ads

Sabtu, 14 September 2013

04 di umbai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Makan Makan <b>Di</b> Ikan Bakar <b>Umbai</b>, Melaka - MieZa yAnG SuKa <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2013 06:10 PM PDT

Sesungguhnya...
ya ampuunnn... gambar lama nie, masa bulan puasa yang lepas, busy dengan beraya, tak sempat nak share dengan korang, apa yang mieza makan besar sempena 11bulan..

sebab buka puasa kan, so makan kat ikan bakar lah senang,
order makanan yang biasa kami order..

nasi lemak ofcourse!
mieza suka makan ikan bakar dengan nasi lemak.. baru lah nama makan ikan bakar =P mengancam!
lauk lauk lain.

ikan siakap bakar, ikan siakap ni kami beli sekor, then belah dua, sebelah bakar dan sebelah lagi masak tiga rasa.

ikan bakar makan dengan sambal kicap memang feveret mieza, bukan mieza je kot, rasanya sambal kicap & ikan bakar tak boleh dipisahkan, bagai aur dengan tebing.. eceh.!

ini menu wajib mieza kalau makan kat ikan bakar, udang masak mentega!

ini pulak menu wajib hubby, sotong goreng tepung!

alaa.. terliur pulak tengok gambar ini...mihmih~

mieza tengok pon dah terliur, kalau awak awak terliur.. mieza minta maaf yer, malam kang jom serbu restoran ikan bakar tapi bukan mieza bayar lah.. hihi

Restorann : Kedai no3, restoran ikan bakar terapung, umbai Melaka..
Total Lost : RM50 ++ kot.. lupa *faktor usia

Ada banyak jer kedai kat situ tapi mieza dah tertarik dengan kedai no3.. terbaik!

04 di batu berendam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di batu berendam - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Aug 2013 07:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengedar Shaklee <b>di Batu Berendam</b>, Melaka ~ Princess Fisya

Posted: 03 Jul 2013 06:59 PM PDT

Pengedar Shaklee di Batu Berendam, Melaka



Nama : Siti Nurhidayah Abd Rashid

Pick up Area : Batu Berendam, Ayer Keroh, 
also available pick up at muar during weekend
postage seluruh malaysia..

04 di masjid tanah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


Nukilan Wan Motor: Saya Menawarkan Diri Untuk Bertanding <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2013 11:09 AM PDT

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah syukur pada Allah S..W.T kerana sehingga hari ini masih diberi nafas untuk menjalani kehidupan seperti biasa...

sudah lama tidak meNUKILANkan perjalanan saya di dalam blogspot ini kerana tidak mempunyai masa... Tapi alhamdulillah kini saya mempunyai masa untuk menulis catatan harian perjalanan saya sebagai penulis politik jalanan...

Pertamanya, saya sekali lagi bersyukur kepada Allah S.W.T kerana dengan izinnya saya telah mendapat tempat di dalam Jawatan Pemuda UMNO Cawangan Kg Pinang ( DUN Ayer Limau ). Ini merupakan kali pertama saya berada di dalam "GELANGANG" UMNO setelah beberapa tahun berjuang di dalam parti keramat ini.


Saya kini sedang giat berkempen kerana telah menyatakan pendirian untuk bertanding di dalam Jawatankuasa Pemuda Bahagian UMNO Masjid Tanah. Walaupun saya antara calon paling muda yang menawarkan diri di dalam Pemuda UMNO Bahagian Masjid Tanah, saya menganggap ini adalah satu pengalaman yang saya harus alami.

Perjuangan saya masih konsisten di dalam menegakkan AGAMA BANGSA dan TANAH AIR terhadap masyarakat setempat. Setakat ini, saya tidak pernah mengambil kesempatan ke atas mana-mana ahli politik tempatan melainkan secara terus menerus mempertahankan parti keramat ini daripada segala FITNAH dan TOMAHAN yang dilemparkan oleh pembangkang...

Sekiranya saya diberi peluang untuk berada di dalam Jawatankuasa Pemuda UMNO Masjid Tanah ( Dengan Izin Allah S.W.T ) saya akan terus berkhidmat kepada masyarakat setempat amnya memperjuangkan HAK golongan belia ini daripada segi AGAMA, SOSIAL, EKONOMI dan KEMASYARAKATAN. Sekiranya saya tidak terpilih dan kalah, saya tetap akan terus menabur jasa di dalam parti keramat ini seperti biasa. Perasaan kecewa tidak sesekali akan ada di dalam diri, kerana saya sendiri telah memilih politik sebagai medan perjuangan saya...

akhir kata, saya sekali lagi ingin menyatakan hasrat ...

Saya Ridwan bin Abu Samah , Setiusaha Pemuda Cawangan Kg Pinang dengan rendah hati menawarkan diri untuk bertanding Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Masjid Tanah bagi penggal 2013-17. Saya mengharapkan sokongan moral daripada rakan-rakan serta sahabat handai saya...

Mari Berjuang Bersama Saya
#WanMotor / klik --> Page Wan Motor & Kami Menyokong Datuk Seri Mohd Ali Rustam Sebagai Naib Presiden UMNO Malaysia

04 di merlimau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di merlimau - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di merlimau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Aug 2013 01:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Industri <b>di Merlimau</b> rancak - Utusan Online

Posted: 27 Mar 2013 12:51 PM PDT

Oleh Nursuraya Zulkifli
utusanmelaka@utusan.com.my

YANG Dipertua Negeri, Tun Mohd. Khalil Yaakob diberikan taklimat oleh Yang Dipertua Majlis Perbandaran Jasin, Murad Husin terperinci projek pembangunan kemudahan Pelancongan Tasik Chinchin yang melibatkan kos RM24.9 juta dalam DUN Merlimau, baru-baru ini.

JASIN 27 Mac - Pembangunan sosioekonomi yang rancak di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau menyaksikan kawasan ini kian pesat membangun dengan kewujudan perindustrian baharu, infrastruktur, pendidikan serta kemudahan teknologi maklumat dan telekomunikasi (ICT) yang memenuhi keperluan penduduknya.

Perubahan di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) menyaksikan Merlimau dahulunya sebuah pekan kecil kini telah berubah wajah menjadi sebuah bandar baharu yang berkembang pesat dengan dilengkapi segala kemudahan asas dan prasarana.

DUN Merlimau yang terletak dalam Parlimen Jasin mempunyai penduduk sebanyak 20,214 orang meliputi 15,690 orang Melayu, Cina (2,331), India (1,702) dan bukan warganegara (419).

Merlimau meliputi lapan kawasan iaitu Merlimau Utara, Merlimau Bandar, Merlimau Timur dan Merlimau Barat yang terletak di sekitar kawasan pesisir pantai manakala Lipat Kajang, Ayer Merbau, Chenderah dan Chincin di kawasan darat.

Kemajuan Merlimau yang dibangunkan secara terancang oleh kerajaan negeri ini telah membuka peluang pekerjaan kepada penduduk, merangkumi kepelbagaian sektor berbanding dahulunya yang lebih tertumpu kepada pertanian, penternakan, nelayan, perniagaan dan sektor awam.

Kepesatan aktiviti di Merlimau ini turut memberikan impak kepada kerancakan kegiatan perniagaan dan peruncitan lain, sekali gus menyokong kepada keperluan harian penduduk dengan kewujudan klinik, restoran, perbankan, bengkel, perkhidmatan telekomunikasi dan sebagainya untuk menampung keperluan masyarakat.

Keperluan asas seperti bekalan air dan elektrik turut dinikmati seluruh penduduk, selain sistem perhubungan jalan raya yang dilengkapi dengan kemudahan lampu jalan dan jalan berturap yang menghubungkan kampung-kampung, selain sistem perparitan terancang.

Bakal merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi di kawasan DUN ini ialah di Lipat Kajang yang dicadangkan oleh kerajaan negeri untuk menjadi kawasan industri baharu bagi menarik pelaburan di kawasan yang berkeluasan 202 hektar.

Antara industri yang kini telah dikenal pasti bakal dibangunkan di kawasan perindustrian itu ialah pelaburan syarikat pembuatan produk kaca berteknologi tinggi dari Amerika Syarikat (AS) yang akan membuka kilang di kawasan terbabit.

Selain itu, penjara industri pertama di Malaysia juga telah dibina di Lipat Kajang yang mana akan menjadi pusat latihan industri bagi penghuni penjara prabebas memperoleh kemahiran untuk berdikari selepas dibebaskan.

Komitmen dan kesungguhan kerajaan negeri dalam bidang pendidikan di kawasan ini dapat dilihat menerusi kewujudan dua buah institusi pengajian tinggi (IPT) iaitu politeknik dan kolej komuniti serta 13 buah sekolah termasuk menengah dan rendah.

Untuk memudahkan proses pembelajaran anak-anak di kawasan itu, kerajaan turut membina enam buah perpustakaan, selain empat buah pusat komputer komuniti bagi kemudahan penduduk Merlimau.

Selain bidang pendidikan, hal berkaitan kesihatan turut menjadi agenda penting dan dititikberatkan oleh kerajaan negeri, ini terbukti apabila wujudnya lima buah pusat kesihatan di DUN terbabit.

Antaranya, Klinik Kesihatan Merlimau, tiga buah klinik desa dan yang terbaharu Klinik 1Malaysia (K1M) di Chenderah bagi memudahkan penduduk setempat mendapatkan rawatan dan pemeriksaan kesihatan dengan segera.

Di DUN Merlimau ketika ini, terdapat dua balai polis dan sebuah balai bomba bagi menjaga keselamatan dan kesejahteraan kawasan terbabit.

Pembangunan yang seimbang di kawasan ini turut menyediakan kemudahan beribadat untuk kegunaan masyarakat beragama Islam dengan pembinaan sembilan buah masjid serta 25 surau, selain tiga tokong Cina dan empat kuil Hindu serta empat gereja bagi tujuan keagamaan.

Dalam sektor pelancongan pula, tertumpu di kawasan bersejarah seperti Makam Tun Teja, Perigi Portugis dan rumah Penghulu Natar yang mempunyai keunikan senibina Melayu tersendiri dan berusia hampir dua abad.

Projek Pembangunan Kemudahan Pelancongan Tasik Chinchin yang melibatkan kos sebanyak RM24.9 juta dalam DUN Merlimau yang kini sedang dalam pembinaan dilihat memberikan satu dimensi baharu dalam sektor tersebut kepada masyarakat tempatan.

Pusat pelancongan yang dikenali Pusat Rekreasi Cincin atau 'Chincin Extreme Park' itu memfokuskan kepada sukan lasak iaitu berkayak, kenu dan 'flying fox' serta trek bmx bagi aktiviti riadah serta menempatkan pelbagai kemudahan lain.

Kawasan yang baharu dua tahun diterajui Roslan Ahmad selepas memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Merlimau pada Mac 2011 berikutan kematian penyandangnya iaitu Allahyarham Datuk Mohammad Hidir Abu Hasan pada 20 Januari 2011.

Mandat yang diterima kerajaan BN terus merencanakan pembangunan di kawasan Merlimau, di samping menitikberatkan hal kebajikan rakyat dan melaksanakan program turun padang bagi memantau permasalahan yang dihadapi rakyat.

Dalam tempoh tersebut, hampir keseluruhan janji-janji PRK lalu telah ditunaikan dan berjaya menyelesaikan hampir 90 peratus masalah-masalah rakyat dalam tempoh lebih setahun.

Lebih bermakna kepada masyarakat DUN itu apabila tiga buah sekolah termasuk Sekolah Kebangsaan (SK) Ayer Merbau, Sekolah Kebangsaan Jenis Tamil (SKJT) Merlimau dan Sekolah Rendah Agama (SRA) Merlimau Utara berjaya dibangunkan dan telah beroperasi sepenuhnya.

"Dari segi kebajikan pula, sebanyak 1,641 penerima terdiri daripada penduduk miskin, ibu tunggal dan warga emas serta orang kurang upaya (OKU) yang mendapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM).

"Kita komited dalam membela nasib mereka yang memerlukan dan akan meneruskan usaha ini demi kesejahteraan rakyat tanpa meminggirkan mana-mana golongan," kata Roslan ketika ditemui Utusan Malaysia baru-baru ini.

Beliau menambah, pembangunan serancak ini bakal memberikan keyakinan untuk meraih undi lebih kepada BN, di samping mengerakkan semua jentera untuk terus menawan hati pengundi bagi menyokong kerajaan sedia ada.

Roslan turut menyatakan hasratnya untuk mewujudkan sebuah pusat pentadbiran yang kedua dalam DUN Merlimau yang lebih tersusun dan strategik berdekatan Lebuh Raya Lebuhraya Alor Gajah, Melaka Tengah dan Jasin (AMJ), sekiranya masih kekal di kerusi N.27.

"Saya mahu melihat Merlimau terus membangun dan saya berharap dapat mewujudkan pusat pentadbiran Merlimau yang kedua, sekali gus mengumpulkan agensi-agensi kerajaan dalam satu kawasan dan memudahkan rakyat," katanya.

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 01:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2013 01:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2013 01:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warung Pak Mat Goreng Pisang <b>di Lubok China</b>, Melaka - Satu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:26 AM PDT

Semasa Perjalanan pulang dari Melaka ke Putrajaya
aku telah memilih jalan Pantai Klebang-Sg Udang-Masjid Tanah-Lubok China-Seremban-Rantau-Nilai-Sg Merab-Putrajaya.
Tiba di Lubok China, Melaka jumpa satu warung tepi jalan
bertentangan dengan Klinik Kesihatan Lubok China, Melaka dan sebelah Pos Malaysia Lubok China, Melaka...
 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved