Sabtu, 16 Mac 2013

04 di ayer keroh - Google Blog Search

04 di ayer keroh - Google Blog Search


Berita Keselamatan & PDRM: Lelaki ditemui mati <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 03 Feb 2013 10:33 PM PST


MELAKA: Seorang lelaki ditemui mati di dalam keretanya dipercayai akibat ditembak di Jalan Tun Abd Razak-Ayer Keroh berdekatan persimpangan industri Ayer Keroh, kira-kira jam 10.30 pagi tadi.
Difahamkan, dalam kejadian itu, mangsa, S Saravanan, 38, yang memandu kenderaan Honda Accord baru selesai menghadiri perbicaraan berhubung kes samun di Mahkamah Ayer Keroh. 
Sejurus tiba di persimpangan lampu isyarat di situ, dua lelaki bermotosikal dipercayai melepaskan beberapa das tembakan yang terkena leher dan badan mangsa. 
Mangsa berasal dari Pulau Pinang mati di di tempat kejadian.

myMetroLelaki ditemui mati <b>di Ayer Keroh</b>

Posted: 03 Feb 2013 09:52 PM PST

Foto Menarik

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyambut jabat seorang wanita dan anaknya yang menyertai 1 Milion Purple Walk 2013 selepas beliau melancarkan 1Malaysia Komuniti PERWANI, di Putrajaya, hari ni. FOTO Mohd Yusni Mohd Ariffin

Foto Menarik

PASAR malam di pekan Lahad Datu beroperasi seperti biasa iaitu mulai jam 4 petang hingga 12 tengah malam. Bagaimanapun, tidak semeriah dulu kerana hanya kira- kira 20 gerai menjalankan perniagaan manakala yang lain masih berasa bimbang. FOTO Malai Rosmah Tuah

Foto Menarik

TIMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Norainee Abd Rahman menyampaikan cenderamata kepada Lee Yong Wah, 64 (kanan), pemilik kedai kopi Yong Wah dalam lawatan ke Pekan Bakri Muar. FOTO Shahrul M Zain

Foto Menarik

DING Leak Seng dan Azman Din menunjukkan lesen memandu vokasional di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Seri Manjung. Pembaharuan lesen memandu diselaraskan mengikut tarikh lahir pemandu berkuatkuasa hari ini. FOTO Muhaizan Yahya.

Foto Menarik

PENIAGA di Pasar Ikan Masin, Muhd Faizal Abdul Nasir, 22, menunjukkan sebahagian bekalan simpanan ikan masin yang tidak boleh dijual kerana sudah rosak akibat insiden pencerobohan pengganas Sulu di Felda Sahabat. FOTO Malai Rosmah Tuah.

Taman Rama-Rama <b>Ayer Keroh</b>, Melaka

Posted: 21 Jan 2013 11:18 PM PST

Seawal jam 7:30 pagi kami semua bertolak ke Ayer Keroh, Melaka. Jalan tidak sesak dan tidak banyak kereta membuatkan perjalanan lancar dan tiba awal ke destinasi yang dituju. Kamilah pengunjung pertama di sana dan anak-anaklah yang mengejutkan semua binatang dan serangga di sana. Kecoh sangat terutama si Adam yang tahun ini genap 3 tahun umurnya. Becok mulutnya menegur semua binatang yang ada di situ. Burung, monyet, ular, buaya, rama-rama, kura-kura dan sebagainya.
Harga tiket bagi dewasa ialah RM8 dan kanak-kanak berusia 5 tahun ke atas hanya RM6. Pada saya berbaloi sebab nama sahaja Taman Rama-Rama tapi di dalam tu macam-macam ada!!! Hihi..Siap ada souvenir jugak untuk kenangan sebagai ingatan yang anda pernah sampai di sini.
Kawasannya juga bersih dan cantik. Saya pernah ke sini dalam 3 tahun yang lepas, memang ada minor renovation untuk upgrade kandang-kandang haiwan di dalam taman ni. Tengoklah rama-rama tu, mentang-mentanglah saya ni manis, berebut-rebut hinggap di bahu dan baju saya, hihi itulah yang anak-anak katakan.
Memang tenang sangat suasana di sini, siap boleh lepak-lepak tengok air mengalir dengan puluhan ikan-ikan warna warni. Bak kata orang dapat menenangkan fikiran yang berserabut. Emmm terapi minda uolss. Memang sesuai sangat aktiviti ini untuk seisi keluarga. Oklah itu sahaja coretan saya kali ini. So lepas ni bolehla ajak keluarga anda untuk bercuti bersama kan!! ;) .
 -------------------------------------------------------------
 
Entri ini merupakan pengisian bagi slot Penulis Jemputan ciklaili.com. Pertama kali menulis sebagai penulis jemputan membuatkan saya berdebar, tidak sangka diberi peluang bagi menulis di blog hebat ini. Apapun Alhamdulillah saya diberi peluang untuk bercerita, berkongsi pendapat dan secara tidak langsung dapat mempromosikan blog saya yang biasa-biasa sahaja ini.

Setelah berbincang dengan suami, beliau mencadangkan agar lawatan kami ke Taman Rama-Rama di Melaka pada 20.1.2013 yang lalu, menjadi topik bagi entri penulis jemputan ini. Siap cadangkan tajuk lagi, hihi kelakarlah suami saya ni. Bukan apa, saya selalu bercerita suami sibuk sehingga tiada masa untuk kami, jadi ini salah satu tips untuk memastikan hubungan kekeluargaan sentiasa terjalin erat Insha Allah, iaitu dengan meluangkan masa bersama anak dan isteri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads