ads

Selasa, 10 September 2013

04 di umbai - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di umbai - Google Blog Search


Iftar Hujung Minggu <b>di Umbai</b> | Zarul Umbrella

Posted: 22 Jul 2013 07:48 PM PDT

20130723-104646.jpg

Hujung minggu lepas aku bawa famili pergi iftar jauh dari Lembah Klang, rancangan utk beriftar di Umbai ni sudah lama dirancang malah sebelum puasa lagi sebenarnya, kebetulan kami anak beranak dapat together2 maka aku ON sajer

Medan Ikan Bakar Terapung Umbai menjadi destinasi aku dan famili, salah satu kedai yg kami tuju adalah Gerai No 5 seperti gambar dibawah ini

20130723-095948.jpg

Gerai ni adalah kepunyaan keluarga rakan isteri aku,menyajikan pelbagai jenis hidangan yg terdiri dari ikan bakar dan pelbagai hidangan seafood yg lain

Dari segi rasa aku tabik sebab memang sedap dan menyelerakan dengan harga yang amat berpatutan

Hidangan yg kami jamah pada iftar ketika itu adalah kerapu bakar, udang butter, kepah masam manis, dan sotong butter

Ikan ikan kat sini fresh dan dibakar tanpa sedikit minyak dan dicicah dengan kicap cili pasti terangkat

Lokasi tempat ni lebih kurang 22km dari Tol Ayer Keroh, pakai GPS pasti sampai

20130723-100930.jpg

20130723-104443.jpg

20130723-104546.jpg

20130723-104621.jpg

Kalau teringin datanglah kesini di Gerai No 5 pasti berbaloi

Share

A K U . D I A . K A M U ©: Berbuka puasa <b>di</b> Restoren Medan Ikan <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2013 07:51 PM PDT

Minggu lepas, berkesempatan sekumpulan sekeluarga utk berbuka puasa bersama di Medan Ikan Bakar Parameswara. Agak menarik bila menikmati juadah berbuka dengan ikan bakar yang dimakan berama dengan nasi lemak panas2. Nyum-nyum!

Kami sampai pada jam 7 petang. Dan seperti yang dijangka, memang ramai orang di sana. Ada geng2 motor sekali yang turut berbuka disitu pada hari tersebut. Kebanyakkan meja dah fully booked. Ada tertera nama individu yang menempah meja tersebut. Juadah pun dah ready untuk dimakan...

Di sebelah Restoren tersebut ada titi yang menghadap laut Selat Melaka. Ain teruja dan seperti yang dijangka, dia memang nak ke sana.

Dan.... Sementara menunggu waktu berbuka.... Inilah aksi kedua beranak ini. Heheh

Di sekeliling titi ini dipenuhi dengan pokok bakau. Selalunya memang aku tak perasan, sebab waktu malam. So, hari ni perasan lah sekelilingnya ada apa.

Berikut pula adalah aksi para ahli keluarga sejurus dan selepas makan juadah berbuka. Maaf sebab gambar makan tak disnap... Hehe

Oleh, kalau korang ke Melaka, sudi-sudikan lah ke Medan Ikan Bakar Parameswara. Landmark dia sungguh senang... Jalan lama ke Muar dan berhampiran pekan Umbai. Manakala Medan Ikan Bakar Parameswara adalah kedai yang paling hujung sekali bersebelahan dengan laut. SekianG

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved