ads

Rabu, 12 Jun 2013

04 di sungai udang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di sungai udang - Google Blog Search


Tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu <b>di Sungai Udang</b>

Posted: 03 Jun 2013 11:44 AM PDT

MELAKA 3 Jun - Sebuah tapak pelupusan sisa pepejal sanitari baharu bernilai RM49.9 juta di Sungai Udang di sini dijangka siap sepenuhnya September tahun depan bagi menggantikan tapak pelupusan di Krubong yang bakal penuh tidak lama lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Ismail Othman berkata, tapak pelupusan baharu di kawasan seluas 12.14 hektar itu kini dalam pembinaan dan dijangka dapat menampung bahan buangan sehingga 900 tan sehari.

"Sehingga hari ini, sebanyak 23 peratus kerja pembinaan berjaya disiapkan dan keseluruhan projek dijangka dapat diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan iaitu pada 1 September 2014," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas sesi taklimat dan lawatan ke tapak cadangan projek tersebut di Sungai Udang, di sini hari ini.

Yang hadir sama, Pengarah Sisa Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPPA) negeri, Zainuddin Abdul Samad serta wakil kontraktor.

Jelas Ismail, pihak kerajaan negeri berharap kerja-kerja pembinaan yang bermula sejak Oktober tahun lalu dapat disiapkan tepat pada masanya bagi mengelak berlakunya masalah.

"Jumlah sisa pepejal di tapak pelupusan Krubong pada masa ini menerima sampah sebanyak 1,400 sehingga 1,500 tan sehari iaitu melebihi jumlah yang sepatutnya sebanyak 900 tan sehari.

"Oleh yang demikian, tapak baharu ini perlu disiapkan dalam tempoh tersebut kerana tapak pelupusan lama itu hanya mampu digunakan bagi tempoh 15 bulan sahaja dari sekarang sebelum ia penuh," katanya.

Katanya, jumlah sampah juga dijangka meningkat melebihi 1,400 tan sehari dalam masa setahun dari sekarang memandangkan jumlah rumah dan penduduk bertambah.

bekas rsm komando kencing anggota lagi <b>di sungai</b> <b>...</b> - Askar Setia

Posted: 18 Apr 2013 04:41 PM PDT

ASRI BUANG? hahaha.. Siapa tak kenal dengan bekas RSM komando yang sehingga kini tidak dibenarkan memasuki kem kerana mempunyai banyak kes penipuan melibatkan anggota tentera di kem Sungai Udang. Kes tipu jual INSURANS!
Asri Buang ni amatlah licik dan saya pun tak faham macam mana PKR boleh angkat si tua kutuk ni sebagai Presiden Pertubuhan Prihatin Bekas Anggota Keselamatan Malaysia (PAHLAWAN) yang tidak berdaftar ni. Tetapi, senario wujudnya pertubuhan-pertubuhan haram pembangkang seperti KERABAT, KOBAT dan yang terkini PAHLAWAN tidak menghairankan kerana, parasit-parasit kepala pertubuhan tersebut semuanya boleh dikatakan telah dicalonkan untuk bertanding di PRU 13. 
Kan jelas! Dari dulu Askar Setia dah cakap. Mereka ni dari serendah-rendah pangkat hinggalah bekas-bekas Jeneral Tua Kutuk Nak Mati semua dok jilat telor pemimpin pembangkang dengan harapan dijadikan calon PRU13!.. Tapi masih ada yang mengatakan mereka ni IKHLASSS...kahkahkah
Berbalik kepada cerita Asri Buang yang dah DIBUANG dari kelompok geng-geng KOMANDO kerana kes penipuannya, menurut sumber Askar Setia, si Asri ni memang 'dikehendaki' oleh anggota GGK Kem Sg Udang kerana penipuan yang dilakukan mencecah PULUHAN RIBU RINGGIT. Jika Asri Buang mempunyai hajat bertanding di Sungai Udang, Melaka, saya rasa memang selayaknya dikerumun oleh geng-geng komando sebab nak tuntut duit mereka balik! 
Ataupun, Asri Buang memang sengaja hulur tengkuk masuk kawasan komando!
Asri Buang bagaimanapun berjaya 'memujuk' dan menggunakan skill penipuannya untuk menarik minat anggota tentera ikut serta dalam kempen penipuan pembangkang di Melaka. Barangkali, mungkin anggota tentera tersebut tidak tahu siapakah sebenarnya Asri Buang dan mengapa beliau berada didalam WANTED LIST geng-geng Komando Sg Udang. Jika anda nak tahu, sila rujuk anggota veteran/senior komando kem Sg Udang. Sudah pasti cerita yang sama anda perolehi iaitu KES PENIPUAN!
Memandangkan beliau kini kelihatan mundar-mandir di Sungai Udang Melaka untuk melakukan penipuan politik pula, saya syorkan agar geng-geng KOMANDO memberi sedikit tunjuk ajar padanya dan tolong ingatkan beliau semula dengan bayaran balik wang yang ditipunya dahulu. Dah senang dah sebab Asri Buang tu berada dalam kawasan tanggungjawab kalian!
Kepada anggota tentera yang sibuk nak berkempen (tak kiralah mana-mana parti politik pun), janganlah berkempen dengan menggunakan pakaian seragam tentera. Zahirkan sahaja sokongan anda kepada mana-mana parti semasa mengundi nanti sahaja. 
Hati-Hati...anda sedang diperhatikan

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved