Sabtu, 4 Jun 2011

04 di tanjung tuan - Google Blog Search

04 di tanjung tuan - Google Blog Search


Very Unlikely Gate away! Featuring <b>Tanjung Tuan</b> Lighthouse! | RekaReka

Posted: 31 May 2011 08:16 PM PDT

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Awesome pagi semua! (sebab aku buat post waktu pagi, so aku ucap awesome pagi, hehe). Post aku kali ni nak menceritakan satu Gate away yang very unlikely aku buat, especially ke Lighthouse yang tak la berapa famous. Pada tahun lepas, aku ada la jalan-jalan ke Port Dickson bersama my Boy-Bestest-Fren, Awie. Saja la, makan angin, release tension hiruk pikuk kota Kuala Lumpur. Aku dan Awie stay la semalam kat The Corus Hotel, PD. Not bad la hotel tu, tapi quite horror sebab masa tuh tak ramai yang stay situ. Hotel ni pun atas recommendation Asfahani, Eternity-Bestest-Fren aku. Nak dijadikan kisah, lepas lepak kat Corus, aku dan Awie pon berjalan-jalan. First Stop kami, very unlikely, Tanjung Tuan Lighthouse! Adeh!

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Ok guys, frankly, kami sampai ke tempat ni hanyalah secara kebetulan! Ya, kebetulan! Sedang Aku dan Awie meng-explore resorts dan hotels yang ada kat area PD dan Teluk Kemang, tetiba kami terjumpa Gate away nih! Betul, seriously ianya tidak dirancang! Sampai jek kami di Kaki Bukit Tanjung Tuan, agak kompius, sebab gate naik ke Lighthouse berkenaan tutup! Dalam ke-kompiusan kami, tetiba ada la sekumpulan Tourist dari Europe nak naik gak Bukit tu. Kami pun apa lagi, masing-masing "ceroboh" je la! Dah alang-alang sampai. Bak kata pepatah Melayu Moden, "Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke ketiak"! Kami pun mendaki Bukit Tanjung Tuan nih! memang gigih!

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Perjalanan mendaki Bukit Tanjung Tuan tak ler lama mana, sekitar 30 minit. tapi scenery dia semasa mendaki, Masyallah, Heaven! Aku apa lagi, gatal tangan, lalu Snap! Snap! Snap! hehehe. Tak terpikir langsung pada masa tuh aku akan melawat Lighthouse yang entah mana hala entah. Langsung tak masuk kamus jalan-jalan aku! Tapi tu la, orang kata, menda spontan ni kadang-kadang menyeronokkan! First of all, kita tak tau apa yang menanti kita, so dah ada elemen surprize! kat situ! Ok, dah banyak aku berceloteh, silalah mengkeme semua menjamu mata melihat foto-foto Tanjung Tuan yang aku Snap! Snap! Snap! Enjoy! P/S: Mengkeme boleh jugak tgk foto-foto lain kat Flickr™ aku. Cer tengok..cer tengok..

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Tanjung Tuan Lighthouse. © 2010, Ady Hameme Nor Azman. All rights reserved.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads