Rabu, 14 September 2011

04 di bukit katil - Google Blog Search

04 di bukit katil - Google Blog Search


PAS akan bertanding <b>di</b> 2 DUN dalam Kawasan <b>Bukit Katil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2011 06:03 PM PDT

PAS akan bertanding di 2 DUN dalam Kawasan Bukit Katil


'; div.innerHTML = summary; } //]]>

Setiausaha PAS Kawasan Bukit Katil, Haji Ramli Dalip berkata PAS akan tetap bertanding di 2 Dun dalam Parlimen Bukit Katil pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti. 

"Kita akan tetap bertanding di Ayer Molek dan Bukit Baru yang telah kita tandingi sejak sekian lama".

:"Tidak timbul masalah pertukaran atau Dun ini ditandingi oleh parti sahabat kita kerana kita mempunyai asas yang kuat mengapa kita perlu mengekalkan calon kita di sini" kata beliau.

Ramli berkata kita mempunyai jentera yang kuat di kedua-dua Dun malah kita juga mempunyai cawangan di kesemua peti undi.

Menurutnya jentera PAS dikedua-dua Dun itu juga telah mula menggerakkan kerjanya sebaik sahaja Pilihanraya Umum (PRU) ke 12 berakhir.

"Semangat ahli-ahli kita amat tinggi malah mereka sudah membuka Bilik Gerakan sejak tahun lepas di kesemua peti undi-peti undi yang terlibat".

"Gerakerja penambahan ahli, kebajikan, kemasyarakatan, pendaftaran pengundi baru dan sebagainya telah lama kita jalankan".

Ditanya tentang pembahagian kerusi di Parlimen Bukit Katil, Ramli berkata 'status quo' Pilihanraya umum 2004 dan 2008 dilihat masih relevan dengan PKR bertanding di Parlimen, PAS di Dun Ayer Molek dan Bukit Baru manakala DAP di Bachang dan Ayer Keroh.

"PAS seperti biasa akan terus memberikan sokongan padu kepada PKR dan DAP di peringkat Parlimen dan Dun di mana jentera kita bekerja siang malam membantu PKR pada PRU 2004 dan 2006".

"Kita menyalurkan tenaga untuk Polling dan Counting Agent di samping tenaga penerangan dan pasukan kempen di peringkat Parlimen" kata Ramli.

Beliau berkata PAS Kawasan mengharapkan PKR dan DAP sentiasa dapat bekerjasama dengan PAS dalam semua gerakerja dan tidak menunggu hingga saat akhir.

Ramli juga menegaskan bahawa PAS Kawasan akan menurunkan calon 'heavyweight' di kedua-dua Dun tersebut dan kita yakin semua lapisan rakyat dan parti-parti sahabat akan memberikan sokongan penuh kepada calon PAS.

"Calon kita calon yang berpendidikan tinggi, dikenali ramai dan disegani oleh kawan dan lawan"

"Insya Allah calon kita akan diterima oleh semua pengundi tidak kira Cina, Melayu dan India malah kita sudah pun mengatur gerakerja di peringkat grassroot sejak sekian lama". katanya.

Related Articles :

DPPK <b>Bukit Katil</b>: Apabila Beruk Boleh Mengundi. « Dewan Pemuda <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 02:15 AM PDT

Anjing boleh diibaratkan seperti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara yang sering menyalak mempertahankan bahawa mereka dipihak yang benar dalam mendaftarkan kewarganegaraan asing mahupun tempatan. Semakin kuat menyalak (menipu), semakin buat kesunyian menjadi gempita (kantoi).

Pagi jadi warga asing, petang jadi warga negara dengan alasan JPN tidak mengemaskini data-data pada Januari lalu setelah Mismah sudah memiliki MyPR hampir 29 tahun dan akan bertukar status setelah mencukupi syarat yang telah ditetapkan oleh kerajaan.

Namun anjing-anjing BN ini terus menafikan kerana sistem lambat mengemaskini. Boleh aku simpulkan bahawa sistem dalam pengkalan data kerajaan macam sial kerana lambat kemaskini. Setelah lebih enam bulan baru dapat dikemaskini. Ini jawapan tidak masuk akal dan cakap-cakap kencing berdiri puak-puak hantu.

Bukan sekor yang telah jadi warga negara sebaliknya telah dikesan hampir 1,597 dan ini mungkin akan berlaku lagi. Boleh aku perkatakan benda ini berlaku tiap-tiap hari. Kalau bukan kerana anjing suruhan BN ini, benda seperti ini tidak akan berlaku. Pengkhianat punya JPN!

Kenapa tidak didaftarkan beruk-beruk dan orang utan untuk diberikan kelayakkan warganegara? Berikan sahaja kepada binatang itu supaya dapat mengundi BN pada pilihan raya pada masa akan datang. Ajarlah beruk-beruk dihutan supaya memangkah BN dan jika BN menang, maka beruk-beruk akan menjadi Perdana Menteri.

Biar semua negara dalam dunia ini tahu bahawa yang memerintah Malaysia adalah beruk-beruk yang telah diberikan taraf kewarganeraan yang boleh mengundi. Biar beruk-beruk yang menentukan politik Malaysia. Jika diberi kepada manusia, ia tidak pernah memikirkan maruah negara sebaliknya merogol kedaulatan tersebut.

Bila ada ahli Parlimen dari Tangga Batu menyalak bahawa itu masalah kecil, itu menandakan beruk-beruk boleh daftar mengundi. Kecil kata beliau kerana demi menyelamatkan maruah BN, beliau mengkritik bahawa pembangkang cuba memperbesarkan isu ini.

Jika tiada beruk yang mengundi dan geng-geng Hantu Kak Limah, maka BERSIH tidak akan mengadakan demonstrasi. Selepas 9 julai, makin ramai yang dapat status kewargenegaraan atas nama pemutihan. Pemutihan untuk pendaftaran. Beranikah JPN dan SPR mendaftra beruk dan orang Utan untuk mengundi BN?

Berikut ialah hantu Suster Ngensot yang telah didaftar di Malaysia. Status terakhir tujuh pengundi itu adalah:

1. Shodah binti Abdul Rahman

IC lama: 4802777

Entri pertama: MyKad 550620055800 sah di laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 560620055412 tiada lagi dalam rekod laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

2. Mohamad bin Ismail

IC lama: 8370614

Entri pertama: MyKad 540405025757 sah di laman web JPN, berdaftar di Setiawangsa, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 540405025095 tiada lagi dalam rekod laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

3. Anderson a/l P Arputhanathan

IC lama: A0831847

Entri pertama: MyKad 671117106499 sah di laman web JPN, berdaftar di Setiawangsa, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 671117105963 tiada lagi dalam rekod laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

4. Chellamah a/p Murugesu

IC lama: 7877951

Entri pertama: MyKad 491006045672 sah di laman web JPN, berdaftar di Setiawangsa, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 491006015094 tiada lagi dalam rekod laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

5. Sa'ad bin Samsudin

IC lama: 1479323

Entri pertama: MyKad 380913105681 sah di laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 510913105553 tiada lagi dalam rekod laman web JPN, berdaftar di Titiwangsa dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

6. Mohd Rashid bin Ismail

IC lama: 6397062

Entri pertama: MyKad 620108086991 sah di laman web JPN, berdaftar di Taiping, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 620108086713 sah di laman web JPN, berdaftar di Bukit Gantang dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

7. Sulong bin Jalil

IC lama: 6290844

Entri pertama: MyKad 611110115371 sah di laman web JPN, berdaftar di Hulu Terengganu, dan masih dalam daftar pemilih.

Entri kedua: MyKad 611110015143 sah di laman web JPN, berdaftar di Hulu Terengganu, dan telah dikeluarkan dari daftar pemilih.

Namun bagi Mohd Rashid dan Sulong, meskipun 'klon' mereka telah dikeluarkan dari daftra pemilih, namun kedua-dua mereka masih memiliki dua nombor MyKad yang berlainan seperti yang dipaparkan di laman web JPN.

Sumber: Blog Pemuda PAS Bukit Katil

Sumber lain: Kijang

Advertisement

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads