ads

Selasa, 26 Mac 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Berita Keselamatan & PDRM: Lelaki ditemui mati <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 03 Feb 2013 10:33 PM PST


MELAKA: Seorang lelaki ditemui mati di dalam keretanya dipercayai akibat ditembak di Jalan Tun Abd Razak-Ayer Keroh berdekatan persimpangan industri Ayer Keroh, kira-kira jam 10.30 pagi tadi.
Difahamkan, dalam kejadian itu, mangsa, S Saravanan, 38, yang memandu kenderaan Honda Accord baru selesai menghadiri perbicaraan berhubung kes samun di Mahkamah Ayer Keroh. 
Sejurus tiba di persimpangan lampu isyarat di situ, dua lelaki bermotosikal dipercayai melepaskan beberapa das tembakan yang terkena leher dan badan mangsa. 
Mangsa berasal dari Pulau Pinang mati di di tempat kejadian.

Pengedar Shaklee <b>di Ayer Keroh</b>, Melaka serta Jasin ~ Princess Fisya

Posted: 04 Mar 2013 07:05 PM PST

Pengedar Shaklee di Ayer Keroh, Melaka


Email: marinimohidden@gmail.com
Alamat: Ayer Keroh, Melaka
Area Pickup/COD: Ayer Keroh, Jasin, Ayer Molek, Bukit Baru, Bukit Beruang

myMetroLelaki ditemui mati <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 03 Feb 2013 09:19 PM PST

Foto Menarik

MANSUR Badda, 35, dan isteri, wife Shariah Abu Semah, 33, memasukkan barang ke dalam kotak untuk pulang ke rumah mereka di Kampung Tanduo selepas pihak berkuasa membenarkan mereka berbuat demikian. FOTO Edmund Samunting

Foto Menarik

CINTA terhadap haiwan dan atas rasa tanggungjawab seorang ahli Bomba dan Penyelamat, Syarimi Mohamad membasuh serta memberi air kepada burung merpati yang terbakar bulunya selepas diselamatkan dalam kebakaran kilang memproses bahan kimia di kawasan Perindustrian Prai. FOTO Danial Saad

Foto Menarik

SKUAD Harimau Malaya tewas 2-0, di tangan Palestin pada perlawanan amal antarabangsa di Stadium Darul Makmur, Kuantan, malam tadi. Gol Palestin dijaringkan Khaled Salem (m39), Ashraf Alfawaghra (m90). FOTO Luqman Hakim Zubir

Foto Menarik

ANGGOTA unit forensik Bomba dan Penyelamat Kuching, Sarawak, memeriksa Terowong yang membekalkan kemudahan utiliti buat bangunan Hospital Umum Sarawak yang terbakar semalam. FOTO Nadim Bokhari

Foto Menarik

AKSI pasukan Krisakti semasa membuat pertunjukan udara di Lapangan Antarabangsa Langkawi sempena LIMA`13. Krisakti adalah `1Malaysia Aerial Display Team'. Semua juruterbang adalah anak tempatan. FOTO Hasan Ismail

04 di jasin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di jasin - Google Blog Search


AKAK DIBALIK PINTU: Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b>

Posted: 08 Mar 2013 03:50 AM PST

Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan                                         seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini.

 Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembaga putih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.

                                         

JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putih berambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.


Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.


Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambar menggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.


"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.
"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.


Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.


"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.
"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

melayukini

Addin: Tragedi Hitam <b>Di Jasin</b> Berulang Kembali..

Posted: 03 Feb 2013 05:56 PM PST

Umno terus menerus memalukan rakyat negeri Melaka dengan mengganggu ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kg Rim, Jasin malam tadi. Sejak dari awal lagi Umno membuat persediaan untuk mengganggu ceramah tersebut dengan memasang khemah tidak jauh dari tapak ceramah Anwar.
"Mereka ganggu ceramah kita, mereka kata macam-macam kepada saya, tetapi itu tidak melemahkan semangat saya".

"Kita hairan mengapa Polis Jasin membiarkan mereka ganggu ceramah kita, sedangkan kita sudah bertemu dengan Ketua Polis Negara minta dia kawal keselamatan, ini siapa nama OCPD Jasin, kita menang nanti kita tukar dia, tak tak kita gurau sahaja" sindir Anwar.

Beliau berkata politik murahan dan tidak bertamadun sebegini sepatutnya sudah lama berkubur di bumi Malaysia kerana rakyat sudah cerdik dan celik maklumat.

Sementara seorang penyokong PR yang ditemui berasa kesal dengan sikap biadap Umno yang terus mengganggu ceramah Anwar.

"Ini bukan kali pertama mereka ganggu ceramah Pakatan Rakyat malah setiap kali Anwar datang ke Jasin ada sahaja gangguan yang mereka lakukan, sungguh memalukan orang Melaka yang terkenal dengan sifat menghormati tetamu dan majlis orang lain".

"Dahulu mereka baling bas Jelajah Rakyat yang membawa Anwar, mereka simbah cat dan sebagainya, kini mereka terus melakukan perkara yang sedemikian bagi melemahkan semangat perjuangan penyokong PR" ujar Amat Alang dari Taman Angkasa Nuri, Durian Tunggal.

Ceramah malam tadi mendapat sambutan yang cukup hebat walaupun cuaca mendung dan hujan renyai-renyai. Sebelum ke Rim, Anwar telah berceramah di Tg Kling, memberikan tazkirah di Ayer Molek dan program minum petang di Gangsa. Kesemua program tersebut mendapat sambutan yang hebat. ~mutaligat


Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang <b>Di Jasin</b>

Posted: 07 Mar 2013 04:13 PM PST

Misteri! Lembaga Putih Berambut Panjang Di Jasin | Memang tidak dinafikan, kadangkala anak-anak kecil ini diberi keistimewaan untuk melihat makhluk halus yang orang dewasa sendiri tidak nampak. Bahkan pengamal perubatan Islam pun tidak diberi keistimewaan seperti ini. Bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kelebihan seperti ini. Di Jasin, seorang kanak-kanak mendakwa terakam satu makhluk yang berupa lembaga putih berambut panjang dalam telefon milik ibu nya. Sejak daripada peristiwa tersebut, kanak-kanak tersebut dipercayai telah diserang demam panas.

JASIN – Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun 5 bulan jatuh sakit selepas tidak sengaja merakamkan imej lembaga putihberambut panjang menggunakan telefon pintar milik ibunya di rumah mereka di Ayer Merbau, dekat sini, baru-baru ini.

Ibu kanak-kanak itu, Puteri Mas Ayu Abdullah, 36, berkata, anaknya mengalami demam panas, mengamuk dan sering berkelakuan pelik dengan membaling botol ke bawah rumah seolah-olah memarahi seseorang sedangkan sebelum ini dia tidak pernah bertindak sedemikian.

Menurutnya, anaknya, Dewi Narisha Qastury Marion memang suka mengambil gambar menggunakan telefon bimbitnya dan dalam kejadian kira-kira 1.10 petang Khamis lalu, anaknya masuk seorang diri ke dalam bilik dan terakam imej lembaga putih berambut panjang.

"Saya hanya menyedari imej itu dirakamkan setelah melihat semula telefon milik pada keesokan harinya.

"Selepas kejadian itu, bukan anak saya saja yang merasai sesuatu tetapi saya juga pernah terjatuh di hadapan rumah seolah-olah ditolak selain suami juga berasa tidak sedap hati," katanya.

Puteri berkata, melihat keadaan anaknya yang hampir seminggu masih tidak berubah, dia bersama suami kemudiannya membawa Dewi berubat dengan Perubatan Tradisional Islam di Muar dan Nyalas sebelum anaknya itu bertambah pulih.

"Ustaz di situ menyatakan anak saya berkemungkinan diganggu makhluk halus.

"Alhamdulillah dengan izin ALLAH, selepas berubat keadaan Dewi kembali pulih seperti sedia kala," katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

  • gambar lembaga putih berambut panjang di jasin
  • bayi nampak makhluk halus
  • budak terakam hantu di jasin
  • cerita korean lelaki berambut putih yang
  • imej lembaga putih di jasin
  • kerat kepala
  • misteri-lembaga-putih-berambut-panjang-di-jasin/
  • rumah hantu di jasin

04 di durian tunggal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di klebang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di ramuan china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ramuan china - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di machap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


memancing <b>udang</b> galah <b>di sungai</b> sabak aur, muar, johor

Posted: 21 Mar 2013 09:09 AM PDT

4 hari kak nab tak ada di penang, so tak update langsung blog ni, sebab kaknab pi setia alam rumah anak, pastu kaknab terus balik kampung Muar, tapi tak tidur rumah MIL, tidur di Sabak Aur Resort, dekat dengan rumah MIL, jalan kaki pun sampai, saja je, dok kat resort sebab tak ada sapa rumah MIL, lagi pun nak relax2 tepi sungai.

Resort ni tak lah kelas sangat tapi ok lah, tempatnya tepi sungai boleh layan memancing, tapi kalau nak bagi bintang kaknab bagi 1 bintang saja. atau 1/10 ,markah bilik yang kami menginap tu kononnya deluxe sewanya rm104 tapi kecik je biliknya. dalam bilik air pun letak shower lotion  1 botol kecik saja, tak cukup lah untuk 2 orang mandi, bilik pun tak ada almari nak sangkut baju ke, cuma depa letak hanger kat dinding, hampa gantung lah baju hampa kat situ. teruk kan.

Ada air atas  lantai entah datang dari mana, dari air cond ke air hujan, tapi tak hujan pun, mungkin air aircon kut. nasib baik ada wifi kalau tidak kaknab bagi 0 markah hahahaha.

Yang best sekali kita boleh mancing, tepi sungai atas pelantar yang disediakan, jadi sudah sembahyang jamaq kasar. kaknab dengan husband terus mancing sampai 7.20 dekat maghrib,  mancing udang galah, ni lah pertama kali kaknab mancing udang galah, bestnya masa udang terik, gup gup , gup gup gup yang tarik tu yang best sekali. walaupun tak dapat banyak udang, cuma 3 ekor, sekor ikan gelama, dan husband dapat sekor anak ketutu, tapi sebab tempatnya selesa, kaknab dengan husband enjoy juga.

Keesokan pagi pula kaknab dengan husband pukul 8 dah start mancing, kali ni air sungai jernih, air sungai berarus laju, kami tak dapat udang galah, tapi dapat ikan sumpit, kaknab yang jakun hehehe tak pernah tengok ikan sumpit mesti lah seronok sangat, apa lagi ikan sumpit strike sangat kuat, tu yang best., husband dapat 2 ekor ikan sumpit besar juga, tapi terpaksa CNR sebab kami nak balik penang, nak bawa kemana ikan tu, nak balik rumah MIL tak ada orang, nak bawa balik peang jauh sangat,  tak apa nanti lain kali datang lagi bukan duduk kat resort sabak aur lagi, duduk rumah MIL mancing kat tepi sungai sabak aur juga lah.









bulan August tahun ni kaknab akan menetap di Sabak Aur, Muar, Johor, Suami dah pencen optional, balik kampung, boleh mancing puas puas.









04 di alor gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di alor gajah - Google Blog Search


Sabahdaily: Samseng Ganggu Pesta Ponggal <b>Di Alor Gajah</b>

Posted: 04 Feb 2013 02:39 PM PST

Sekumpulan samseng Umno BN cuba menganggu sambutan Pesta Ponggal bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Taman Melaka Perdana, Alor Gajah, petang semalam.

Lebih 20 samseng berkumpul kira-kira 50 meter dari tapak program dan menaikkan sepanduk provokasi serta memaki hamun dengan kata-kata kesat.

Tiada kejadian buruk berlaku berikutan penyokong Pakatan Rakyat tidak menghiraukan provokasi mereka, sebaliknya menumpu perhatian terhadap atur cara sambutan.

Anwar menyifatkan gangguan berkenaan membuktikan Umno BN semakin terdesak berikutan kebangkitan rakyat yang menolak mereka.

"Jadi, upah orang-orang ini untuk kacau supaya rakyat jangan dengar apa yang kita ingin sampaikan.

"Kita datang untuk cerita apa yang akan kita lakukan bila perintah kelak. Apakah ia salah?

"Nasib rakyat tidak boleh diubah dengan upah RM20 untuk ganggu dan buat kacau. Negeri ini bukan milik Umno BN tapi milik rakyat.

"Kamu di seberang sana boleh kata macam-macam tapi saya tidak akan berganjak untuk menyampaikan agenda keperubahan pada rakyat," katanya.

Ketua Umum KEADILAN itu berkata demikian depan lebih 1,000 rakyat tempatan yang menyertai program berkenaan.

Turut hadir, Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Melaka, Shamsul Iskandar Mohd Akin; Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Najwan Halimi, Exco AMK, Ginie Lim dan pimpinan lain.

Anwar kesal kerana Umno BN terus mengamal budaya politik maki hamun sedangkan Pakatan membawa amalan politik menjaga ehwal rakyat.

"Tapi saya percaya – walaupun diganggu – kehadiran ramai rakyat membuktikan mereka mahukan perubahan," katanya. -KD


di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved