ads

Selasa, 11 Disember 2012

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung bidara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 11:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kemalangan maut <b>di</b> jalan <b>Tanjung Bidara</b> ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 02 Nov 2012 06:17 AM PDT

Inalillahi wainailaihi rojiun

2 November 2012

ALOR GAJAH - Seorang remaja maut selepas motosikal Modenas Kriss yang ditunggang merempuh sebuah motosikal lain sebelum bertembung dengan sebuah kereta di jalan Tanjung Bidara, dekat sini pagi semalam.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, motosikal ditunggang mangsa, Herman Rudin, 18, bersama dua lagi rakannya dari Tanjung Bidara ke Masjid Tanah hilang kawalan dan merempuh motosikal ditunggang warga emas, Baba Md Jasin, 74.

Rempuhan itu mengakibatkan mangsa melambung dan terseret ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah kereta jenis Proton Gen2 dipandu Rawi Yusof, 62, bersama rakan, Sidek Ahmad, 60, sebelum salah seorang lagi rakan mangsa, Mohd Firdaus Abdullah, 20, merempuh motosikal mangsa.

Rawi berkata, ketika kejadian dia bersama rakannya itu dari pekan Masjid Tanah dalam perjalanan pulang ke rumah di Tanjung Bidara.

"Selepas berlaku pertembungan, saya segera memberhentikan kereta dan membantu penunggang motosikal warga emas yang cedera sebelum menghantarnya ke Hospital Terendak," katanya.

Saksi kejadian, Mohd Khairul Aizad Abd Manan, 16, berkata, dia terdengar tiga dentuman sebelum melihat mangsa tercampak ke dalam longkang berdekatan.

"Bunyi dentuman kuat ketika mangsa merempuh motosikal warga emas terbabit yang kemudiannya terjatuh dan bertembung pula dengan kereta dari arah bertentangan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kemalangan membabitkan sebuah kereta dan tiga motosikal dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/remaja-maut-motor-bertembung-kereta-1.100058

04 di ayer keroh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Kumbang Jingga: Eksiden teruk <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 24 Sep 2012 04:32 PM PDT

Satu kemalangan telah berlaku di hadapan Mydin Ayer Keroh semalam. Melibatkan 2 buah kereta, 3 lori serta 4 motosikal. Dalam surat khabar cakap 2 org mati. Seorang penunggang motosikal dan seorang lg pemandu lori

04 di sungai udang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Menyuluh <b>Udang di</b> Pulau Duyung

Posted: 12 Nov 2012 08:21 AM PST

KETIKA air pasang pada waktu malam di muara Sungai Terengganu di Pulau Duyung, Kuala Terengganu, detik itu menjadi satu malam yang sangat menyeronokkan bagi sebilangan penduduk setempat.

Kebanyakan golongan muda akan keluar bersama rakan-rakan dengan menaiki perahu atau bot. Berbekalkan lampu suluh dan serampang, mereka akan turun ke sungai untuk menangkap udang galah sehingga awal pagi.

Itulah yang dilakukan mereka bagi memenuhi masa terluang pada waktu malam.

Dahulu, hidupan air itu mudah ditemui. Dalam tempoh hanya beberapa jam, udang galah dapat ditangkap dengan mudah di habitat berpaya dan persekitaran yang belum banyak terusik oleh pembangunan.

Walaupun jumlah udang galah agak berkurangan pada masa kini, namun penduduk masih meneruskan kegemaran menyuluh dan menangkapnya.

Bagi penggemar aktiviti ini, kilauan mata udang yang melantun daripada cahaya lampu suluh sudah cukup memukau. Keadaan itu memberi suatu kepuasan kepada mereka yang menggemari aktiviti tersebut.

Sepanjang aktiviti itu, dasar sungai menjadi terang oleh cahaya lampu suluh dan si penyuluh tidak akan melepaskan peluang 'melontar' serampang ke arah udang-udang yang 'kepeningan' akibat mabuk air laut yang pasang, sekali gus timbul di permukaan air.

Mohd. Harfuad Harun, 31, berkata, beliau gemar keluar malam semata-mata mahu memenuhi hobinya menangkap udang galah di sungai berhampiran tempat tinggalnya sejak 10 tahun lalu.

Selain itu, katanya, beliau juga gemar menyusuri kawasan berbatu di pantai pinggir muara sungai tersebut.

Bagi anak jati Pulau Duyung itu yang lebih mesra disapa Ijat, beliau tidak pernah berasa jemu untuk 'berjaga' malam demi hobi menangkap udang.

Malah katanya, hobi itu turut merapatkan hubungannya dengan rakan-rakan.

Ternyata, usaha Ijat dan rakan-rakannya yang menaiki sebuah bot fiber tidak sia-sia kerana kebiasaannya mereka berjaya memperoleh tangkapan udang galah mencecah antara tiga hingga empat kilogram dalam tempoh satu malam.

Anak kepada seorang tukang kayu itu juga berkata, hasil tangkapan itu bukan untuk dijual, sebaliknya akan dibahagi-bahagikan dalam kalangan rakan-rakannya sebelum dinikmati sebagai hidangan seisi keluarga.

Menceritakan lebih lanjut, Ijat berkata, lazimnya beliau serta tiga rakannya akan keluar mencari udang galah di Kampung Duyung pada waktu malam sebanyak tiga kali dalam seminggu.

"Biasanya, saya dan kawan-kawan pergi menyuluh udang tiga atau empat kali seminggu, dan masanya pula tidak menentu. Kadang kala kami mulai dari pukul 8 malam, adakalanya bermula pada pukul 12 tengah malam.

"Kesemuanya bergantung kepada keadaan air pasang dan kejernihan air. Jika air pasang, sungai akan lebih jernih menyebabkan udang-udang lebih mudah kelihatan, selain mabuk air masin dan akhirnya timbul ke permukaan.

"Pada ketika itulah, kami mula menyuluh. Mata udang akan berkilau serta bercahaya setelah terkena cahaya lampu dan sebaik sahaja kelihatan, kami akan segera mencucuk udang-udang ini dengan menggunakan mata serampang," ujarnya.

Beliau yang bekerja sendiri berkata, hobi itu akan diteruskan sampai bila-bila selagi masih ada kudrat untuk berbuat demikian kerana kegemaran menyuluh udang seolah-olah sudah sebati dengan dirinya.

"Saya dan rakan-rakan sanggup berjaga malam demi hobi ini. Hobi ini jauh lebih baik daripada membuang masa dengan melepak dan sebagainya," ujarnya.

04 di tanjung kling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di tanjung kling - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 11:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 11:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 11:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Rempuh tembok jambatan ~ Kemalangan Jalan Raya

Posted: 09 Apr 2012 02:07 AM PDT


KLEBANG - Seorang lelaki nyaris maut apabila kereta dipandunya terbabas, lalu melanggar tembok jambatan sebuah parit di Jalan Klebang Besar dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 5 pagi itu, kereta jenis Perodua Viva yang dipandu lelaki berusia 30-an dari arah pusat bandaraya menuju Tanjung Kling terbabas, selepas melalui persimpangan lampu isyarat Klebang Besar dan Batang Tiga, di sini.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Izzat dipercayai hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan sebelum melanggar tembok, menyebabkan bahagian hadapan kereta remuk dan mangsa tersepit.

Pemangku Komander Balai Bomba dan Penyelamat Tangga Batu, Jamian Saleh berkata, pihaknya menerima panggilan pada 4.56 pagi dan tiba di tempat kejadian lapan minit kemudian.

"Mangsa tersepit di bahagian pemandu bagaimanapun berjaya dikeluarkan orang awam semasa kami tiba di tempat kejadian.

"Dengan bantuan tujuh anggota termasuk seorang pegawai, mangsa yang cedera di kepala dan patah kaki kanan diberi prarawatan sebelum ambulans datang 20 minit selepas itu," katanya di sini, semalam.

Jamian berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke rumahnya di Tanjung Kling menaiki kenderaan bersama seorang rakan lelaki berusia 30- an, bagaimanapun rakannya selamat dan hanya mengalami kecederaan kecil.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/mangsa-tersepit-kereta-nyaris-maut-1.38617


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung kling</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 11:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP Online: Suami cekup isteri berasmara dengan bangla..

Posted: 25 Mar 2012 07:00 PM PDT

Metro melaporkan.., bahana menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki Bangladesh sejak tiga bulan lalu hingga terlanjur ke bilik tidur, seorang wanita dicekup suaminya di rumahnya di Tanjung Kling, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam, wanita berusia 29 tahun itu dicekup bersama teman lelakinya berusia 28 tahun di rumah keluarganya yang ketika itu hanya dia dan dua anaknya berada di situ.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Rahimin Bani, berkata ketika pegawai syarak yang ditemani suami wanita terbabit tiba di rumah berkenaan, pintunya berkunci dan selepas memberi salam serta mengetuk pintu, ia dibuka wanita itu.

Katanya, lelaki terbabit cuba melarikan diri menerusi pintu belakang, namun dicekup sekumpulan penduduk yang menyertai operasi berkenaan.

"Pasangan itu ditahan dan dibawa ke Balai Polis Tanjung Kling bagi laporan tangkapan sebelum diserahkan kepada Jaim untuk siasatan lanjut," katanya, di sini, semalam.

Rahimin berkata, siasatan mendapati wanita itu berkenalan di kantin kilang tempat lelaki terbabit berkerja dan mereka menjalin hubungan sejak tiga bulan lalu.

Katanya, pasangan terbabit mengakui beberapa kali terlanjur dan lelaki itu mendakwa sudah dua kali ke rumah wanita terbabit dengan memaklumkan tujuannya datang pada malam kelmarin untuk berbual.

"Wanita yang mempunyai dua anak berusia tujuh dan lapan tahun itu memberitahu dia tidak lagi tinggal bersama suaminya sejak dua tahun lalu berikutan lelaki terbabit tidak mempunyai pekerjaan tetap," katanya.

Beliau berkata, pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan mahram.

04 di sungai rambai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di sungai rambai - Google Blog Search


Ceramah Isu Semasa <b>di Sungai Rambai</b> - Cetusan Kalam YDP PAS <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 01:06 AM PST

Ceramah YB Tian Chua di Kg Parit Perawas, 
Jalan Ke Kilang Kotak, Sg Rambai, Melaka pada 
hari Sabtu, 10/11/2012 jam 9 malam..
semua dijemput hadir untuk mendapat informasi terkini.. 

di negeri melaka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri melaka - Google Blog Search


Jiwa Paradox: ADUN <b>NEGERI MELAKA</b> MENCABUL <b>DI</b> LUAR <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 07:38 PM PST

APA KAU SEBUK KAT PENANG???
KALAU YER PUN LAKI KAU KETUA MENTERI...
KAN BANYAK LAGI KEJE KAU TAK SELESAI KAT SINI...
KALAU KAU DAH KEMARUK SANGAT NAK DUDUK PENANG...
APA KATA PRU 13 KAU BERTANDING JER KAT SANA...
TAK PAYAH SEBUK KAT MELAKA...
BUAT MALU ORANG MELAKA JER CINA KOMUNIS SORANG NI...

04 di lubok china - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

04 di lubok china - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 02:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 01:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di lubok china</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:58 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dipatuk ular ketika buka pintu | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 07 Nov 2012 11:17 PM PST

LUBOK CHINA, 08 Nov. – Seorang lelaki menghadapi detik mencemaskan apabila jari kaki kirinya dipatuk ular tedung selar ketika membuka pintu rumahnya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, malam Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira 8 malam itu, mangsa yang juga pekerja agensi swasta, Mazhafiz Jazid, 26, mahu menghantar ibunya, Saodah Basir, 56, pergi mengaji terpijak ular berkenaan yang ketika itu berada di hadapan pintu.

Saodah berkata, dia sangat cemas apabila melihat anak keempatnya itu melompat ke luar rumah, sementara ular berwarna hitam berkenaan masuk ke dalam rumah.

"Selepas itu, makcik mengambil kayu dan mengetuk kepala ular berkenaan sehingga mati sebelum membawa anak makcik ke Klinik Kesihatan Lubok China," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di kediamannya di Rumah Rakyat Lubok China, dekat sini, semalam.

Menurutnya, ketika sampai di klinik kesihatan berkenaan, anaknya diberi dua suntikan sebelum dikejarkan ke Hospital Alor Gajah.

"Semasa di hospital, doktor mengarahkan makcik membawa ular berkenaan bagi mengesan jenis racun ular dan terperanjat apabila doktor menyatakan itu adalah ular jenis cobra serta berbahaya.

"Selepas itu, anak makcik dikejarkan pula ke Hospital Besar Melaka dan dipantau perkembangannya di unit rawatan rapi. Sehingga jam 5 petang Selasa lalu, anak mak cik berada dalam keadaan stabil dan dipindahkan ke wad biasa," katanya.

Katanya, kejadian itu adalah kali keempat dia membunuh ular yang masuk ke kawasan rumahnya sejak tinggal di sini 2005 lalu.

"Oleh itu, diharap pihak Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara dapat membuat operasi mengesan habitat ular di kawasan berkenaan memandangkan pelbagai jenis ular kerap kelihatan di sini," katanya.

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved