Selasa, 2 April 2013

di negeri melaka - Google Blog Search

di negeri melaka - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> PEJABAT PEMBANGUNAN <b>NEGERI MELAKA</b>

Posted: 18 Feb 2013 02:13 AM PST


Kekosongan di Pejabat Pembangunan Negeri Melaka
1. Pekerja Sambilan Harian
Temuduga Terbuka pada 19 Februari 2013
[tanda terima kasih anda, klik iklan satu kali]

Pimpinan Pakatan <b>Melaka</b> elakkan seperti <b>negeri di</b> Perak dan <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 06:48 PM PDT

Umum tahu, pertikaian terbuka antara Pengerusi PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Gan mengenai beberapa kerusi di Johor. Antara kerusi panas ialah Gelang Patah. Malam tadi Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan YB Lim Kit Siang akan mewakili pakatan di parlimen Gelang Patah. Pengumuman dibuat bersama Lim dan Timbalan Presiden PAS, Haji Mohd Sabu. Boleh dikatakan Datuk Chua tidak gembira. Beliau tidak hadir ke majlis Jelajah Merdeka Rakyat malam tadi di sana. Apa pun penulis tahu bekas Menteri Kesihatan ini orangnya amat terbuka dan boleh menerima keputusan dibuat oleh Datuk Seri Anwar.

Di Perak, pencalonan Dr Mohd Nor Manuaty di Bagan Serai telah mendapat bantahan keras dari pimpinan PAS kawasan. Mereka telah mengadakan sidang akhbar dan mengugut pertandingan 3 penjuru jika PKR berkeras meletakkan calon. Untuk memanjangkan kisah panas ini, PAS Perak pula mengumumkan DS Nizar, bekas Menteri Besar Perak menjadi calon di dun Changkat Jering. Seperti yang dijangka, Dr Mohd Nor Manuaty yang juga Pengerusi PKR Perak membantah kerana dakwanya PAS Perak belum menunaikan janji mereka (kerusi PAS yang selamat diberikan kepada PKR sebagai ganti). Semuanya tidak akan berlaku jika kita semua (aktivis Pakatan) berdisplin dan hormat menghormati.

Kalau isu ini tidak diselesaikan penulis tidak fikir Perak boleh ditawan semula oleh Pakatan Rakyat. Setahu penulis pengumuman kerusi hanyalah boleh dibuat oleh pucuk pimpinan atasan. Nasib baik di Melaka belum ada calon yang telah diumumkan kecuali sdr Shamsul Iskandar Akin di Bukit Katil. Di Melaka, senario amat berbeza kerana Pakatan masih didalam keadaan lemah. Penulis harapkan semua aktivis Pakatan menghormati satu sama lain dan jangan terlalu sombong dengan kekuatan jentera parti. Yang mengundi kita bukannya jentera parti tetapi rakyat yang jumlahnya jauh lebih besar dari jentera parti. Tidak timbul jentera parti sekutu kita kuat atau lemah.

Penulis sudah banyak kali beri tahu jika kita tidak suka calon di kawasan kita pergilah bantu di kawasan lain. Kalau kita mahukan Umno tumbang, janganlah buat tindakan bodoh contoh tindakan PAS Bagan Serai mengumumkan bertanding 3 penjuru. Semuanya hanyalah menguntungkan pihak musoh.

Jawatan Kosong <b>di</b> Pejabat Pembangunan <b>Negeri Melaka</b>

Posted: 18 Feb 2013 01:55 AM PST

Kekosongan di Pejabat Pembangunan Negeri Melaka
1. Pekerja Sambilan Harian
Temuduga Terbuka pada 19 Februari 2013
Khas untuk pelawat My Kerjaya Online
Bagi yang cepat bertindak pasti dapat
Perlu dalam kehidupan ini
Rebut peluang yang ada!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads