ads

Isnin, 30 April 2012

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di tanjung tuan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 03:54 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Menara Kehidupan: <b>Tanjung Tuan</b> dan Pantai Halimunan di Port <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 06:50 PM PST

 Lepas dari Pantai Pengkalan Balak kami menuju ke Tanjung Tuan Port Dickson pula. Maka kami ni pun berjala sajer la gamaknya bila bercuti.... Nama pun Cuti2x Malaysia.... Kat sana dah ada kawan satu tempat kerja yang menunggu sebab diorang nak berkemah di situ... Kami ni bawak anak kecik setakat singgah je la... lepak2x kejap kami pun terus pulang.....Ok la... Kat sini kami tak mandi manda pun... sebab dah letih nak salinkan pakaian anak2x... (bunyi macam kejam jee.... haaa3x) baju basah diorang pun dah penuh satu beg plastik. Punya la best ni kat tanjung tuan.... jom kita layan suasana di sana.....Masa kami sampai semua kawan opis tengah kepenatan berbasikal untuk ke Port Dickson... kami sampai pun sekadar lepak2x bersama rakan-rakan....ada yang berbasikal.... dan juga ada yang bersama keluarga...Kami pula memang dah tak larat nak mandi dah...

Hutan Rekreasi yang terdapat di Tanjung Tuan......... Memang best kalau buat jungle tracking dalam ni.... setakat pergi dengan anak2x kecik letih la jawabnyaaa....

Rumah Api yang terdapat di  Tanjung Tuan... Lama dah wujudnya rumah api ni untuk panduan mereka yang berlayar di Selat Melaka.

Rakan-rakan Opis yang hendak berkemah di sana.... Aku balik dahh laaa... binik aku kompem tarik muka kalau aku nak lepak dengan diorang... haaaa3x...

Pastu kita nikmati pemandangan Pantai Halimunan di Tanjung Tuan.... Memang cun la pantai ni... privacy sungguh.... tak ramai orang datang sini........ jom kita lihat pemandangan indah di sini.......

Begitu lah lebih kurang keindahan alam yang terdapat di Tanjung Tuan... Member2x opis aku terus berkemah dan bermalam di sana..... aku balik dah... anak2x pun dah letih dan tidur sepanjang perjalanan pulang kami ke rumah.... tapi rasa seronok la berjalan menikmati keindahan alam.... ... Bestnya kalau keter pakai NGV... jenjalan mana pun tak kisah.... Heee3x..... NGV dengan kami yg "Kaki Jalan" ni memang tak boleh dipisahkan....

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved