Rabu, 12 Disember 2012

di negeri melaka - Google Blog Search

di negeri melaka - Google Blog Search


Ijtima&#39; Tarbawi Jihad Pilihanraya peringkat <b>Negeri Melaka</b> ~ Rakyat <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 09:34 PM PST

Dis 2 - Ijtima' Tarbawi Jihad Pilihanraya telah berjaya dilaksanakan semalam. Program yang dianjurkan oleh Akademi Tabiyah Pemuda PAS Negeri Melaka dengan kerjasama Pemuda PAS Malaysia itu dirasmikan oleh al-fadhil Ust Faisol bin Sheikh Mohd, Timb. Pengerusi Lajnah Tarbiyah PAS Negeri Melaka.

Beberapa kertas kerja telah dibentangkan oleh pimpinan-pimpinan pemuda PAS seperti Ust Nik Abduh Nik Abdul Aziz (Timb. Ketua Pemuda PAS Malaysia), Ust Zaharudin Mohamad (Ahli Majlis Syura Ulama), Ust Shahril Azman (Ketua Pemuda PAS Pahang) dan Ust Fadhli Ghani (Arkib PAS Pusat). Begitu juga pimpinan PAS Negeri seperti Ust Faisol Sheikh Mohd (Timb. Pengerusi Lajnah Tarbiyah) dan Jauhar Mohd Dawi (Exco Pemuda PAS Negeri).

Antara tajuk yang dibentangkan adalah "Pemuda PAS Ke Arah Memenangi PRU-13", "Pilihanraya dan Fiqh Waqie'" dan "Tarbiyah Siasah". Manakala forum pula membincangkan tajuk "PAS sebagai gerakan Tarbiyah, Dakwah dan Siasah".

Program yang bermula jam 9.00 pagi itu dihadiri sejumlah hampir 100 orang anak muda dari pelbagai latar belakang. Turut hadir pimpinan Pemuda PAS negeri dan kawasan-kawasan.

Akademi Tarbiyah Pemuda PAS Pusat dalam rangka program untuk turun ke setiap negeri dalam misi mengadakan Ijtima' Tarbawi di peringkat negeri bagi menggantikan Ijtima' Tarbawi peringkat Pusat yang ditangguhkan. Ijtima' Tarbawi Pemuda Pusat ditangguhkan bagi memberi laluan kepada persiapan Pilihanraya Umum ke-13.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads