Selasa, 9 Oktober 2012

04 di bukit katil - Google Blog Search

04 di bukit katil - Google Blog Search


Sepaktakraw: Siri Jelajah Gelanggang - Kampung Baru <b>Bukit Katil</b> <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2012 06:22 AM PDT

Siri Jelajah Gelanggang kembali lagi. Kali ini saya berkesempatan ke salah satu gelanggang yang berpengaruh di Ayer Keroh Melaka iaitu Kampung Baru Bukit Katil. Terletak berhamoiran dengan Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Melaka, lokasi gelanggang ini agak tersorok ke dalam.
Kedudukannya yang berada betul - betul di halaman rumah En. Zamri, gelanggang ini sebenarnya sudah berusia lebih 15 tahun. Pemain - pemain ternama dari Melaka pastinya pernah menjejakkan kaki di sini diantaranya Tony, Bonen, Boy, Izan , Saiful dan ramai lagi telah merasai gelanggang berpagar ini.
Khabarnya juga Saiful mengalami kecederaannya yang terkini iaitu terkoyak otot digelanggang unik ini.
Kepada anda yang ingin merasai pengalaman bergasak dengan pemain - pemain denga kawalan gelanggang yang baik, jangan lupa singgah di Kampung Baru Bukit Katil.

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 03:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sidang Media Sekreteriat Pakatan Rakyat <b>Bukit Katil</b> | Penyelia DUN <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2012 03:28 AM PDT


Kami menyeru Ketua Menteri Melaka dan Barisan Nasional merealisasikan "politik keadilan", membatalkan usul yang menghalang wakil DAP menghadiri sidang DUN yang dijangka diadakan pada akhir bulan Oktober atau awal November 2012.

Dijangka sidang DUN akan membincangkan hal-hal belanjawan 2013, yang melibatkan kepentingan belanjawan 780,000 warga Negeri Melaka.

BN tidak boleh menafikan hak-hak wakil rakyat untuk menghadiri sidang DUN dan hak untuk membawa suara rakyat kedalam persidangan DUN.

Jika wakil DAP tidak dapat  menghadiri persidangan DUN, maka ini merupakan suatu sejarah di mana persidangan DUN akan dijangka meluluskan belanjawan tanpa kehadiran wakil  pembangkang buat kali pertama.

Dalam perkara yang melibatkan kepentingan awam dan perkara tertentu, maka Ketua Menteri boleh membawa usul tergempar dalam persidangan hari pertama supaya membatalkan usul terdahulu, iaitu membenarkan 5 orang wakil DAP memasuki dewan. Diharap wakil MCA dapat menyokong usul Ketua Menteri.

Adun DAP telah dihalang menghadiri DUN selama enam bulan, maka mereka terlepas daripada menghadiri persidangan belanjawan.

Kami sedar bahawa  terlalu banyak hal-hal yang akan dibaincang oleh wakil rakyat, ini termasuklah masalah banjir kilat di kawasan bandaraya dan kawasan sepanjang tebing sungai, masalah kerugian projek-projek "white elephant", projek rumah terbengkalai, projek terbengkalai, masalah kekurangan katil pesakit di Hospital Melaka, PBT enggan memaklumkan perbalajaan dan lain-lain.

Sekreteriat Pakatan Rakyat Bukit Katil.

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 11:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG MELAKA: 04 <b>di bukit katil</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DMPKBKATIL Dengan Menyebut Nama ALLAH Yang Maha <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2012 08:12 PM PDT

 "Wahai manusia, Bulan ALLAH telah mendatangi kalian dengan membawa berkah, rahmat dan ampunan. Inilah sebaik-baik bulan di sisi ALLAH. Hari-hari di bulan ini adalah hari-hari yang utama . Kalian telah di undang untuk menghadiri jamuan ALLAH di bulan ini.
Maka mohonlah,kapada ALLAH , Tuhan kalian dengan niat jujur dan kalbu bersih agar IA memberikan taufik pada kalian untuk menjalankan puasa dan membaca Kitab Nya.. Orang yang celaka adalah orang yang terhalang dari mendapat keampunan ALLAH pada Bulan yang Agung ini.

Ingatlah, rasa lapar dan dahaga kalian pada bulan ini agar tidak merasa dahaga dan lapar di hari kiamat.

Jagalah lidah kalian, jagalah mata kalian hingga tidak melihat apa yang di larang! jagalah telinga kalian hingga tidak mendengar apa-apa yang tidak di perbolehkan. 
Berbelaslah pada anak-anak yatim agar ALLAH berbelas kasihan pada kalian..Bertaubatlah kepada Nya dari dosa-dosa kalian. Angkatlah tangan kalian untuk berdoa di waktu-waktu solat kalian, kerana waktu -waktu itulah yang paling utama.ALLAH menyaksikan waktu itu dengan rahmat.,menjawab mereka jika bermunajat kepadaNya., memenuhi panggilan mereka jika memanggil NYa dan mengabulkan doa mereka jika memohon kepada NYa."


TAHNIAH di ucapkam kepada DMPNM, yang telah berjaya melancarkan Program SUTERA KASIH TAUTAN HATI yang telah di adakan di Parit Putat Kawasan Jasin semalam. Program ini  berjaya mengumpulkan hampir 100 anak-anak yatim dari Negeri Melaka.

 Program ini telah di rasmikan oleh YB Zailah pada sebelah pada jam 10 pagi , Ahad bersamaan 16 Ramadhan 1433 H.

Dmpbk juga, tidak ketinggalan turut menghantar seramai 10 anak-anak Yatim dari Kawasan Bukit Katil."
"Wahai manusia sesungguhnya diri kalian terikat oleh amal-amal kalian. Bebaskan diri kalian dengan Istigfar.  Pundak kalian di bebani dengan dosa-doasa., ringankanlah dengan lamanya sujud..Ketahuilah bahawa ALLAH SWT telah bersumpah demi kemuliaan NYA untuk tidak menyeksa orang-orang yang bersolat dan sujud dan tidak mengancam mereka dengan api neraka. ketika semua berdiri menghadap Tuhan semesta alam."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads