Khamis, 7 Februari 2013

04 di sungai rambai - Google Blog Search

04 di sungai rambai - Google Blog Search


BLOG MELAKA: 04 <b>di sungai rambai</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2012 07:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Projek Naik Taraf <b>Sungai Rambai</b> Airstrip.... - projek melaka maju

Posted: 20 Dec 2012 07:14 AM PST

JASIN - Lapangan terbang Sungai Rambai Airstrip di Kampung Tasek di sini akan dinaik taraf kepada lapangan terbang sokongan Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka di Batu Berendam.
Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Rambai, Datuk Hasan Rahman berkata, ia ekoran pengiktirafan yang diberikan oleh Airport Standard, Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dan serentak dengan itu, pelbagai kemudahan dan infrastruktur lebih lengkap akan dibina di lapangan tersebut.
Menurutnya, antaranya tempat meletak pesawat, kemudahan mengisi minyak, pusat penyelenggaraan, menara kawalan, kafetaria, bilik rehat dan tempat penginapan.
"Lapangan terbang ini yang dahulunya dikenali Sungai Rambai Airstrip akan ditukar nama kepada Sungai Rambai Aerodrome dan menerima pengiktirafan daripada Airport Standard DCA pada 10 Disember lalu.
"Segala infrastruktur yang akan dibina di sini akan diuruskan oleh Teguh Oil Sdn. Bhd. dengan kos RM5 juta dan dijangka siap dalam tempoh setahun," katanya selepas majlis menandatangani perjanjian persefahaman antara Teguh Oil Sdn. Bhd. dan Japerun Sungai Rambai di sini semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads