekalian,

Jahanam!!! itulah perkataan pertama yg sesuai aku sebutkan utk blog aku yg usang ni.

Gila lama Xmenulis kat sini ....sampai aku pening nak menulis SKT sbb tak ada reference dalam rekod kehidupan sendiri. Nasib baik aku ade upload sikit2 aktiviti dalam fb ....boleh laa recall semula hasil kerja sepanjang 2012.

Seriously, kehidupan alam pekerjaan tidak seindah yg kita mimpikan masa belajar degree atau master dulu. Aku pun Xpasti, seakan hidup aku ini dikawal oleh keadaan semasa dan jadual kerja aku yg sangat padat ...

Just to share, awal bulan lalu, walau sibuk dengan kelas, aktiviti2 fakulti, unversiti dsbnya, aku sempat melapangkan diri menghadiri beberapa mesyuarat Cycle X, dan seterusnya mengetuai Biro Media dan Jurugambar FXR'12 di Alor Gajah Melaka.


TYT Melaka + CM Melaka dtg meraikan kira2 1400++ riders join jamboree siri ke-2 ini (46+km). Aku dan team seramai 10org photographers berjaya juga kiranya shoot gambar2 event ini. Merempuh jalan yg tidak rata, lecah, kolam, batu, kebun semua aku redah naik moto ....mmg best!!

Secara keseluruhannya event ini sangat berjaya. Walaupun aku rugi sbb byk gambar tidak terjual. Mesin Aunty kedai gambar rosak laa pulak, jd kami terpaksa ke masjid tanah yg jauh ....gambar sampai lambat jd X ramai org beli. Tak ape lah. Yg penting budak2 aku happy dan amanah terlaksana ...

Akmal Adanan,
Atas katil @JB
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 01:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:58 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dipatuk ular ketika buka pintu | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 07 Nov 2012 11:17 PM PST

LUBOK CHINA, 08 Nov. – Seorang lelaki menghadapi detik mencemaskan apabila jari kaki kirinya dipatuk ular tedung selar ketika membuka pintu rumahnya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, malam Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira 8 malam itu, mangsa yang juga pekerja agensi swasta, Mazhafiz Jazid, 26, mahu menghantar ibunya, Saodah Basir, 56, pergi mengaji terpijak ular berkenaan yang ketika itu berada di hadapan pintu.

Saodah berkata, dia sangat cemas apabila melihat anak keempatnya itu melompat ke luar rumah, sementara ular berwarna hitam berkenaan masuk ke dalam rumah.

"Selepas itu, makcik mengambil kayu dan mengetuk kepala ular berkenaan sehingga mati sebelum membawa anak makcik ke Klinik Kesihatan Lubok China," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di kediamannya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, semalam.

Menurutnya, ketika sampai di klinik kesihatan berkenaan, anaknya diberi dua suntikan sebelum dikejarkan ke Hospital Alor Gajah.

"Semasa di hospital, doktor mengarahkan makcik membawa ular berkenaan bagi mengesan jenis racun ular dan terperanjat apabila doktor menyatakan itu adalah ular jenis cobra serta berbahaya.

"Selepas itu, anak makcik dikejarkan pula ke Hospital Besar Melaka dan dipantau perkembangannya di unit rawatan rapi. Sehingga jam 5 petang Selasa lalu, anak mak cik berada dalam keadaan stabil dan dipindahkan ke wad biasa," katanya.

Katanya, kejadian itu adalah kali keempat dia membunuh ular yang masuk ke kawasan rumahnya sejak tinggal di sini 2005 lalu.

"Oleh itu, diharap pihak Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara dapat membuat operasi mengesan habitat ular di kawasan berkenaan memandangkan pelbagai jenis ular kerap kelihatan di sini," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved