Jumaat, 23 September 2011

04 di lubok china - Google Blog Search

04 di lubok china - Google Blog Search


Noor Nadiya: Bnjir <b>di Lubok China</b>..

Posted: 01 Feb 2011 09:06 AM PST

30 Januari 2011...
Ptg:
Aku sekeluarga otw blik umh aku di Lubok Cina..
1 ari ahd 2 hujan slbat2 nyer dri umh mk cik aku di K.L...
ati aku mle lah rse brat je nk blik l.c nie...
spnjg hwy Plus,hujan slbt2..nmun p,jlnn ditruskn sehingga ke tol Plus Pedas...
sjuk nyer pergghhh...smpi ke tulg...dkt area snwg bpk aku dh kol mama aku spya blik cpt cz nti xdpt lalu cz bnjir...
slps klur je dri tol Pedas hndk mnuju ke L.c..air di sg.Rmbau sdah mncpi pras jln rya...suasna ktika 2 hujan smkin lbat...lcak ush ckp,rdah jer..
Isshhh..aku t,byg andai kter aku bwk mtor tme hjan lbt 2...menggigil sluruh bdn aku..sejukkkkk...
Tme 2 kndraan msih blh lalu lgi..

31 Januari 2011
Aku bgun je dri tdor...hujan msih lgi trun...
pg 2 pla dlm pkl 7,mk cik aku b,siap 4 g office nyer...dh start enjin krta nie...
aku pon wt mse biase jer...
dlm 10 min kmudian mk cik aku pon pth blik..aku pk un mcti ad brg t,tggal nie..
rpe2nyer..krta xblh lalu cz banjir di smpdan N.S &Melaka...
ishhhhh...xjdi ler mkcik aku g office..aperlgi bpk aku n adk llki aku singgah sbntr g tgok bnjir di pkn Lubok China..smbil2 tgok sblm adk llki aku ke sek Rendh...
Pkl 8.00Pg...abg angkt aku anta msg..b,tyer kn khabar...aku crta la kwsan rmh aku kna bnjir..
Cissss....dya glakkan bsr kt aku...aku jelaskn kt dye yg aku x blh klua  cz area pkn bnjir...agak2 dye phm kot...Mk cik aku xdpt g keje,mama n Bpk aku pown postpond blik kg...
hehehehehehe.....xblh kluar der....nk ke arah Srmbn xdpt,nk ke arah sg.siput pown x jgak..yg blh lalu ke arah Msjid tnh n Kuala Sg.Bru,MLka,Alor Gajah..
aku ler jdi tkang bwk mk cik aku,mama,n adk2 aku g tgok bnjir...
issshhhhh...xkuase der aku nk ambik gmba banjir 2...
dh lah b,bau bsuk bnjir 2...naik pning kpala aku...
aku bwk pown ikot trip...sorg ke sorg...
Blkg Umh aku dh cm ad sluran sg. n Laut Paya...ari di blkg SRA Jaim Tluk Brmbg, yg aku tgok 2 deras n Sg.Kt smpdn 2..
sia2 jer p,bnaan jenbntn Banjir 2 di lksnakn..
Arah N.S yg truk..
Letour de Langkwi pown t,pkse b,tkar arah mengikot laluan laen...
Yang aku tau lh,Ngri yg t,kna bnjir Johor-area Labis,Tenang,segamat t,kna bnjir yg truk b,mle ari Ahad tme 2 pla kt kwsn Tenang n labis ad Plihan raya 4 kwsn kcil bg DUN t,sbut...
Wahhhh...bnjir2 pown msih ttp ad Undian ek..semagat la org M,sia...
Tme 2 pla YAB Timbln Mentri n istri nya mlawt mgsa2 bnjir di kwsan t,sbut..
Mlaka pown kna bnjir jgak-kwsan jasin,nyalas,slandar n area jasin trus t,kna bnjir drri ari ahd..
ah ha..t,msuk la rmh fmliy abg angkt aku...siap msuk air dlm rmh lgi 2...rmh aku xkna msuk air pon...
kwsn mlka n Alor Gajah pown trut t,kna bnjir...t,msuk la Lubok China...
N.9 pown trus kna bnjir jgak di kwsn Tampin,Rembau,n Gemas..
Tgah ari 2 dlm pkl 1 mk cik aku b,siap untuk g office biase lah kja byk..mk cik aku ikot jln ke msjid tnh trus ke alor Gajah n msuk ke Tol Plus Simpg 4...n kluar ke Tol Plus Jln Duta...smpi jer office dlm pkl 3.30..
Ptg 2 air bnjir mle surut tpi mlm 2 sjukkkk sgt2...cz angin ribut pon melanda...x mndi la aku ari2...asik nk tdor jer..
Mlm 2 pla aku bkak Fb line slow2xxx gler....aduhai....lmbab btol aku nk off Fb..


1 Febuari 2011
Ari nie mama,abh n bby mira n caca blik ke Kg ku di G.Semanggol...air di blkg rmh pon dh surut...
fuhhh sib baik la dh surut klo b,tmbh lgi nmpk nyer fmly akusmua nyer kn gt ready la cmpk brg2 di lntai ke tmpt tggi....Ari nie dpt jgak aku tgok pic2 banjir dri mmbr2 aku yg ambik pic banjir di L.C..
n tmpt2 laen jga..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads