Khamis, 29 November 2012

04 di tanjung bidara - Google Blog Search

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Ini Belog Korie: Trip to Melaka [ Pantai <b>Tanjung Bidara</b>]

Posted: 27 Nov 2012 01:48 AM PST


Assalamualaikum ,

Hi ;D

Sambungan dari entri yang lepas..

Yeah , malam itu kiteorang bermalam di resort pantai tanjung bidara dan akutelah berjanji pada diri aku yang aku akan bangun awal pagi untuk lihat matahari terbit ;) .dan pada paginya , memang awal sangatlah aku bangun. sampai alarm henset bunyi berkali2x dipadam ;D . haha. biasalah. orang muda memang gini. niat lain, cakap lain yang jadinya lain , kan. tapi xpeala, aku masih xterlepas nak tengok matahari terbit di pantai . so pada pukul 8 pagi aku dan kekawan bersiap untuk menyaksikan keindahan pantai tanjung bidara.

Ini diantara gambar dari berpuluh-puluh gambar yang aku snap dengan menggunakan kamera olympus aku -_- '















Apa dah jadi dengan matahari terbit yang aku nak tengok sangat tu?
hehe , macam hampeh , matahari terbit disebalik pokok bukan disebelah pantai ! manalah aku nampak bangang! huhu. terkecewa sudah T_T




Selepas sesi merela mengambil gambar sekitar pantai , akhirnya kiteorang memanjakan diri mandi di kolam resort . kolam resort boleh tahan besar so memang selesa walaupun pelancong semakin ramai .xpew. we r malaysian. we can accept and share! selepas puas mandi kolam aku dan kekawan turun mandi pantai . mulanya kekawan lain xnak mandi pantai tapi selepas dipujuk. akhirnya diorang mandi pantai jugak ;) . hehe. mandi pantai dari pukul 9.30 sampai 12.30pm. bayangkan.. memang gilaaa! kulit aku memang burn! xpayah cakap apa-apa. haha. dah mcm orang minyak aku rasa lepas tengok muka kat cermin. itulah.terlupa nak pakai sunburn sebelum turun pantai awal pagi tadi. grrrr.

Okay , yang sebenarnya kan. aku ni memang nampak excited gila nak mandi pantai tapi sebenarnya aku ni xreti berenang ! langsung xboleh jadi masa aku mandi aku menggunakan kaki sebagai penampan. nasib baik aku ni agak tinggi tp xmcm gwang soo la so boleh la jalan-jalan ziraffe jauh sikit dalam pantai tu -_- '. bila kaki xdapat jejak dengan pasir bawah air laut ,aku terus mara ke depan sikit takut tengelam. haha. aku belajar berenang mcm nak gila hari tu tapi xboleh jugak nak balance badan atas air. arhhh! kawan aku nadia xreti berenang jugak tapi dia ada Mr.Mat disisi dia. ajar berenang ;) .this couple soo sweet la masa mandi pantai .. jelesnya.. haha ;) . bilala aku nak ada abe ni . lelaki masa depan aku xjumpa lagi ni..xtahulah.

tapi xpea. aku xkisah semua tu, yang penting kepuasan cuti kali ni. memang terbaik! kiteorang gerak balik dari resort pukul 1.30pm. sampai ke shah alam dalam pukul 3pm sebab petang tu hujan lebat sangat. kawasan shah alam ada yang banjir. memang dasyat ! xsangka air boleh naik secepat itu .

sampai je rumah nadia terus aku berkemas beg baju semua untuk prepare destinasi tempat tinggal seterusnya iaitu rumah nisa di gombak KL.
aku akan berada di KL selama 3 hari 2 malam.

Will be continue...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads