ads

Jumaat, 25 Mei 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2012 11:07 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 11:35 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2012 11:07 PM PST

URL Sumber Asal :-

Karnival Jom Heboh <b>di</b> MITC <b>Ayer Keroh</b> Melaka | Sensasi Selebriti

Posted: 22 Feb 2012 11:06 PM PST

Karnival Jom Heboh kembali! Bersempena dengan sambutan ulang tahun ke-10, karnival terbesar ini merupakan satu landasan untuk berinteraksi dengan penonton setia TV3 dengan cara lebih dekat dan terbuka sambil untuk turut serta dalam permainan-permainan dan pertandingan yang dianjurkan di setiap gerai. Ianya juga menemukan peminat-peminat serta orang ramai dengan personaliti-personaliti TV3 dan artis-artis popular tanahair.

jom heboh

Membuka tirai tahun 2012, Jom Heboh berkunjung ke lokasi pertamanya di Bandaraya Bersejarah, Melaka pada 25 & 26 Februari 2012. Bertempat di perkarangan MITC (Pusat Dagangan Melaka Antarabangsa), Ayer Keroh, Melaka, para pengunjung berpeluang menyertai pelbagai aktiviti menarik di gerai-gerai kendalian TV3 seperti Studio Cereka, Wanita Inspirasiku, Bananana TV3, MyTV3 dan Kota Ilmu yang memuatkan segala maklumat, cenderamata keluaran terhad dan promosi program-program TV3.

Antara artis-artis yang akan turun padang Karnival Jom Heboh Melaka ialah Kamal Adli, Ika Nabila & Taiyudin (Aksi: Apa Celop), Aiman Hakim Ridza, Nabila Daly & Iqram Dinzly (Lestary: Vanila Coklat), Rose Weiss (Selera), Tasha Shilla, Fiza Halim, Shah Iskandar & Shahrizal Jaszle (Akasia: Atas Nama Cinta), Azzarima (Senda Pagi: Naik Lif Turun Tangga), Chef Shersen (5 rencah 5 rasa), Zizan & Dira Abu Zahar (Melodi), Adi Mentor, Talha Harith, Dedeq, Hanez Suraya dan Raja Freestyler serta personaliti-personaliti TV3 seperti Zakiah Anas, Nor Azzura Azizul Azman & Teh Syuhaida (Wanita Hari Ini), Irin Putri Azmi (Bersamamu), Hazlin Hussain (999), Norzahan Rashid & M. Zulkifli (Malaysia Hari Ini), Azura (Voice Out) dan Adzriefaiz Adzlan (Faiz) & Chad (Muzik Muzik).

Acara kemuncak Jom Heboh 2012 yang dinanti-nantikan oleh para pengunjung semestinya siaran langsung Konsert Jom Heboh pada hari Ahad (26 Februari) jam 9.00 – 10.30 malam di Pentas Utama, tapak Karnival Jom Heboh di MITC, Ayer Keroh yang menampilkan artis-artis popular seperti Alyah, Black, Akim, Awi Rafael, Hazama dan Shiha yang memberi penghormatan kepada Allahyarham Sudirman. Dihoskan oleh Wahid Senario dan Adzriefaiz Adzlan (Faiz), berhiburlah dengan dendangan lagu-lagu Allahyarham Sudirman yang tidak pernah lapuk di kalangan peminat.

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Nikki, Colabr8, Elyana di Karnival Jom Heboh 2008
  • Sua Rasa Tajaan Celcom di TV9 Mansuhkan Perkampungan Hadhari
  • Anuar Zain Perform di Konsert Jom Heboh 2011 Bukit Jalil
  • Karnival Jom Heboh di Stadium Petrajaya, Kuching Sarawak
  • Karnival Jom Heboh 2010 Kuala Lumpur
  • Suria FM Rancak Tour Di Kluang Mall & Mydin MiTC
  • Kembara TV3 Jalinkan Kemesraan Dan Muhibbah
  • Karnival & Konsert Suara Kami Anjuran Astro
  • Gambar Shah Rukh Khan Terima Anugerah Datuk
  • Mini Konsert Sorakan Emosi @ Stadium Melaka Petang Ini
  • BLOG MELAKA: 04 <b>di ayer keroh</b> - Google Blog Search

    Posted: 08 Mar 2012 12:00 AM PST

    URL Sumber Asal :-

    Homestay <b>di Ayer Keroh</b>, Melaka – Izzihomestay | Iklan Percuma <b>...</b>

    Posted: 08 Mar 2012 05:08 PM PST

    Publish date: March 9, 2012 9:08 am | Contact Name: Zubaidah Yusof | Location: Muzaffar Heights, Ayer Keroh Melaka | Phone: 013-7392800

    Merancang untuk bercuti ke Melaka dan mencari tempat penginapan untuk sekeluarga dengan harga rendah? Kami ada penyelesaiannya.

    Kami di Izzi.Homestay menyediakan sebuah rumah Semi D setingkat dengan kemudahan asas untuk percutian anda sekeluarga.

    Lokasi kami di Muzaffar Heights amat strategik dengan akses yang mudah dari Tol Ayer Keroh dan ke tempat tumpuan pelancong seperti Zoo Melaka, Taman Mini Malaysia, Malacca Wonderland, Mydin Mall, Kota Fesyen, MITC juga ke pusat bandar.

    Kami mengalu-alukan kedatangan anda ke Homestay kami.

    Share: Twitter | Facebook | Email

    Report bad use or Spam

    Sponsored Banner

    04 di sungai udang - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    04 di sungai udang - Google Blog Search


    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 18 Apr 2012 11:37 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 13 Apr 2012 11:30 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 02 Apr 2012 11:20 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    Pasar Malam Jalan TAR: MEE <b>UDANG SUNGAI</b> DUA DAH ADA <b>DI</b> <b>...</b>

    Posted: 31 Mar 2012 09:47 PM PDT

    Ramai juga yang tanya, mengapa blog ambo sekarang dah tak ada citer pasal makan2???

    Hehe ...rupanya ramai peminat citer makan ni.

    Semua orang kenal mee udang Sungai Dua. Ada yang gi Penang semata2 nak makan mee tersebut.

    Tetapi sekarang untuk makan mee udang dah tak perlu habis kan minyak dan tol utk ke Penang. Kat KL ni pun dah ada mee udang Sungai Dua.

    Hehe ambo bersama keluarga sempat singgah utk menikmati mee udang Sungai Dua kat Water Front Ampang.

    Restoran yang baru beberapa minggu dibuka itu menyediakan mee udang, mee ketam disamping mee dan nasi goreng.

    Harganya?? Boleh tahan juga. Untuk mee sahaja harga RM4 dan ditambah udang harga nya RM10 utk 100gram.

    Hidangan set juga ada. RM12.90. - mee bersama 2 ekor udang dan minuman.

    Hidangam set 2 RM16.90 - mee bersama 3 ekor udang dan minuman.

    Sementara nasi goreng ayam pula harga nya RM5.

    Rasanya?? Setakat boleh tahan saja. Untuk banding dengan mee udang asli Sungai Dua.... Ambo rasa mee udang Sungai Dua kat Penang nun lebih sedap. Hehe tp kalau setakat nak rasa nastolgia mee udang Sungai Dua boleh lee!! Cuma jangan harap lebih dari itu........!!

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 05 Apr 2012 11:27 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    <b>Sungai Udang</b> | Jika <b>di</b> Parit Buntar <b>Di</b> Sinilah Tempat Beli Ikan <b>...</b>

    Posted: 03 Mar 2012 01:33 PM PST

    Jika anda tinggal berdekatan dengan Parit Buntar atau Nibong Tebal, jangan lepaskan peluang untuk ke Sungai Udang. Di sini anda boleh beli macam-macam ikan termasuklah ikan gred A dengan harga yang berpatutan, dan paling best ..... ikan-ikan ini segar dari laut!
    Best ooo, kalau anda penggemar ikan segar, anda boleh borong ikan yang ada atau beli ikut kemampuan anda. Yang penting bila berada di Jeti Sungai Udang ini ialah kepandaian anda untuk tawar-menawar dengan peraih yang ada di situ.
    Jangan lupa untuk bawa plastik sendiri sebab kebanyakkan peraih tidak menyediakan plastik atau apa jua bekas untuk dijual secara runcit. Kalau nak beli sikit .... sediakan wang kecil secukupnya dan bekas sendiri.

    Lagi gambar suasana di Jeti Sungai Udang di sini: HASRULPhoto

    Suka Entri Ini? Kongsikan Bersama Yang Lain. Terima Kasih.

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 03 May 2012 11:21 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai udang</b> - Google Blog Search

    Posted: 06 Apr 2012 11:39 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    MTES Sedia Plan Selesaikan Masalah Banjir Kampung <b>Sungai Udang</b>

    Posted: 30 Mar 2012 06:17 AM PDT

    KLANG, 30 MAC: Kerajaan Selangor akan mencari jalan agar masalah banjir kilat yang  berlaku di Kampung Sungai Udang hari ini dapat dielakkan pada masa hadapan.

    Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini, kerajaan negeri akan merangka satu kertas kerja bagi usaha itu untuk dibincang di dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES).

    Kerta kerja tersebut akan dirangka bersama Jabatan Parit dan Saliran (JPS), Jabatan Kerja Raya (JKR), Majlis Perbandaran Klang (MPK) dan agensi-agensi lain kerajaan.

    Menurut beliau, banjir yang berlaku di kawasan terbabit dipercayai kerana masalah peparitan dan kawasan penempatan yang rendah.

    Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar yang diadakan bilik gerakan bantuan banjir yang dibuka oleh Adun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

    Dr Halimah pula berkata, pihaknya sedang berusaha untuk mengumpul data-data kerugian penduduk di kampung-kampung yang dilanda banjir untuk dikemukakan kepada kerajaan negeri.

    "Hingga sekarang kira-kira 700 borang bancian yang kita edarkan pagi tadi telah pun diisi dan dikembalikan pun kepada pihak kami.

    "Melalui data yang kita perolehi, kita akan buat bancian dan akan kemukakan kepada kerajaan negeri supaya dapat dikenal pasti jenis bantuan yang diperlukan penduduk," kata Dr Halimah.

    Dianggarkan lebih 700 keluarga telah terjejas akibat banjir yang melanda Kampung Delek dan Kampung Sungai Udang dan kawasan berdekatan.

    Sementara itu, menurut seorang mangsa banjir yang mahu dikenali sebagai Shila, 27 tahun, banjir tersebut berlaku selepas kawasan tersebut dilanda hujan lebat semenjak awal pagi.

    "Mengikut kata, hujan turun dari pukul 3.30 pagi. Saya tak keluar rumah. Bila saya nak pergi kedai saya pukul 9.00 pagi, saya tengok kawasan Kampung Sungai Udang dah banjir.

    "Kedai saya pun air dah naik sampai paras betis. Lima komputer yang sedang dibaiki rosak dan beberapa aksesori telah rosak," ujar beliau yang merupakan pengusaha kedai membaiki komputer.

    04 di lubok china - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    04 di lubok china - Google Blog Search


    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 02 May 2012 01:44 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 23 Apr 2012 01:04 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 13 Apr 2012 01:12 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 03 Apr 2012 01:32 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    Mati <b>Di</b> Bahu Ibu Beberapa Minit Selepas Terima Rawatan

    Posted: 26 Mar 2012 09:37 PM PDT

    Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

    Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

    Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

    Gambar hiasan. Keadaaan dalam klinik

    Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

    Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

    "Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

    No related posts.

    PAS Kawasan Jasin: Ada Buaya Tembaga <b>Di</b> Sungai <b>Lubok China</b>

    Posted: 05 Nov 2011 01:52 AM PDT

    Kewujudan seekor buaya ­tembaga dewasa yang bersidai di tebing Sungai Lubok China, dekat sini, menimbulkan rasa teruja penduduk dan sesiapa sahaja yang melalui jambatan Lubok China, pagi semalam.

    Buaya tembaga yang panjangnya hampir tiga meter dan sebesar perahu kecil itu pada mulanya muncul dan menyusur dari Sungai Y melalui Sungai Timun sebelum mendarat dan bersidai di tebing Sungai Lubok China, di sini.

    Penduduk, Norazli Ahmad, 40, berkata, reptilia itu kelihatan apabila air sungai surut berikutan ­terdapat banyak jenis buaya tembaga di sepanjang sungai berkenaan, namun belum pernah ­mengancam nyawa manusia.

    Menurutnya, kebiasaannya buaya tembaga dewasa dilihat muncul di permukaan air sungai yang surut atau di tebing dengan jumlah banyak antara tiga hingga empat ekor tetapi semalam, hanya seekor sahaja kelihatan.

    "Terdapat dua jenis buaya dalam sungai ini iaitu tembaga dan katak. Lazimnya pada musim panas, buaya ini akan naik ke tebing sungai untuk berjemur.

    "Bukan sahaja orang ramai, saya sendiri turut teruja melihat kelibat buaya di sini," katanya.

    Norazli berkata, sepanjang dia membesar di sini, belum pernah dia terdengar buaya mengganggu dan mengancam keselamatan penduduk ataupun orang ramai yang terserempak kelibat buaya di sungai.

    "Walau bagaimanapun, penduduk di sini sentiasa berhati-hati.

    "Buaya yang muncul ini saiznya agak kecil berbanding sebelum ini saiznya sebesar bot pancung dan panjangnya kira-kira 13 meter," katanya.

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

    Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

    ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

    Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

    Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

    Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

    "Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

    Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

    Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





    ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

    Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

    Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

    "Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



    dipetik dari metro online..

    Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

    korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


    kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
    cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


    P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



    Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

    Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

    [unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 05 Apr 2012 01:03 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    DIALOG RAKYAT: Negara Paling Selamat? Bekas Ketua Wanita <b>...</b>

    Posted: 04 Apr 2012 10:30 PM PDT


    KELAB GREENBOC


    ALOR GAJAH: Bekas Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis, ditemui mati dalam keadaan hidung berdarah di kediamannya di Batu 24, Kampung Ramuan Cina Kecil, Lubok Cina, Masjid Tanah, dekat sini, pagi semalam.

    CUCU mangsa, Azniza Abd Latif (kanan) tidak dapat menahan kesedihan melihat mayat Sareah (gambar kecil) di Alor Gajah, semalam.

    Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata Sareah Abd Rahman, 78, ditemui seorang anak lelakinya, Abd Ghafar Daud, ketika berkunjung ke situ jam 8 pagi. Katanya, polis belum dapat mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa yang tinggal bersendirian di rumah berkenaan.

    "Mayat wanita ini ditemui dalam keadaan terbaring atas katil di bilik tengah rumahnya dengan muka ditutup kain selimut dan bantal. Pemeriksaan lanjut mendapati dia tidak mengalami sebarang kecederaan luaran.

    "Siasatan awal polis setakat ini mendapati tiada kesan pecah masuk di rumah itu, manakala barangan berharga termasuk wang tunai juga tidak hilang.

    Berdasarkan soal siasat, kali terakhir dia dilihat pada jam 3.30 petang kelmarin," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

    Sareah yang juga saudara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taboh Naning, Datuk Latipah Omar menjadi Ketua Wanita UMNO cawangan Solok Limau Nipis pada awal 1980-an dan bersara daripada politik sejak lebih 15 tahun lalu.
    Umar Ali berkata, pihaknya perlu menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa.

    Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di talian 06-5562222.

    Sementara itu, Abd Ghafar, 57, berkata beliau setiap hari menghantar sarapan kepada ibunya sebelum ke tempat kerja.

    "Saya memanggil emak tetapi dia tidak menyahut. Saya kemudian meninggalkan sarapan untuknya dan terus ke tempat kerja.

    "Apabila balik semula untuk memeriksa keadaannya, saya menemui emak terbaring di atas katil," katanya. -BH

    Maut ditekup bantal

    ALOR GAJAH - "Saya lihat plastik berisi kuih masih tergantung di pagar kawasan rumah menyebabkan saya rasa tidak sedap hati," kata Abd Ghafar Daud, 57.

    Abd Ghafar adalah anak kedua kepada seorang warga emas yang ditemui mati, dipercayai lemas akibat mukanya ditekup dengan bantal di Kampung Ramuan China Kechil, Lubok China, di sini semalam.

    Abd Ghafar berkata, biasanya dia akan menghantar sarapan pagi untuk ibunya, Sareah Abdul Rahman, 78, dengan menggantungkan plastik berisi makanan di pagar rumah dan ibunya akan mengambilnya sendiri.

    "Pagi tadi (semalam) saya hantar sarapan pagi kira-kira jam 7.30 pagi sebelum pergi kerja.

    "Kira-kira setengah jam selepas itu, saya berpatah balik melalui jalan di hadapan rumah emak tetapi saya hairan melihat plastik berisi kuih masih lagi tergantung menyebabkan saya tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu," katanya.

    Menurutnya, dia segera masuk ke dalam rumah dan mendapati pintu terbuka sedikit sebelum melihat mangsa terbaring kaku atas katil di bilik belakang dengan keadaan muka ditekup dengan bantal yang dialas dengan kain selimut.

    "Saya terkejut lihat keadaan emak dan terdapat juga kesan darah di hidungnya.

    "Lebih menyayat hati, urat tangan emak kelihatan timbul, mungkin kesan daripada cubaan­nya mahu melepaskan diri," katanya.

    Abd Ghafar berkata, kea­daan bilik juga berselerak dan dompet milik emaknya turut diselongkar.

    "Terdapat juga beberapa keping sampul duit raya bertaburan atas lantai bilik.

    "Malah selepas diperiksa, pintu bahagian belakang rumah juga ada kesan diumpil," katanya.

    Menurutnya, berikutan itu, dia segera menghubungi polis memaklumkan kejadian berkenaan.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, mangsa dipercayai lemas selepas mukanya ditekup dengan bantal.

    Menurutnya, tiada kecederaan serius pada badan mangsa, namun terdapat darah keluar daripada hidung dipercayai akibat pergelutan.

    "Siasatan awal mendapati, kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah adalah sekitar 3.30 petang kelmarin (Selasa).

    "Polis akan menjalankan siasatan terperinci untuk memastikan sama ada keja­dian ini melibatkan rompakan," katanya.

    Umar Ali Saifuddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

    Sehubungan itu katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah menerusi talian 06-5562222 untuk membantu siasatan. -SH

    BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

    Posted: 01 Apr 2012 01:44 AM PDT

    URL Sumber Asal :-

    indah.com: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

    Posted: 26 Mar 2012 09:25 PM PDT

    ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.

    Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

    Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

    Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

    "Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.

    Blog Nasir Hamzah: MENINGGAL <b>DI</b> BAHU IBU

    Posted: 26 Mar 2012 10:03 PM PDT





    ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

    Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.

    Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

    "Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil 'Adik' semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala," katanya.



    dipetik dari metro online..

    Takziah diucapkan pada keluarga ibu aminah

    korang dah baca berita kat atas? sedih tak? aku rasa sedih bila membacanya.. sebabnya arwah meninggal di bahu ibunya.. sungguh beruntung dia..sebab jarang orang dapat merasakan kematian begitu.. ok sebab apa aku cakap macam tu ? kerana ibu kita telah menjaga kita dari kecil hinggalah dewasa.. kasih sayang ibu kepada kita tidak ada tolak bandingnya.. sungguh pun adakalanya kita tersasar , tapi ibu sentiasa membimbing kita dan menerima kita seadanya..


    kasih sayang seorang ibu membawa kesyurga.. jika ibu redha dengan kematian kita, ALLAH juga akan meredhai kita.. begitu besar keistimewaan yg ALLAH berikan kepada seorang ibu..
    cuba sesekali korang peluk mak korang, atau jika mungkin korang malu cukuplah dengan memegang tangannya.. apa yg korang dapat rasakan? ye satu ketenangan yg korang dapat.. rasa bahagia dan kasih sayang yg tak berbelah bagi..


    P/s : sama2lah kita menghargai ibu kita.. 



    Dia buat dah: Mati terlentok <b>di</b> bahu ibu

    Posted: 26 Mar 2012 11:41 PM PDT

    [unable to retrieve full-text content]Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian. Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata ...
     

    BLOG MELAKA

    Copyright 2010 All Rights Reserved