Khamis, 22 November 2012

04 di lubok china - Google Blog Search

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:58 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dipatuk ular ketika buka pintu | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 07 Nov 2012 11:17 PM PST

LUBOK CHINA, 08 Nov. – Seorang lelaki menghadapi detik mencemaskan apabila jari kaki kirinya dipatuk ular tedung selar ketika membuka pintu rumahnya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, malam Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira 8 malam itu, mangsa yang juga pekerja agensi swasta, Mazhafiz Jazid, 26, mahu menghantar ibunya, Saodah Basir, 56, pergi mengaji terpijak ular berkenaan yang ketika itu berada di hadapan pintu.

Saodah berkata, dia sangat cemas apabila melihat anak keempatnya itu melompat ke luar rumah, sementara ular berwarna hitam berkenaan masuk ke dalam rumah.

"Selepas itu, makcik mengambil kayu dan mengetuk kepala ular berkenaan sehingga mati sebelum membawa anak makcik ke Klinik Kesihatan Lubok China," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di kediamannya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, semalam.

Menurutnya, ketika sampai di klinik kesihatan berkenaan, anaknya diberi dua suntikan sebelum dikejarkan ke Hospital Alor Gajah.

"Semasa di hospital, doktor mengarahkan makcik membawa ular berkenaan bagi mengesan jenis racun ular dan terperanjat apabila doktor menyatakan itu adalah ular jenis cobra serta berbahaya.

"Selepas itu, anak makcik dikejarkan pula ke Hospital Besar Melaka dan dipantau perkembangannya di unit rawatan rapi. Sehingga jam 5 petang Selasa lalu, anak mak cik berada dalam keadaan stabil dan dipindahkan ke wad biasa," katanya.

Katanya, kejadian itu adalah kali keempat dia membunuh ular yang masuk ke kawasan rumahnya sejak tinggal di sini 2005 lalu.

"Oleh itu, diharap pihak Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara dapat membuat operasi mengesan habitat ular di kawasan berkenaan memandangkan pelbagai jenis ular kerap kelihatan di sini," katanya.

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads