Selasa, 11 September 2012

04 di ayer keroh - Google Blog Search

04 di ayer keroh - Google Blog Search


My Rainbow...: Iftar <b>di</b> Hotel Permaisuri <b>Ayer Keroh</b> : Disaster!

Posted: 17 Aug 2012 12:49 AM PDT

Assalamualaikum.....

Semalam bawa family and parents-in-law berbuka di luar. Mommy tak berapa sihat, so kasi dia break sekejap. Buka di Permaisuri Hotel di MITC, Ayer Keroh Melaka jer. Hubby dah buat reservation dulu.

Mula2 rasa seronok juga sebab ada grill lamb and ada a few stalls. Stalls mee sup, kuih Melayu, murtabak and mee goreng. Then, ada nasi and lauk pauk.

Since kita tiba lewat sebab pecut dari KL ke Melaka, maka orang ramaii beratur di station nasi tu. So, kita ambil mee sup dulu. So did the rest in our group. We thought nanti dah lepas azan baru nak pergi ambil sebab surely orang semua dah ambil. Hubby jer yang managed to squeeze.

Then, after azan Maghrib, makan mee sup 3-4 sudu, teruslah kami menuju ke station nasi.

Rupa2nya lauk pauk semua dah habis!!!!! Tapi orang baruuu jer azan. Takkan dah habis?? Takkan tak top up?? 3-4 kali kita ulang ke station tu tapi until almost 1 hour later memang tak top up. Mengamuk sakan kita sebab buka puasa bayar sama macam orang lain, tapi food x cukup?? Gila ker? Ingat kitorang datang merempat ke makan kat situ sampai food tak cukup??

Kita demand nak jumpa F&B manager dia. Berdolak dalik semua staff dia... After 1 hour kita bertegang urat leher dengan orang sana dan sini, dapat jumpa supervisor jer... Supervisor selamber bagi alasan, kata tak sangka tak cukup food. HELLOOOOOO!!!!!! Ko nak kaut untung atas angin ke? Bukannya guest ambil lauk membumbung pun? Kita tengok bukan main ramai lagi yang tawaf sampai naik haji kat situ sebab tunggu lauk top up. Tapi sampai ke sudah tak ada....

Dia ingat ini katering ke? Buat makan untuk berapa kepala. Kalau ramai, tak cukup, nasiblah... Macam gitu? Ini buffet di hotellll okayyyy!!!

Kita naik angin sebab segannn sangat bawa parents-in-law makan kat situ tapi x ada food. Diorang makan nasi dengan daun (ulam) jer...!!!! Kalau mcm tu, baik bawak makan kat rumah jerr....

Setelah kita bising2 sikit, lauk ayam dan kari kambing yg dah habis, dia gantikan dengan SCRAMBLE EGG!!! Ada lagi, udang halus2 masak sambal tumis cair bair.

Ini masa dah ganti dengan scramble eggs tu. Kiri dan kanan scramble eggs diletakkan tray asam pedas ikan kembong hancurrr.

Nampak tak scramble egg? Nampak tak ikan kembong hancur? Masa nie belum pukul 8.00 malam pun lagi.


Kiri ialah kangkung goreng pasir, tengah ialah kobis goreng dan kanan ialah sambal tumis anak udang.

Kenapa kangkung goreng pasir? Suap jer ke mulut, terus kunyah pasir. Kangkung langsung tak terasa kewujudannya...
Memang sangat sakit hati makan di sini. Rasa macam tak sanggup nak halalkan apa yang kita bayar tu...
Melampauu sangat! Aniaya orang puasa betul.

Restoran <b>di</b> RNR <b>Ayer Keroh</b> tipu dan cekik darah | Aduan Rakyat <b>...</b>

Posted: 29 Aug 2012 01:38 AM PDT

Saya sekeluarga telah singgah utk makan dan solat di kawasan rehat RNR Ayer Keroh arah utara pada hari khamis 23-08-12. Apa yang saya ingin adukan adalah mengenai sebuah salah sebuah gerai yang bagi saya telah menipu pelanggan dan mengenakan harga yang luarbiasa.

Gerai berkenaan adalah gerai hot plate asam pedas melaka. Apa yang inginsaya nyatakan disini adalah harga untuk seketul ayam goreng biasa adalah rm4. Bagi saya ini memengtak masuk akal bagi sebuah gerai biasa, bayangkan hanya dengan menjual 2 ketul ayam saja pemilik sudah mendapat modal untuk seekor ayam.

Kes kedua utk gerai yang sama adalah saya rasa tertipu bila saya telah memesan nasi set asam pedas. Harga yang di pamerkan adalah RM6, tapi bila saya ingin membuat pembayaran harganya sudah menjadi rm7. Bila saya bertanya kepada pekerjanya mereka katakan ini adalah arahan majikan. Namun saya tetap membayarnya kerana ingin memenuhi selera anak2 dan x mahu kecoh2 di depan orang ramai.

By: mohd fadzli fisal

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

Media Shah Alam – Restoran <b>di</b> RNR <b>Ayer Keroh</b> tipu dan cekik darah

Posted: 29 Aug 2012 01:38 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Restoran di RNR Ayer Keroh tipu dan cekik darah. Aduan Rakyat Online August 29, 2012 0. Saya sekeluarga telah singgah utk makan dan solat di kawasan rehat. Print Friendly Print Get a PDF version of this webpage PDF · Tweet ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads