Ahad, 13 April 2014

04 di bukit katil - Google Blog Search

04 di bukit katil - Google Blog Search


WanMotor.Net: PR Berjaya Menawan Parlimen <b>Bukit Katil</b>

Posted: 07 Apr 2014 05:49 AM PDT

UMNO BN Bukit Katil yang diketuai oleh Mantan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam perlu bekerja dengan lebih keras bagi memastikan Parlimen Bukit Katil di rampas semula pada PRU yang akan datang. Walaupun ianya perkara yang amat sukar dilakukan oleh UMNO di situ percayalah bahawa ianya tidak akan mustahil kiranya semua sayap memainkan peranan masing2 untuk mendekati masyarakat amnya kepada golongan muda.

Mengapa saya mengatakan ianya satu perkara yang sukar ?? Peningkatan undi kepada PR amatlah ketara dan memberi pengajaran yang cukup terhadap semua sayap kompenan BN di Bukit Katil yang selama ini mengambil mudah di atas pengkiraan politik. 16950 penambahan undi kepada PR amatlah mengejutkan berbanding UMNO BN hanya mendapat penambahan undi sebanyak 9745 orang sahaja.

Kita sedia maklum bahawa kekalahan di UMNO di Parlimen Bukit Katil adalah berpunya kita hilang sokongan daripada kaum cina yang sangat beria mahu menukar kerajaan sedia ada.. Kita jangan lupa bahawa di DUN Bukit Baru adalah merupakan Kubu Kuat parti UMNO tetapi PR berjaya menembusi kubu kuat UMNO ini dengan kemenangan majoriti yang sangat tipis iaitu sebanyak 48 undi sahaja. Adakah kekalahan di DUN Bukit Baru kita boleh mengunapakai "undi cina" sebagai punca kekalahan..
Hanya DUN Ayer Molek sahaja yang mampu memberi sedikit kegembiraan kepada Ahli UMNO kerana masih mempertahankan kerusi dengan majoriti yang boleh di anggap selesa. Sejak 2008 hingga 2013 BN Bhgn Bukit Katil yg diketuai UMNO hanya mampu menambahkan sebanyak 9745 berbanding PR yang bjaya memperolehi 16950 .
Sekiranya UMNO BN Bhgn Bukit Katil mahu merampas Kerusi Parlimen di situ kita perlu mencari 10k hingga 15k pengundi baru selain berusaha memenangi hati masyarakat setempat semula dan ianya tidak mustahil untuk kita mendapatkan semula kerusi Parlimen ini.

Alhamdulillah saya melihat Pegawai Seranta dan Sayap UMNO kini begitu aktif di dalam menjalankan gerak kerja bagi mencari pengundi dan ahli baru di situ. Di harap ianya akan berterusan sehingga pru14 dan membolehkan kita merampas semula kerusi ini drpd PR.. Insyallah..

Wan Motor @ Nama Saya Ridwan

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads