Ahad, 10 Julai 2011

04 di batu berendam - Google Blog Search

04 di batu berendam - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 07:47 PM PDT

Kelab Basikal Tua <b>Batu Berendam</b>, Melaka: Majlis Perasmian Acara <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 07:33 PM PDT

Majlis Perasmian Acara K2N II di Saung Ujo, Bandung penuh warna-warni dan menghiburkan

Penuh kejutan dan penuh warna-warni itulah gambaran kemeriahan Majlis Perasmian Acara K2N II yang telah berlangsung di Saung Ujo, Bandung. Acara yang sederhana tetapi penuh bermakna ini telah dihadiri oleh tetamu-tetamu jemputan, VVIP, Alumni K2N Pertama dan rombongan 35 peserta dari Malaysia. Bermula langkah pertama turun ke Saung Ujo...rombongan telah dikejutkan dengan tarian kuda kepang oleh kanak-kanak kecil yang berumur 5-7 tahun di hadapan pintu masuk. Tetamu yang hadir dikalungkan dengan kalung angklung kecil simbolik kepada kebudayaan masyarakat Sunda di Bandung.

Penaung KBTBB iaitu En. Zulkifli Othman mendahului rombongan K2N II dari Malaysia yang mendapat kalungan pertama sebagai tetamu VVIP di Saung Ujo.

Kehadiran Pengerusi JKKK Batu Berendam, Melaka bukti sokongan pemimpin tempatan dari Malaysia juga menyokong Acara K2N II yang berlangsung di Bandung.

Kehadiran tetamu dan peserta K2N II di Saung Ujo membuktikan "basikal tua memperkukuhkan persahabatan serumpun". Semuanya hadir dengan pakaian tradisional masing-masing. Rombongan K2N Malaysia hadir memakai baju melayu dan bersamping (songket) dan wanita memakai baju kurung/kebaya manakala sahabat-sahabat di Indonesia memakai batik tradisional.

En. Roslan Mat Nong yang mewakili Delegasi dari Malaysia memberikan ucapan pembukaan pada Majlis Perasmian K2N II.

En. Roslan menyampaikan ucapannya di hadapan tetamu dan peserta-peserta K2N II (Malaysia - Indonesia).

Bapak Ayi Vivananda yang mewakili Walikota Bandung menyampaikan ucapan alu-aluan menyambut kedatangan rombongan K2N Malaysia ke Bandung. Beliau sendiri meminati aktiviti berbasikal dan menyatakan sokongannya terhadap Acara K2N.

Pertukaran cenderahati di antara kedua-dua negara iaitu Malaysia yang diwakili En. Roslan dan Indonesia diwakili oleh Bpk Ayi diiringi oleh En. Gafar (Pengerusi JKKK Bt. Berendam) dan Sdr. Alias (Pengerusi KBTBB).

Fokus dan enjoy... rombongan K2N II bukan sahaja hadir untuk mengayuh basikal tetapi berpeluang mengenali dan mendekati budaya masyarakat Bandung.

Acara ini tak perlu diperkenalkan lagi... inilah acara yang ditunggu-tunggu oleh "kaki joget lambak"... Pengerusi dan Naib Pengerusi KBTBB dah tak boleh tahan... tu diaaaaa....cewah-cewahhh...

Pastinya aksi-aksi berbasikal tua seperti ini tidak ada di Malaysia... hanya di Bandung sahaja kita boleh lihat... aksi ini dilakukan oleh sahabat-sahabat PSB Bandung.

Orang kayuh basikal pakai kaki...kawan kita sorang nie...kayuh basikal pakai tangan daa... aksi macam nie...putuih tali kasut pun tak boleh tengok kat mana-mana kat Malaysia... kancin gigi tengok oooo...

Ini sebahagian daripada tugasan Ketua Projek... bukan cukup sekadar pandai cakap jer... dari buat Projek Paper sampai menguruskan acara tauu... semua boleh bikin "multi-tasking"... jawap soalan yang susah-susah dari Media pun kerja KP.

Barisan kepimpinan dari dua negara (kiri) Kang Aboy (Ketua PSB Bandung), Sdr. Alias Omar (Pengerusi KBTBB) dan Pak Diar (mewakili Ketua KOSTI Pusat)

Menikmati makan malam masakkan Sunda di Saung Ujo bersama-sama.. kelihatan di gambar En. Zulkifli bersama ahli-ahli KBTBB...

Terpahat sebagai sejarah dan kenangan yang tidak akan dapat dilupakan... kumpulan pelopor basikal tua dari Malaysia yang berjaya mengadakan dan menjayakan Acara K2N II demi negara dan bangsa serta warisan generasi akan datang. Inilah sumbangan kami pada warisan basikal tua...
...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG MELAKA: 04 <b>di batu berendam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 07:30 PM PDT

Saya paling tak suka "melawat" MBMB Batu Berendam tu.

Macam ada aura-aura negatif kat situ.

1. Setiap kali saya datang, staf yang jaga kaunter ada duduk kat kaunter tapi selalu cakap "sana, sana"
(tunjuk arah ke kaunter sebelah.)

2. Bila orang lain datang, terus je dia suruh orang yang baru datang ke kaunter dia.
(hello, saya ni apa?)

3. Tiap kali datang mesti tunjuk muka emo.
(xbest langsung. nasib baik tagline dia bukan senyum seindah suria.)

4. Tak suka cakap terima kasih.
(hanya sorang staf je tahu macam mana nak cakap terima kasih.)

Tiap-tiap bulan tau saya datang. Dah la susah. Ada ke patut bayar saman kat Melaka Mall. Beli kupon kat Batu Berendam. Tak pasang kupon, kena saman. Adoi. Menyusahkan. Maaflah cakap.

p/s : entri akhir-akhir ni agak menjeruk rasa.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads