Rabu, 27 Julai 2011

04 di lubok china - Google Blog Search

04 di lubok china - Google Blog Search


Ketiadaan Van Jenazah <b>di</b> Kariah <b>Lubuk China</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 25 May 2011 09:55 AM PDT

Saya terpanggil mengemukan masaalah yang bagitu lama mengenai ketiadaan kemudahan pengangkutan jenazah dikariah masjid Lubok China Melaka.

Apabila berlaku kematian salah satu masaalah yang timbul dalam pemikiran kami masyarakat Islam di kawasan Lubok China Melaka ialah cara bagaimana untuk melakukan pengangkutan jenazah dari rumah aruah kemasjid untuk disembahyangkan dan seterusnya ketanah perkuburan untuk pengkebumian. Bagi menyelesaikannya kami terpaksalah membuat dua pilihan.

Pertama, dengan menyewa atau mendapatkan kemudahan menggunakan van jenazah dari masjid berhampiran atau agensi lain yang ada tertakluk kemudahan tersebut tidak digunakan oleh mereka. Sekiranya kemudahan tersebut tidak didapati maka pilihan kedua yang amat menyedihkan terpaksalah diambil dengan cara memikul keranda dan jenazah untuk menyembahyangkannya dimasjid dan ketanah perkuburan. Bayangkanlah sekirannya rumah simati jauh dari masjid dan tanah perkuburan.

Sehubungan dengan itu sukacita kami memohon agar pihak yang bertanggung jawab mengenai hal ehwal dan kemudahan umat Islam negeri di Negeri Melaka Maju ini dapat mengatasi masaalah ini dengan kadar yang segera dengan menyediakan satu unit van jenazah untuk kemudahan masyarakat Islam dikawasan Lubok China Melaka yang ditempat dan diurus oleh pihak pengurusan Masjid Lubok China Melaka sendiri.

Masaalah ini sekiranya dibiarkan berlanjutan selamanya akan membibitkan rasa tidak puas hati masyarakat. Tolonglah atasi masaalah kami. Negeri Melaka telah maju dan jadikan ianya seiring dengan kemudahan rakyatnya.

By: MD.ALI BIN ABU BAKAR

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

kesahchemija: 42 hari mencari cinta <b>di</b> BAGAN

Posted: 24 Jul 2011 07:48 PM PDT

assalamualaikum,tajuk entry memang dah gah pun,, fuhh! walaweyh,, bikin panas ini entry,,komfem di pecat immediately ni if ajk2 single club dapat tau ni,, chek tak taw nak uat gane leni... hehehehe

sayangnya,,entry ni hanya di gembar-gemburkan sahaja

tak bermakna omongan kosong dong tapi akan ditintakan setelah habisnya 42 hari itu,,,,

kira iklan-ikalan nak promosi gitu,,hahhahah

so tunggu la yerk,, rajin2 la singgah :)

tenkiu

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

hadiah untukku: masa berubah

Posted: 17 Jul 2011 11:04 PM PDT

lamanya x jalan2 sekitar melaka..yg tau pergi balik umah mak abah & mentua je...masa balik kg aritu singgah umah mentua jap pastu lalu jalan tepi laut...
ini pantai kelebang...ehh terkejut gile ok..pantai yg asal adalah kawasan pokok tu..tapi da tambak jadik sayup2 mata memandang..masa ni kat ujung pantai tu ada karnival jual apa tah..wahh jauh gile nk merasa air laut tu...mlaka ni asik nk menambak pantai je kijenya..dulu kat mp-mahkota parade...skang kat kelebang..pasni tah kat mana lagi la agaknya...aku ada bergamba kat sini dulu..tapi da campak kat mana tah..kenangan yg x mau di ingat..he he..

ini pulak pekan lubok china..sangat2 terang..dulu ada kedai koboi di kiri kanan jalan...tapi banyak yg dah di runtuhkan..lagipun semenjak kedai "babi"-eh ini mmg org panggil tau..bole jadi kedai borong jugakla..terletak kat tepi roundabout..murah skit dari kedai krisnan & kedai runcit yg lain..dia pindah aje kat kawasan umah kedai baru...sume ikut..lagipun klu ujan sehari stengah, kawasan ni akan banjir..paling best paras pinggang ke dada..
masa sekolah dulu, ini le tempat lepak paling best ngan kengkawan...tempat dating..opps..
mmg masa belajar adalah masa yg paling seronok dalam hidup..pernah aku selalu berdoa ingin kembali merasai perasaan masa belajar, hidup hu ha hu ha dgn kawan2..x banyak masalah negara yg kena fikirkan...tapi kita tetap semakin kedepan..semakin matang terutama semasa menangani perasaan sendiri..sbenarnya pagi ni aku rasa marah..marah yg di simpan dari minggu lepas..tapi sedikit demi sedikit aku tukarkan rasa marah pada rasa terkilan.."sampai hati kamu buat kami begini"-inilah rasa yg aku tukarkan kini...alhamdulillah..sebab bila marah aku x bole buat keje...
inilah penguat semangat..

pagi ni dua2 menangis..yg besar menangis sebab lambat dpt susu..yg kecik menangis x mau di tinggal..yg kecik ni manja sangat2 da ni...bagi adik baru tau..he he..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads