ads

Khamis, 1 November 2012

04 di bukit katil - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di bukit katil - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 11:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DMPKBKATIL Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2012 08:12 PM PDT

 "Wahai manusia, Bulan ALLAH telah mendatangi kalian dengan membawa berkah, rahmat dan ampunan. Inilah sebaik-baik bulan di sisi ALLAH. Hari-hari di bulan ini adalah hari-hari yang utama . Kalian telah di undang untuk menghadiri jamuan ALLAH di bulan ini.
Maka mohonlah,kapada ALLAH , Tuhan kalian dengan niat jujur dan kalbu bersih agar IA memberikan taufik pada kalian untuk menjalankan puasa dan membaca Kitab Nya.. Orang yang celaka adalah orang yang terhalang dari mendapat keampunan ALLAH pada Bulan yang Agung ini.

Ingatlah, rasa lapar dan dahaga kalian pada bulan ini agar tidak merasa dahaga dan lapar di hari kiamat.

Jagalah lidah kalian, jagalah mata kalian hingga tidak melihat apa yang di larang! jagalah telinga kalian hingga tidak mendengar apa-apa yang tidak di perbolehkan. 
Berbelaslah pada anak-anak yatim agar ALLAH berbelas kasihan pada kalian..Bertaubatlah kepada Nya dari dosa-dosa kalian. Angkatlah tangan kalian untuk berdoa di waktu-waktu solat kalian, kerana waktu -waktu itulah yang paling utama.ALLAH menyaksikan waktu itu dengan rahmat.,menjawab mereka jika bermunajat kepadaNya., memenuhi panggilan mereka jika memanggil NYa dan mengabulkan doa mereka jika memohon kepada NYa."


TAHNIAH di ucapkam kepada DMPNM, yang telah berjaya melancarkan Program SUTERA KASIH TAUTAN HATI yang telah di adakan di Parit Putat Kawasan Jasin semalam. Program ini  berjaya mengumpulkan hampir 100 anak-anak yatim dari Negeri Melaka.

 Program ini telah di rasmikan oleh YB Zailah pada sebelah pada jam 10 pagi , Ahad bersamaan 16 Ramadhan 1433 H.

Dmpbk juga, tidak ketinggalan turut menghantar seramai 10 anak-anak Yatim dari Kawasan Bukit Katil."
"Wahai manusia sesungguhnya diri kalian terikat oleh amal-amal kalian. Bebaskan diri kalian dengan Istigfar.  Pundak kalian di bebani dengan dosa-doasa., ringankanlah dengan lamanya sujud..Ketahuilah bahawa ALLAH SWT telah bersumpah demi kemuliaan NYA untuk tidak menyeksa orang-orang yang bersolat dan sujud dan tidak mengancam mereka dengan api neraka. ketika semua berdiri menghadap Tuhan semesta alam."

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved