Isnin, 25 November 2013

04 di umbai - Google Blog Search

04 di umbai - Google Blog Search


lensa qaseh dalia: Pelabuhan Perahu <b>di Umbai</b> ,Melaka

Posted: 03 Nov 2013 07:15 PM PST

editing : snapseed/photoscape
lokasi still di melaka , hari tu aku tak tahu nak makan kat mana sebab pertama kali kitorang datang ke melaka ni , lepas naik menara taming sari di entry lepas aku tanya kaksue salah seorang blogger jugak , mana tempat best nak makan dan dia cakap kat restoran ikan bakar parameswara .. 
gambar kat atas ni tempat berlabuhnya perahu-perahu , so aku snap sebarang dua untuk koleksi di masa tua , tempat dia best syorkan pergi malam sebab bersebelahan pantai so feeling-feeling romantik gitu , orang kata kat situ seafood dia best , aku makan ikan siakap STIM sama itu tepung celup sotong .. sedap !! next aku review pasal makanan dia okeyh 
wikipedia - Umbai merupakan sebuah bandar antara sempadan Jasin-Melaka Tengah di MelakaMalaysia. Umbai terkenal dengan tempat makan ikan bakar yang terkenal di Melaka. Di sini terdapat Medan Ikan Bakar Terapung yang telah dibina oleh kerajaan Melaka.
Umbai juga terkenal dengan keindahan sebuah kampung yang bernama Kampung Bernagan 6.Kampung ini telah terpilih sebagai kampung Homestay bagi negeri Melaka.Selain itu juga
Di kampung ini terdapat satu Persatuan Seni Silat yang bernama Persatuan Seni Silat Gerak Tepat.Persatuan ini adalah penyambung bagi warisan keperwiraan penduduk terdahulu kampung ini. Di sini juga terdapat jeti kecil untuk kemudahan pelancong untuk ke Pulau Besar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads