ads

Sabtu, 2 November 2013

04 di klebang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di klebang - Google Blog Search


JikA kUtuLis <b>di</b> siNi: <b>klebang</b> coconut milk shake

Posted: 22 Oct 2013 06:24 PM PDT

Coconut milk shake kat Melaka. Pertama kali minum eh sedap rupanya air kelapa ni haha... kalau korang nak tahu, aku tak suka air kelapa. Tak tahu kenapa. Pernah minum, tapi tak suka, lelih-lebih lagi isi kelapa. Padahal dulu masa sekolah bila disuruh buat karangan mengenai "Kebaikan kelapa" wahhh... tajuk itulah yang paling aku suka.
Mana tak suka, kalau kelapa ni digelar pokok seribu guna. Dari akar sampai ke daun kat kat atas tu, dahan kelapa, buah, sabut, umbut dan macam-macam lagi bahagian kelapa, semuanya ada guna. Tentulah seronok buat karangan sebab ada banyak isi yang nak ditulis.
Ini coconut milk shake yang aku minum masa pergi ke Melaka bulan 9 hari tu, kami buat lawatan penanda aras ke Melaka. Balik dari sekolah yang kami lawat, sempat lagi bas kami singgah ke gerai yang jual coconut milk shake tu. Sedap... yalah sebab campur ais krim vanila.
Harga ialah RM2 kalau tak silap akulah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved