ads

Rabu, 27 Jun 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Zarina Zayanah: Mandi-Manda <b>Di</b> Wonderland at <b>Ayer Keroh</b>, Melaka

Posted: 07 May 2012 07:40 PM PDT

Rancangan tiba2 bersama kawan office untuk jalan di ayer keroh Melaka. Sungguh pun aku dr Melaka. Tapi memang jarang bawa anak2 jalan-jalan ke ayer keroh dan bandar Melaka. Atas ajakkan kawan. Aku pun bawa anak2 mandi- manda di sini. Seronoknya anak2 satu ari di sana. Masa aku pergi bukan cuti umum, so x ramai sangat. Seronok nak mandi. Tengah-tengah anak sibuk mandi...tiba datang maskot nie. Apa lagi sesi bergambarlah. Baby pink dengan abg dan eisya. Adik takut....hehe Anak dan bapak sibuk nak naik semua gelongsor. Besar sungguh slid2 dia. puas nak main2 kat sini bersama2 anak2....kawan saya dan anak x main gelongsor tu...dia main dekat kids area je...
Abang dan Eisya...beranikan....naik gelongsor 2 beradik nie...
 Bapak dan adik pulak.....
 Now my turn dan eisya...
 Abang dan bapaknya....takut betul gelongsor nie....termasuk semua isi perut aku rasanya....huhu
 Dah siap2 nak singgah rumah kawan office di area ayer keruh apa nama tempat...lupa pulak..
 Posing manja dengan cik abg.....
 Tengok anak2 dah penat dan gelap kulit....
 Nie kawan office Niza dan anak2.....
Dah x larat sgt budak domok nie.....he he

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Permata Hati: Makan <b>di Umbai</b>......

Posted: 27 Jun 2012 01:20 AM PDT

Assalamualaikum....salam satu Malaysia....Petang nie hujan....dapat le rasa sejuk sikit....perut pun mula le terasa macam nak makan2.Bila sebut pasal makan,teringat le gambo2 makan kat Melaka tu hari.Jenjalan Melaka masa cuti sekolah yg lepas,sehari lepas balik dari Terengganu.Holiday ke sana tanpa dirancang.Memang seronok dan bnyk pengalaman yg kami kutip sepanjang perjalanan.Masa pegi,semuanyer ok tapi masa balik,alamak.Kami terperangkap dlam jam.Maka perjalanan kami dari Melaka balik ke Taiping memakan masa lebih kurang 10 jam.Melalui jalan lebuhraya,hanya setakat Sungai Buluh.Kemudian keluar mengikut jalan lama hinggalah sampai ke rumah....Cukup memenatkan.Tak pe lah,hari ni malas lagi nk citer pasal tu.Kiter citer pasal makan2 ye.

Dah puas jenjalan sekitar bandar Melaka,kami ke Umbai.Dah lama sebenarnyer nak kesana.Sejak dari aku peknen ke Uwais lagi.Teringin bila orng cakap ikan bakar kat sana best.Memang teringin,almaklumlah waktu tu kan tgh peknen.Tapi apakan daya,aku tak berkesempatan,walaupun de datang Melaka kala aku tgh peknen 6 bulan.Mak kata,kenapa xcakap teringin nk mkn,bknnyer xboleh datang.Saje je,aku malas nk mengajak,lagipun jauh kan.

Itulah kali pertama kitorng g terjah Umbai.Ikut je gps.Akhirnyer aku nampak satu signboard,cepat2 hsben belok.Rasa cam pelik lak jalan tu,so tnya le orng2 kg yg kebetulan dok lepak2 depan umah diorng.Deme cakap,kat dalam tu de kedai makan.Yg paling sedap,katanyer kedai yg last sekali.Parameswara namanyer.ok,maknanyer dh betoi le jln tu.Masa kitorng sampai,dlm jam 6 lebih.parking kena bayo dlm sehinggit je.Masih bnyk parking.Orng pun xramai.hajat hati sesaje nk jalan2 je.So,bila nmpk kedai yg org2 tadi tu cakap,kitorng singgah.Alamak,dh teringin le pulak.Tanya mak,cmne nk makan ke...Alang2 dh sampai,makan lah...hehehe....teringin wehhh.Lagipun,lepas tu dah nk terus balik...Meh kite layan gambo ye...

Ini le kedai nyer.tentu dah ramai yg dah sampai sini.Aku pun smpat google dlm internet pasal kedai nie.Ada yg cakap ok,ada jugak yg cakap tak ok....

Antara deretan makanan laut yg dah pikat hati aku.Tapi,kitorng cuma pilih ikan siakap untuk di bakar.Dan juga semangkuk tomyam campur beserta nasi putih.Lauk lain lenkali.Sesaja nk try dulu,cmne rasa.lagipun,masa tu perut masih belum betul2 lapar....huhu
Masa kami sampai tu mungkin masih awal.So banyak lagi tempat duduk.Kami pilih yg kat tepi laut...ehmmmm,betul ke kat situ laut...hihihi.
Posing le dulu,sebelum makan...kikiki.Bnyk jugak gambo kat sini,tapi cukup le upload sikit2.
Sebelum hantar nasi,diorng sajikan buah2 dulu.Kalo xsalah,de buah jambu,betik...lagi pe ye...dh lupa la.Cicah ngn serbuk asam masin.Tu,tgh dok balun buah le tu.Tak sempat nk rasa,dh abis...haishhhh,budak2 nie.
Masa ni lauk dh sampai.Untuk cicah ikan bakar,cuma de air asam dan jugak sambal kicap.Air,cuma order teh o ais jek sorng satu.
Memang best la makan kat sini.Sambil makan,sambil tengok pemandangan yg cantik.Lajak je makan.
Budak sorng ni pulak.....alahai,sakan toi meratah lauk....feveret deme ikan tu...
Dah sudah makan,bayo le ,pe lagi.Rege aritu tak le mahal sangat,xsampai 50 hinggit..So,kasi bergambar sekali lagi tanda dah memang penah singgah dan rasa makanan kat situ.

InsyaAllah,akan berkunjung lagi satu hari ke kawasan Umbai nie....dh terpikat.Tapi entah bila....mudah2an,de le rezki kami ke Melaka lagi.....

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2012 09:01 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di machap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 04:56 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kekecohan Sembrong: Seorang Dilastik Manakala Lelaki Tua <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2012 05:34 PM PST

Malaysiakini

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

"Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara," kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

"Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

"Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai," katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

"Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

"Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

"Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek," katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

Manakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi ceramahnya.

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 03:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2012 03:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Raptor Watch 2012 by MNS

Posted: 25 Mar 2012 11:35 AM PDT

RW, organised by the Malaysian Nature Society, is a festival to celebrate the return of the migratory birds of prey or better known as raptors on their journey back to their breeding grounds in the northern hemisphere. RW is a public event meant to raise awareness on the conservation of raptors and their habitats.

RW is held annually on the first weekend of March. For the year 2012 the event is held on March 10 & 11 (Saturday & Sunday).

However, the spring raptor migration actually begins in mid February and lasts till mid April. For those who are not able to come to the RW, you can still come anytime within this period to see the birds. Over the years of monitoring, MNS has discovered that the peak period to watch the most number of birds is the first weekend of March.

An opportunity for all

RW is an opportunity for the general public to witness one of nature's most exquisite offerings. Raptors migrate southward to escape the bitter cold of the northern winters and make the same venturous journey back during spring to their breeding grounds in temperate Asia.

Visit their Website at HERE for more information.

For Tanjung Tuan

One of the main objectives of RW is to ensure the continued conservation of Tanjung Tuan Forest Reserve by promoting RW as a national eco-tourism event.

During the spring migration, thousands of raptors can be seen flying across the Straits of Malacca. Having to use massive amount of energy flying across the Straits of Malacca, the raptors will be flying low at the event site making it possible to have a good view of these magnificent birds.

Tanjung Tuan has been listed as an important raptor site by BirdLife International, National Geographic Society and Hawkmountain.

But for many years Tanjung Tuan has been facing a development threat. The sea front of Tanjung Tuan is expensive real estate. As Tanjung Tuan is an extension of the Port Dickson holidaying coasts, its value as a vacation spot is high. For many years plans after plans were drawn by local authorities to develop Tanjung Tuan. And throughout these years, Malaysian Nature Society has been striving to keep Tanjung Tuan intact.

The need to conserve Tanjung Tuan was mainly for the migratory raptors. Tanjung Tuan is an important stop over site for migratory raptors after crossing the Straits of Malacca. It provides food for the raptors as well as a resting spot. For raptors arriving late in the evening, it provides shelter for the night before they take off for flight the next day. Without Tanjung Tuan, many raptors may never make it back, due to exhaustion and lack of food.

The conservation of Tanjung Tuan is also important for its surrounding marine life and its forest growth. The trees in Tanjung Tuan acts a gene bank for tropical timber trees and the waters of Tanjung Tuan is rich with coral and sea-grass, both important for green turtles that lay eggs in secluded beaches of Tanjung Tuan.

RW is organized by Malaysia Nature Society

Malaysian Nature Society
JKR 641 Jalan Kelantan, Bukit Persekutuan
50480 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel: +603 – 2287 9422
Fax: +603 – 2287 8773
URL: www.mns.my

Article By MESYM

has blogged 124articles.

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 11:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 11:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.
Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.

Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto

Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:45 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 09:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 07:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Festival Kalam Jamaie (SR) Daerah <b>Alor Gajah</b>

Posted: 26 Mar 2012 01:30 AM PDT

26 Mac 2012 - Festival Kalam Jamaie (SR) Peringkat Daerah Alor Gajah telah diadakan pada hari ini di SK Kem Terendak 2, Sungai Udang, Melaka. Ia adalah sebagai pembuka tirai pertandingan bagi peringkat daerah sebelum diadakan di peringkat negeri pada 5 hingga 8 April 2012 bersempena Karnival Pendidikan Melaka di MITC, Ayer Keroh, Melaka. Johan dan naib johan daerah akan bertanding pula di peringkat negeri kelak.

Sebanyak 12 sekolah telah mengambil bahagian iaitu SK Melaka Pindah, SK Gangsa, SK Simpang Empat, SK Dato' Naning, SK Parit Melana, SK Pengkalan Balak, SK Kem terendak 2, SK Pulau Sebang, SK Alor Gajah 1, SK Kem Terendak 1, SK Bukit Beringin dan SK Lubok Redan.

Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Norhisham bin Miswan, PP j-QAF, SPI JPN Melaka dan juga Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam, PPD Alor Gajah, Melaka.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN:

Johan : SK Simpang Empat

N. Johan : SK Pulau Sebang

Ketiga: SK Pengkalan Balak

 [ ALBUM GAMBAR 1 ] [ ALBUM GAMBAR 2 ]

MTQSS (SR) Peringkat Kawasan <b>Alor Gajah</b> 2012

Posted: 26 Mar 2012 07:07 PM PDT

27 Mac 2012 - Hari ini tibalah pula giliran sekolah-sekolah rendah Kawasan Alor Gajah mempersembahkan kehebatan bakat anak-anak didik mereka dalam pertandingan tilawah al-Quran, hafazan dan juga bercerita di Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah (MTQSS) Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kawasan Alor Gajah yang telah dilangsungkan di SK Ayer Pa'abas, Alor Gajah, Melaka.

Sebanyak 34 buah sekolah telah menyertai pertandingan kali ini yang melibatkan 26 SK, 1 SABK dan juga 7 SJK. Ini merupakan pertandingan kedua peringkat kawasan bagi Daerah Alor Gajah yangmana peringkat kawasan Masjid Tanah telah dilaksanakan di SK Seri Laksamana, Masjid Tanah pada minggu lalu.

Pegawai Penyelaras pertandingan kali ini adalah Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam PPD Alor Gajah manakala Tuan Hj. Zaabar bin Abu Bakar, Penyelia Kanan Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam (PDSI), SPI JPN Melaka pula membantu untuk pengurusan panel hakim. Turut hadir Ustazah Hjh. Pawziah bt. Md. Ali, Penyelia Dakwah, PDSI, SPI JPN Melaka.

Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Hj. Ridzuan bin Abdul Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI JPN Melaka.

[ KEPUTUSAN ] [ GAMBAR : ALBUM 1 || ALBUM 2 ]

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 09:54 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:59 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU <b>DI ALOR GAJAH</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 06:30 PM PDT

BAYI BERUSIA SEBULAN TERSEDAK SUSU DI ALOR GAJAH

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

No of View :134

PILU...Norman sambil diperhatikan isterinya, Noradila mendakap jenazah anak sulungnya, Siti Zulaikha, semalam.

ALOR GAJAH: "Sejak semalam (kelmarin) Zulaikha asyik menangis seolah-olah tidak mahu berpisah dengan saya. Puas saya memujuknya kerana menyangka dia menangis kerana disuntik, rupanya dia hendak meninggalkan kami," kata Noradila Mohd Nor, 20, ibu bayi malang, Siti Zulaikha, yang mati dipercayai tersedak susu badan di rumahnya di Taman Inang Sari, Durian Tunggal, di sini, semalam.

Difahamkan Noradila yang masih dalam pantang, terlelap ketika menyusukan bayinya yang baru berusia sebulan.

Apabila terjaga kira-kira jam 6 pagi, dia mendapati mulut Zulaikha berbuih manakala mukanya kebiruan.

Noradila kemudian menyentuh badan anak sulungnya itu yang disangka tidur tetapi tiada tindak balas sebelum memeriksa nadi.

Dia turut mengejutkan suaminya, Norman Bahran, 25.

CARA MENGELAK BAYI DARI TERSEDAK SUSU BOLEH DI BACA DI SINI

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Alor Gajah</b> (MPAG) - Mei 2012

Posted: 08 May 2012 07:21 AM PDT

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 09:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 08:00 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Homestay Taman Kasa Height, <b>Alor Gajah</b> | Rumah Sewa

Posted: 21 Mar 2012 08:10 PM PDT

Publish date: March 22, 2012 3:11 am
Contact Name: Zakwan
Price: RM120
Region: Melaka
Location: Alor Gajah
Phone: 0163144088
Tags:

Selamat datang ke HOMESTAY WANAMY yang terletak di Taman Kasa Height , Alor Gajah, Melaka.

LOKASI STRATEGIK-

Bagi mereka yang berkunjung ke Bandar Alor Gajah ,amat sesuai di jadikan tempat penginapan untuk percutian, kenduri kahwin , temuduga, mesyuarat, rombongan dan lain-lain lagi.

Jarak yang berada di tengah antara Pusat Bandar Melaka (25 minit) dan Tempat Peranginan seperti Tanjung Bidara, Pangkalan Balak dll (20 minit).

Berdekatan dengan lebuhraya AMJ, Bandar Alor Gajah (500 m) Serta berhampiran dengan pusat pengajian seperti SMV Datuk Seri Md Zin, UiTM Alor Gajah, MRSM Alor Gajah, Kolej Risda, Kem PLKN Alor gajah dll Amat sesuai di diami waktu hantar anak-anak pendaftaran.

Berhampiran Taman Tema Air iaitu WATER WORLD A'Famosa (10 minit).

KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN :-

- Mempunyai 3 Bilik Tidur dan 3 Bilik Air
- Mempunyai 1 + 1 Ruang Tamu ( Tingkat Atas dan Bawah). Lengkap dengan Sofa dan TV (Astro).
- Ruang Makan dan Dapur yang lengkap.
- Semua bilik, ruang tamu dan ruang makan di lengkapi kipas.
- Parkir kereta yang besar (memuatkan 2 buah kereta).
- Menyediakan TOTO dan bantal tambahan.

PENYEWA:

Sesuai untuk yang berkeluarga dan rombongan yang besar (2 – 3 keluarga)

CATERING:

Ada menyediakan sarapan, makan tengahari dan malam bergantung kepada permintaan. Harga boleh dibincangkan.

KADAR/RATE :-

RM 120.00 (Weekday spt Ahad sehingga Khamis)

RM 150 (Weekend spt Jumaat dan Sabtu)

Kadar Isimewa bagi yang menyewa lebih dari tempoh 2 hari.

CHECK IN/OUT :-

IN – 2.00 pm
OUT – 12.00 pm

* waktu check in/out adalah fleksible jika tiada penyewa lain pada hari berikutnya.

En Zakwan : 016 3144088 (owner rumah).

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 09:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 07:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Festival Kalam Jamaie (SR) Daerah <b>Alor Gajah</b>

Posted: 26 Mar 2012 01:30 AM PDT

26 Mac 2012 - Festival Kalam Jamaie (SR) Peringkat Daerah Alor Gajah telah diadakan pada hari ini di SK Kem Terendak 2, Sungai Udang, Melaka. Ia adalah sebagai pembuka tirai pertandingan bagi peringkat daerah sebelum diadakan di peringkat negeri pada 5 hingga 8 April 2012 bersempena Karnival Pendidikan Melaka di MITC, Ayer Keroh, Melaka. Johan dan naib johan daerah akan bertanding pula di peringkat negeri kelak.

Sebanyak 12 sekolah telah mengambil bahagian iaitu SK Melaka Pindah, SK Gangsa, SK Simpang Empat, SK Dato' Naning, SK Parit Melana, SK Pengkalan Balak, SK Kem terendak 2, SK Pulau Sebang, SK Alor Gajah 1, SK Kem Terendak 1, SK Bukit Beringin dan SK Lubok Redan.

Majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI JPN Melaka. Turut hadir, Ustaz Norhisham bin Miswan, PP j-QAF, SPI JPN Melaka dan juga Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam, PPD Alor Gajah, Melaka.

KEPUTUSAN PERTANDINGAN:

Johan : SK Simpang Empat

N. Johan : SK Pulau Sebang

Ketiga: SK Pengkalan Balak

 [ ALBUM GAMBAR 1 ] [ ALBUM GAMBAR 2 ]

MTQSS (SR) Peringkat Kawasan <b>Alor Gajah</b> 2012

Posted: 26 Mar 2012 07:07 PM PDT

27 Mac 2012 - Hari ini tibalah pula giliran sekolah-sekolah rendah Kawasan Alor Gajah mempersembahkan kehebatan bakat anak-anak didik mereka dalam pertandingan tilawah al-Quran, hafazan dan juga bercerita di Majlis Tadarus al-Quran Sekolah-sekolah (MTQSS) Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Kawasan Alor Gajah yang telah dilangsungkan di SK Ayer Pa'abas, Alor Gajah, Melaka.

Sebanyak 34 buah sekolah telah menyertai pertandingan kali ini yang melibatkan 26 SK, 1 SABK dan juga 7 SJK. Ini merupakan pertandingan kedua peringkat kawasan bagi Daerah Alor Gajah yangmana peringkat kawasan Masjid Tanah telah dilaksanakan di SK Seri Laksamana, Masjid Tanah pada minggu lalu.

Pegawai Penyelaras pertandingan kali ini adalah Ustaz Nezam bin Md. Derus, Penyelia Pendidikan Islam PPD Alor Gajah manakala Tuan Hj. Zaabar bin Abu Bakar, Penyelia Kanan Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam (PDSI), SPI JPN Melaka pula membantu untuk pengurusan panel hakim. Turut hadir Ustazah Hjh. Pawziah bt. Md. Ali, Penyelia Dakwah, PDSI, SPI JPN Melaka.

Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Hj. Ridzuan bin Abdul Ghani, Ketua Unit Pengurusan Institusi Pendidikan Agama (PIPA), SPI JPN Melaka.

[ KEPUTUSAN ] [ GAMBAR : ALBUM 1 || ALBUM 2 ]

BLOG MELAKA: 04 <b>di alor gajah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:43 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Alor Gajah</b> (MPAG) Terkini <b>...</b>

Posted: 07 May 2012 01:31 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: 21 Mei 2012

Majlis Perbandaran Alor Gajah merupakan sebuah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang berorientasikan perkhidmatan rakyat merupakan penggerak utama di dalam menjadikan Alor Gajah sebagai daerah yang maju dan indah. Pembangunan kawasan pentadbirannya telah maju serentak dengan pembangunan keseluruhan negeri Melaka dengan penekanan utama dari sektor-sektor perindustrian, pelancongan dan pertanian. Kewujudan insfrastruktur turut mempercepatkan aliran masuk para pelabur tempatan dan para pelabur asing untuk menanam modal dan mewujudkan peluang-peluang pekerjaan kepada masyarakat setempat.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia dan keutamaan diberikan kepada anak Negeri Melaka yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan bagi jawatan berikut:-

1. Arkitek Landskap J41

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong kerani di alor gajah 2012
  • jawatan kosong majlis perbandaran alor gajah 2012
  • kekosongan kerani di johor terkini
  • kerja sambilan di alor gajah
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved