Khamis, 2 Februari 2012

04 di tanjung kling - Google Blog Search

04 di tanjung kling - Google Blog Search


TRAVELOG: Cari-cari Makan <b>di Tanjung Kling</b>, Melaka

Posted: 18 Jan 2012 08:44 PM PST

Kalau anda ke Melaka jangan lupa ke Tanjung Kling. Terletak kira-kira 15 km dari pusat Bandar Melaka. Untuk mereka yang gemar mencari resepi baru apa kata kita makan tengah hari di sebuah gerai yang terletak di Tanjung Kling. Kami sempat makan tengah hari di sebuah gerai yang agak popular di sini, iaitu M M Medan Citarasa. Melihatkan kepada kenderaan yang berhenti di gerai ini sudah tentu gerai ini menyajikan makanan yang sedap dan menyelerakan.
Kalau anda dari pusat Bandar Melaka gunakan jalan raya yang mengarah ke Pantai Klebang..hanya beberapa kilometer dari  Pantai Klebang anda akan nampak Hotel Everly di sebelah kiri jalan. Ke hadapan sedikit di sebelah kiri , anda dapat lihat deretan gerai. Ha..di situlah terletak gerai tersebut. Pelbagai jenis makanan ala kampung disediakan di sini seperti gulai lemak daging bakar, masak asam pedas Melaka, masak lemak jantung pisang, kari ikan, ayam masak merah, sambal tumis udang dan macam-macam lagi. Ada juga ikan bakar dan ayam goreng kampung yang amat menyelerakan kalau dimakan pada waktu tengah hari. Jangan lupa ambil cencaluk atau sambal belacan yang kaw!!! untuk dimakan dengan ikan bakar. Servis kat sini memang bagus dan cepat. Tuan punya gerai amat peramah dan melayan pelanggan dengan mesra. Harganya pula memang berpatutan. Jom ….cuba jangan tak cuba…best…punya…
Full content generated by Get Full RSS.

Ulau Melingkau Atas Pagau… | U make Me happy… drSinga

Posted: 21 Jan 2012 06:40 AM PST

.

.

.

.

Dah lama saya nak cari Makam Hang Tuah .

Ada kawan saya kata ..

Ada di Tanjung Kling

Panjaaaaang kuburnya…

Dengar cerita dia..

Kaki saya mulai gatal hendak berjalan

Maka…

Pucuk dicita…

Kena balik kampung .. kena sain borang segala bagai ..

GPS di tangan kanan

Buku peta ( yang belum lunyai yeee ) di tangan kiri

Kami ke Melaka

.

.

Terjumpa kapal selam tersadai

Muzium Kapal Selam sebenarnya…

Di tengah padang pasir Pantai Klebang

.

.

( Itu bukan EncikAbdul dan saya yeee… )

.

.

Besar beb !!!

Boleh isi 35 pegawai…

Dan 5 chip opiser

.

.

Itu adalah cincin yang tunang saya bagi dulu yeee…

Kontot-kontotnya jemari saya…. :(

.

.

Dah macam ikan paus pulak bila di-angle-kan gini…

.

.

Ohhhh….

Kapal prektis sebenarnya…

Perkara yang pertama saya pikir…

bila nengok kapal selam ni…

macamana dan bila mereka melepaskan sisa …

.

.

.

.

Kami terus lagi melimpas :) Pantai Klebang

Mencari Tanjung Kling

Dan jumpa…

.

.

Betul kata kawan saya..

banyak panjang ini beras panjang betul kuburnya…

.

Itu bukan saya

Itu adik saya

Saya memang takkan frame enter yeee…

.

.

Saya kira-kira di jemari kontot saya

Saya dah jejak Makam Hang Tuah , Makam Hang Jebat , Makam Hang Kasturi , Makam Tun Teja

Saya bukanlah obses tentang makam ..

Saya suka menjejak sejarah …

Sebab …. tanpa sejarah .. siapa lah kita…kannn … ?

.

.

Saya juga harap , jangan sampai …

Amanat Hang Tuah tidak hanya akan dibaca dan ditertawa pada suatu masa nanti…

.

.

Kool …

Mesti mereka ada mee hailam yang bestest …

.

.

Basikal ada..

Selepar ada..

Orangnya ntah ke mana…

.

.

Menara Masjid Tanjung Kling berbentuk pagoda

Kool ..

Cantik ..

.

.

Kembara kami berakhir di Pantai Puteri

Ramai orang berkelah .. berendut kat sini…

Panas tapi.

Saya kata ..

Cantikkkkk kalau dapat tangkap sunset kat sini kan bang..kan bang.. kan Banggg !!!???

EncikAbdul buat derkkkk je …

.

Kesian saya…

.

.

.

Saya tak jumpa ulau melingkau atas pagau tapi.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads