Khamis, 6 Oktober 2011

04 di durian tunggal - Google Blog Search

04 di durian tunggal - Google Blog Search


Attyfir: Jom Kita Ke <b>Durian Tunggal</b> Makan durian

Posted: 05 Oct 2011 07:36 PM PDT

Sebut Durian tunggal, orang yang macam aku yang suka sgt makan durian
mesti dah terbayang durian merata2..tapi nan hado.sejibik pun idak aku jumpa.
usahkan durian ..masa pagi sabtu kitaorang sampai ke Melaka se awal pukul 8 pagi , nak cari roti canai yang sedap sangat ler susah ..

Pagi tu lepas sarapan kat kedai kat area ayer keroh , baru gerak g durian tunggal
padahal pakngah ada je sediakan sarapan..tapi degil gak .nak gak rasa air tangan mamak gak yang buat..

sampai je rumah pakngah..tolong mak hias bilik..gambar semua dalam hp..bila nak upload tak boleh nak view..apa problem hp aku tuh ..

lepas siap hias bilik..mak buat lak pintu gerbang..aku idak nolong , mak , anak dara aku ngn maklong yang buat , aku tukang komen..aku memang tak berminat nak buat benda2 nie.

dan hasil seperti dibawah..ni pakai kamera lama..kamera baru si akak leh pulak buat hal pada hari kitaorg pergi melaka..gambar yg clear dlm hp.takleh nak view lak..hantam jer ler labu


 lepas siap je pintu gerbang, kitaorg terus check in resort yang kitaorg dah booked
(pergi tak kasi tau tuan rumah..puasler tuan rumah cari..kuikui..)
keluarga aku dan family maklong..kami amik bilik sebelah menyebelah ..
Pakngah ada jer sediakan lunch..tapi degil gak nak checkin bilik..sebab mak dah penat nak berehat.
lagi pun kitaorang ada bawak bekal , nasi + lauk pauk..dan fir pun dah tak sabar nak masuk kolam ..



resort yang kitaorg nginap , INB RESORT

Rehat-rehat kejap kat bilik, dalam pukul 4 siap2 lepas asar pergi balik rumah Pakngah 
sebab ema nak nikah petang tu .rupa2nya masa kami sampai tuan kadi tgh baca khutbah nikah dah
sebab buat dalam rumah..jadi sempit..susah nak snap gambar..


boleh sedondon lak ngn my cousin..tak tau pun dia pakai biru
lepas abis acara nikah , makan2 jap ..lepas tu aku & family g jalan2 shoping mall kat melaka
antaranya mydin..besh mydin kat cni..besar..dan macam2 ada ...
 Tengah sedap2 window sopink , maklong kol .
rupanya air mawar ngn bunga rampai ada kat kitaorg 
malam kang ada majlis berinai lepas tu nak merenjis skit..
kena ler pulak antar jap..tapi tak tunggu pun sampai majlis berlangsung 
gambar curi kat fb sedara mara , kira halal eh.
esoknya pulak , majlis persandingan 



selamat pengantin baru ema dan suami ,semoga bahagia hingga akhirhayat

kami tak tunggu majlis sampai abis, sbb kami nak check in resort tepi pantai pulak ..
nasib kol ada lagi kosong ..yang paling happy masa tu si firdaus.
masa ni baru sampai..pelik semua org kat situ kami beroren



 akhir sekali , orang yang tulis entry dan owner blog 
tiap2 minggu ada kenduri ..huhuhuuhu..
minggu ni sabtu/ahad ada..tp ahad g berdua je ngn along ..
leh dating2 sekali ..i like..
dan aku dah sewa lebih dari separuh resort yang ada untuk percutian raya cina nanti 
mesti lagi happening bila pergi bercuti ramai2..
kalau leh  hajat dihati nak buat family day .
tapi kalau lagi ramai lagi macam ragam , takpe buat kecil2 dulu 
nextime ada rezeki mana tau tertiba den kaya..
leh sponser hahhahahha..amin , kita bikin gempak.
time tu rasanya semua akan memberikan kerjasama..

.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads