Isnin, 24 Disember 2012

04 di jasin - Google Blog Search

04 di jasin - Google Blog Search


myMetroLelaki rentung dalam kemalangan <b>di Jasin</b>

Posted: 10 Dec 2012 08:15 PM PST

thumbnail

KEPUTUSAN Penilaian Menengah Rendah (PMR) sudah diketahui minggu lalu. Daripada 481,424 pelajar yang mengambil peperiksaan itu, seramai 30,474 memperolehi keputusan paling cemerlang.

»

LAGI . BESTARI
  • Profesional pengurusan PTPL

    MENYEDARI betapa pentingnya bidang pengurusan yang menjadi entiti dalam mencapai matlamat organisasi, Kolej PTPL menawarkan Diploma Pengurusan kepada mereka yang berminat.

  • Asuh pelajar jadi warga global

    MENYEDARI program aktiviti bertaraf antarabangsa boleh memberi pendedahan dan pengalaman baru selain membantu memperkasakan kemahiran insaniah, Sekolah Hospitaliti & Seni Kulinari (SCA), Kolej PTPL, Shah Alam, menganjurkan program lawatan ke Thailand, baru-baru ini.

  • Rahsia hilang mengantuk

    RAMAI pelajar apabila mahu belajar terasa mengantuk. Ada tidak sampai 10 minit berada depan buku, mata terasa berat. Tidak tahu apa yang dibaca dan ini merugikan diri pelajar itu sendiri.

thumbnail

MEMANDU kenderaan hibrid sport, Honda CR-Z pastinya memberi sesuatu pengalaman yang sukar dilupakan ...

»

LAGI . VROOM
  • Kumpul bawah satu bumbung

    ACARA tahunan peminat motosikal tempatan mendapat sambutan meriah apabila lebih 30,000 pe­ngunjung menyertai Kuala Lumpur Bike Week (KLBW) 2012, hujung minggu lalu.

  • Klasik, sporty dan unik

    BIAR pun motosikalnya pernah ditawar melebihi RM30,000, datuk kepada dua cucu mengakui masih sukar untuk melepaskan koleksi peribadinya yang kini berumur 40 tahun.

  • Hos bocor, radiator tak berfungsi

    HOS getah penyalur air dan penutup kerap menjadi punca kegagalan radiator yang berfungsi menyejukkan enjin dengan sempurna.

thumbnail

TAHUN 2012 bakal berakhir tidak lama lagi dengan meninggalkan kita 1,001 memori berkaitan teknologi ...

»

LAGI . it@METRO
  • Produk Baru: Akhirnya tiba

    RAMAI menunggu Apple melancarkan tablet iPad versi kompak yang memudahkan pengguna memasukkannya dalam beg kecil malah poket seluar sekalipun pasti lega dengan pengumuman baru di seluruh Malaysia baru-baru ini.

  • Produk Baru: Helikopter rakam video

    SALAH satu idea untuk menghabiskan baki cuti sekolah pastinya boleh dilakukan dengan bermain helikopter mini yang mampu terbang di angkasa dengan dikawal sepenuhnya menggunakan iPhone atau peranti Android anda.

  • Produk Baru: Teknologi mantap Aspire S7

    SELEPAS cemerlang dengan siri Acer Aspire S5 yang diperkenalkan beberapa bulan lalu, penampilan ultrabook terbaru S7 kali ini pula menjanjikan sesuatu yang cukup mantap baik daripada segi rekaan mahu pun fungsinya.

thumbnail

TANGGAL 12.12.2012 baru-baru ini menjadi saksi ikatan suci perkahwinan beratus pasangan kekasih di ...

»

LAGI . SANTAI
  • Cabaran tidur dalam pesawat

    SELEPAS perjalanan jauh, berbaring di atas katil dan tidur cukup nikmat. Namun, bagaimana jika waktu tidur anda habis di dalam pesawat?

  • Susuri sungai waktu malam

    PANTAI Cherating, Pahang memang cukup dikenali kerana popularitinya menjangkaui sempadan antarabangsa.

  • Francaisi RHSM perlu berani

    BUAT julung kalinya, Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd (RHSM) mengadakan majlis Makan Malam Korporat 2012 bagi meraihkan 15 francaisnya di seluruh negara, baru-baru ini.

thumbnail

UMAT Islam kini berdepan pelbagai isu membabitkan akidah dan iman. Fahaman pluralisme dan ...

»

LAGI . AD-DIN
  • Beribadah sambil ziarah

    MASholidays adalah pengendali pakej-pakej percutian bagi Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) merangkumi keseluruhan rangkaian penerbangan MAS untuk lebih 100 destinasi di seluruh dunia.

  • Ganjaran imarah masjid

    SEJARAH pembinaan masjid bermula ketika penghijrahan Rasulullah s.a.w bersama kaum Muslimin ke Madinah. Ketika sampai di perkampungan Quba, Baginda mendirikan masjid yang hingga kini kekal dan menjadi kunjungan umat Islam.

  • Zakat, cukai tak sama

    PERSOALAN sering berlegar di kotak pemikiran kita ialah bolehkah zakat disamakan dengan cukai?

thumbnail

APABILA berbicara mengenai landskap, terbayang di mata kita keindahan panorama semula jadi yang ...

»

LAGI . DEKOTAMAN
  • Pancuran air Bali

    SELAIN menjadi sumber alam semula jadi yang penting dalam kehidupan, air juga sering dikaitkan dengan sifat yang nyaman dan menyejukkan.

  • Pelihara tekstil warisan

    NEGARA kita memang kaya dengan pelbagai jenis tekstil warisan yang banyak menyimpan sejarah perkembangan tamadun bangsa.

  • Pembangunan berpusat

    LATAR landskap dan seni bina yang menarik antara tarikan projek hartanah terbaru, Lavender Heights yang terletak di Senawang, Negeri Sembilan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads