ads

Isnin, 31 Mac 2014

04 di machap - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di machap - Google Blog Search


Tentang Aku: Ngeteh <b>Di</b> Hentian Rehat & Rawat <b>Machap</b>

Posted: 23 Jun 2012 09:24 PM PDT

Ini cerita hari Khamis lepas ... perjalanan balik dari KL ke JB sungguh memenatkan ... terasa jauh sangat ... badan dah lenguh-lenguh duduk lama sangat ... padahal dah berhenti makan kat Hentian Rehat & Rawat Ayer Keroh (Jejantas) ... en.suami kata berhenti jap ler kat R&R Machap ... anak-anak pun nak mandi .. badan dah berlengas dengan peluh ... bagi segar sikit badan ... jadi kami pun berhenti rehat sebentar di R&R Machap tu ...
Selesai mandi-manda dan bersalin baju dan bersolat Isyak ... kami gi tengok-tengok kedai yang menjual barangan cenderahati ... wah .. banyak barangan yang menarik hati kami .. aku borong kerongsang panjang berjurai  atau dipanggil janggut oleh en.suami .. haha .. 3 bijik keronsang rm 10.00 ... cantik-cantik kerongsangnya ... rambang bijik mata aku .. haha .. beli 3 bijik jek la ... nanti kalau singgah lagi beli lagi .. haha ... en.suami beli sandal refleksi yang diperbuat daripada kayu ... aisy beli mainan pancing ikan .. aisy memang kalau pergi memana mesti nak beli mainan ... padahal kat kedai amoi tu berlambak mainan ... tak cukup-cukup ... hmmm ... belikan jek la ... kalau tak keluarlah muncung dan air mata ...
Sandal refleksi yang en.suami beli ... diperbuat daripada kayu ... memang selesa kaki lepas memakainya walaupun masa memakainya amatlah terseksa menanggung kesakitan .. haha ... sakit tapi bestttt ... try sendiri baru setuju dengan aku kannnn ... hehe 
Selesai membeli belah barangan cenderahati .. kami duduk lepak sambil menikmati roti bakar dan telur setengah masa di kedai makan yang disediakan di situ ... order air milo tarik dan neslo panas ... anak-anak tak nak makan .. dah kenyang makan ayam goreng KFC kat Ayer Keroh tadi ... ok lah .. mama dan abah jek yang makan ... anak-anak tengok tv ... cite Ameera kat tv3 ... khusyuk betul nengok .. cam best jek .. kalau kat rumah tak dipandang langsung cite ni .. haha ... 
Air milo tarik ni aku punya ... en.suami punya air neslo panas ... sengaja minta air panas-panas .. untuk memanaskan badan ... bagi segar sikit .. maklum la .. lepas ni nak drive lagi ...  ayen ngan aisy minum air coca-cola ... memang tu la air yang diaorang suka sangat ... sabo jek la 
Roti bakar 2 set ... aku order 2 set .. ingatkan en.suami nak makan roti bakar sekali rupanya dia nak makan telur setengah masak .. alamak .. makan sorang mana nak habis ni .. perut dah kenyang sebenarnya .. hehe .. nasib baik en.suami tolong habiskan .. hehe ...
Telur setengah masak yang dah diletak kicap dan lada sulah ... en.suami memang suka sangat makan telur setengah masak ni .. aku tak gemar sangat yang setengah-setengah masak ni .. kalau telur rebus masak buleh la telan .. hehe 
Aisy asyik tengok telur setengah masak abah dia jek .. nak ker???? abah dia suapkan dia sesuap .. lepas tu tak nak lagi dahhh ... hahaha ... tak sedap kata dia ... aku tampal koyok kat dada dia sebab dia batuk ... takut batuk-batuk pastu muntah pulak dalam kereta .. kalau tampal koyok kurang sikit dia batuk ... risiko muntah pun kurang lah jugak ... pandai tak aku .. hahaha
Kami menikmati hidangan yang ringkas ni dengan tenang .. tak yah tergopoh-gapah sangat ... bukan nak kejar apa pun ... pelan-pelan kata en.suami ... bukan jauh sangat lagi perjalanan kami ... dah masuk Johor dah lega la sikit ... hehe ... lepas ni bulan 12 pulak ke KL ... lama lagi .. leh kumpul tenaga banyak-banyak ... hehe ...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved