ads

Isnin, 3 Februari 2014

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di tanjung bidara - Google Blog Search


Cik Sal : Makan Damai <b>Di Tanjung Bidara</b>

Posted: 27 Jan 2014 09:38 AM PST


Assalamualaikum..

Semangat berkobar-kobar di pagi ahad.
Pada mulanya hasrat suami hanya untuk menservis kereta di Perodua Masjid Tanah .
Memandangkan tempat tu dekat dengan Tanjung Bidara , maka pangjanglah langkah kami pada hari tu.
Lebih kurang pukul 1.00pm macam tu kami pun keluarlah dari rumah , pungpangpungpang ..

Sampai je kat tempat tu dah tutup..
Siap dengan makluman sampai pukul 2.00pm sahaja beroperasi. Huhuuu..
Kami plak sampai  dengan penuh bersemangat  tepat jam 2.00pm  .
Kikikiii,
Senyum je lah tengok ofice depa dah tutup.
Bergeraklah kami ke Uitm , Lendu untuk ambil sepupu kemudian meneruskan perjalanan ke Tanjung Bidara.
Sebelum bergerak t/hari  tu , Cik Sal dah siap2kan bekal bagai, sempat jugaklah masak lontong + sambal tumis ,dan  keropok pedas buat kat Tecso hahaaaa.
Lebih kurang pukul 3.00pm macam tu , kami pon sampai ..
Usai solat zuhor di surau , barulah kami menempel di astaka..

Tempatnya cantik jugak..
Pantainya bersih..
Pasirnya memutih..
Memang tak nampak cebisan sampah ..
Ketibaan kami disambut dengan alunan lagu dari penyanyi karaoke..
Huhuu.
Sakanlah kitaorang tergelak ..


Bila dah sampai astaka ni, upacara makan damailah kami ..
Heheee.
Kelaparan ..
Lontong buat santapan .
Ingatkan hari tu nak masak laksa ja..
Ntah macam mana ,
Tetiba teringin nak makan lontong .
Bila dah habis makan , baru teringat nak ambik gambar lontong ..
Hahaaa.
Selesai makan damai semua,
Berjalanlah kami melusuri pantai.
Bestnya dengar deruan ombak membadai
Kat sini tak ramai pengunjung..Rasanya depa lebih gemar pergi ke Pantai Klebang

Batuan yang timbul.
Sekali pandang nampak macam dugung plak..
Ekkk..

Kalau dapat berkayak syok ni , keliling batu tu :)
Dulu masa zaman sekolah selalu berkayak kat Port Dickson ,
Keliling Pulau Judi dan pusing2 dermaga kapal.
Lepas tu terus dapat gelaran anak dugung coz yang jadi kemudi depan Cikgu Amir aka ayahanda angkat ..
Kebetulan cikgu tu badan besar tinggi, Cik Sal plak badan baru nak naik ..
HUhuu.
Nasiblah.


Bukan main bergaya lagi :)
Aksi spontan.
Mata nu pandang ke tengah ..
Eryna leka pandang air .
Eryna mata dah kuyu, waktu tidur dia dah lari..
Menara kawalan yang diselia oleh JPAM,bertindak bila ada kecemasan.
Mengantuk sungguh
Suami cecepat pergi kat kereta,

Sampai ja kat kereta,
Dah ada eskot ikut belakang..
HUhuuu..
Garang !

Okay tu je , pulanglah kami ke jalan yang benar menuju ke UITM, Lendu .
dan seterusnya menuju ke Bachang ,
Teratak sementara kami .
Lepas ni kita ke pulau plak ye ;)


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved