ads

Isnin, 1 Oktober 2012

04 di masjid tanah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

04 di masjid tanah - Google Blog Search


Kasihku Abadi: Cerita Raya <b>di Masjid Tanah</b>

Posted: 05 Sep 2012 08:59 PM PDT


Baru ada masa nak update cerita tentang raya kami sekeluarga
harap2 taklah terlambatkan sebab 
- bertolak ke kampung halaman Suamiku di Masjid Tanah, Melaka pada petang tu. Memang rancang balik awal sebab takut lebuhraya jam hu huuu.
- (16 Ogos) merupakan Hari Ulang Tahun Kelahiran aku yang ke -28 tahun. (sudah 3 tahun berturut-turut sambut harijadi di dlm bulan puasa syukur Alhamdulillah).
- kitaorang buat dodol & anyam ketupat kat rumah nenek suamiku bersama-sama dengan sanak-saudara yang lain. 
- Sehari aku sibuk didapur mertua untuk persiapan buat rendang dari tengahari sampai ke malam hu huu.. letih sangat. Tapi semangat nak raya pun pasal gagahkan memasak rendang ayam dengan rendang daging rusa berempah kul 10.00mlm baru siap tau pastu terus tidur. 
Sebahagian daripada anak, menantu dan cucu Abdullah (keluarga Suamiku)
Bergambar setelah salam bersalam dan berpelukan meminta maaf salah dan silap.
 Habis sesi bergambar, kami pun beramai-ramai keluar beraya, rumah pertama yang dikunjungi wajiblah rumah nenek dulu. Pak-pak saudara dan sepupu sepapat suami pun ada di sana. macam biasa bersalam-salaman dan makan-makan. Sambung beraya ke rumah nenek dan saudara-saudara lain yang berdekatan jalan kaki je tau. 5 buah rumah jugak yang kami kunjungi sampai ke petang hu huu...kenyang, letih, mengantuk semuanya ada.

sempat bergambar di rumah nenek
Sedondon hijau pucuk pisang tema raya tahun ini
(time ni Ashraaf dah tidur, Ayuni tengah main dgn sepupunya)

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG MELAKA

Copyright 2010 All Rights Reserved